تازه های آسمونی
صفحه اصلی > فرهنگ و هنر > سخنان بزرگان > جملات قصار دکتر شریعتی
تبلیغات اینترنتی

جملات قصار دکتر شریعتی

start sentences doctor shariati1 جملات قصار دکتر شریعتی

 

چه بسا تلاش کننده ای که به زیان خود می کوشد 
هرکس پرحرفی کند یاوه می گوید و آن کس که بیندیشد آگاهی یابد

 

——————————–

 

به من بگو: نگو! ……………. نمی گویم

اما نگو : نفهم! که نمی توانم

من می فهمم

 

——————————–

خدایا!

به من توفیق عشق بی هوس، تنهایی در انبوه جمعیت

و دوست داشتن بی آنکه عشق بداند را عطا کن

 

 

——————————–

 

عشق در اوج اخلاصش به ایثار رسیده و در اوج ایثارش به قساوت.

 

——————————–

 

من هرگز نمی نالم!

قرنها نالیدن بس است… می خواهم فریاد بزنم

اگر نتوانستم

سکوت می کنم

 

——————————–

خدایــــــــــا سرنوشت مرا خیر بنویس
تقدیری مبارک
تا هرچه را که تو دیر می خواهی زود نخواهم

 

——————————–

 

دوست داشتن کسی که لایق محبت نیست اسراف محبت است

 

——————————–

 

نامم را پدرم انتخاب کرد و نام خانوادگیم را یکی از اجدادم” دیگر بس است! سرنوشتم را خودم انتخاب می کنم

 

——————————–

 

برای شنا کردن به سمت مخالف رودخانه، قدرت و جرات لازم است .

 

وگرنه هر ماهی مرده ای هم

می‌تواند از طرف موافق جریان آب حرکت کند.

 

——————————–

 

وقتی که دیگر نبود
من به بودنش نیازمند شدم
وقتی که دیگر رفت
من به انتظار آمدنش نشستم
وقتی که دیگر نمی‌توانست مرا دوست بدارد
من او را دوست داشتم
وقتی که او تمام کرد
من شروع کردم
وقتی که او تمام شد
من آغاز کردم
چه سخت است تنها متولد شدن
مثل تنها زندگی کردن است
مثل تنها مردن

 

——————————–

 

دنیا را بد ساخته اند …

کسی را که دوست داری ، تو را دوست نمی‌دارد …

کسی که تورا دوست دارد ، تو دوستش نمی‌داری …

اما کسی که تو دوستش داری و او هم تو را دوست دارد …

به رسم و آئین هرگز به هم نمی‌رسند …

و این رنج است

 

——————————–

 

آنگاه که تقدیر نیست و از تدبیر نیز کاری ساخته نیست

خواستن اگر با تمام وجود با بسیج همه اندامها و نیروهای روح و با قدرتی که در صمیمیت است تجلی کند

اگر هم هستیمان را یک خواستن کنیم یک خواستن مطلق شویم و

اگر با هجوم و حمله‌های صادقانه و سرشار

از امید و یقین و ایمان بخواهیم پاسخ خویش را خواهیم گرفت.

 

——————————–

 

خداوندا
از بچگی به من آموختندهمه را دوست بدار
حال که بزرگ شده ام
و
کسی را دوست می‌دارم
می‌گویند:
فراموشش کن

 

——————————–

 

خدایا به من زیستنی عطا کن
که در لحظه ی مرگ بر بی ثمری لحظه ای که برای زیستن گذشته است
حسرت نخورم
و مردنی عطا کن
که بر بیهودگی اش سوگوار نباشم

 

——————————–

 

خدایا من در کلبه حقیرانه خود کسی را دارم که تو در عرش کبریایی خود نداری
منچون تویی را دارم
وتو چون خود نداری

 

——————————–

 

پروردگارا به من تو فیق عشق بی هوس،

تنهایی در انبوه جمعیت و دوست داشتن بی آنکه دوست بداند عنایت فرما

 

——————————–

… نمیدانم پس از مرگم چه خواهد شد

… نمیخواهم بدانم کوزه گر از خاک اندامم چه خواهد ساخت

… ولی بسیار مشتاقم

… که از خاک گلویم سوتکی سازد

… گلوم سوتکی باشد به دست کودکی گستاخ و بازیگوش

… تا که پی در پی دم گرم خویش را بر گلویم سخت بفشارد

…. و سراب خفتگان خفته را آشفته تر سازد

… تا بدین سان بشکند دائم سکوت مرگبارم را 

 

——————————–

 

به من بگو نگو ، نمیگویم ،

اما نگو نفهم ، که من نمی‌توانم نفهمم ، من می‌فهمم .

 

——————————–

 

روزی که بود ندیدم….روزی که خواند نشنیدم
روزی دیدم که نبود….روزی شنیدم که نخواند

 

——————————–

 

خدایا به من توفیق تلاش در شکست
صبر در نومیدی
عظمت بی نام دین بی دنیا
عشق بی هوس عطا کن

——————————–

 

سرمایه‌های هر دلی حرف‌هایی است که برای نگفتن دارد.

——————————–

 

من هرگز نمی‌نالم…

قرنها نالیدن بس است…

میخواهم فریاد بزنم…!

اگر نتوانستم سکوت میکنم….

——————————–

 

همواره روحی مهاجر باش به سوی مبدا به سوی آنجا که بتوانی انسانتر باش
و از انچه که هستی و هستند فاصله بگیری این رسالته دائمی‌توست

——————————–

 

خداوندا به هر کس که دوست میداری بیاموز که عشق از زندگی کردن بهتر است

و به هر کس که دوست میداری بچشان که دوست داشتن از عشق برتر است.

 

——————————–

 

هر انسان کتابی است در انتظار خواننده اش.

 

——————————–

 

انها(دشمنان)از فهمیدن تو می‌ترسند.از گاو که گنده تر نمیشوی می‌دوشنت و از اسب
که دونده تر نمیشوی سوارت میشوند و از خر که قوی تر نمیشوی بارت میکنند. انها از
فهمیدنتو میترسند.

 

——————————–

 

ارزش انسان به اندازه حرف‌هایی هست که برای نگفتن دارد.

——————————–

 

اگر تنهاترین تنهاها شوم باز خدا هست.

او جانشین همه نداشتن‌هاست.نفرین و آفرین‌هابی ثمر است.

اگر تمامی‌خلق گرگ‌های‌هار شوند و از آسمان هول و کینه بر سرم بارد تو

تنهای مهربان و جاوید و آسیب ناپذیر من هستی.ای پناهگاه ابدی !

تو میتوانی جانشین همه بی پناهی‌ها شوی.

 

——————————–

 

عمیقترین و بهترین تعریف از عشق این است که :
عشق زاییده تنهایی است…. و تنهایی نیز زاییده عشق است…
تنهایی بدین معنا نیست که یک فرد بیکس باشد …. کسی در پیرامونش نباشد!
اگر کسی پیوندی ، کششی ، انتظاری و نیاز پیوستگی و اتصالی در درونش نداشته باشد تنها نیست!
برعکس کسی که چنین چنین اتصالی را در درونش احساس میکند…
و بعد احساس میکند که از او جدا افتاده ، بریده شده و تنها مانده است ؛
در انبوه جمعیت نیز تنهاست ……
کتاب نیایش

 

——————————–

 

خدایا : «چگونه زیستن »را به من بیاموز ،« چگونه مردن» را خود ، خواهم دانست .
خدایا : رحمتی کن تا ایمان ، نام ونان برایم نیاورد ، قوتم بخش تا نانم را؛ وحتی نامم را در خطر ایمانم افکنم.
تا از آنها باشم که پول دنیا می‌گیرند وبرای دین کار می‌کنند ؛ نه آنها که پول دین می‌گیرند وبرای دنیا کارمی‌کنند .

 

——————————–

 

باور نمی‌کنم

هرگز باور نمی‌کنم که سال‌های سال همچنان زنده ماندنم به طول انجامد.

یک کاری خواهد شد.

زیستن مشکل است و لحظات چنان به سختی و سنگینی بر من گام می‌نهند

و دیر می‌گذرند که احساس می‌کنم خفه می‌شوم. هیچ نمی‌دانم چرا؟

اما می‌دانم کس دیگری در درون من پا گذاشته است و اوست مرا چنان بی طاقت کرده است. احساس

می‌کنم دیگر نمی‌توانم در خود بگنجم و در خود بیارامم و از بودن خویش بزرگتر شده ام

و این جامه بر من تنگی می‌کند. این کفش تنگ و بی تا بی قرار!

عشق آن سفربزرگ! آه چه می‌کشم!

چه خیال انگیز و جان بخش است این جا نبودن.

 

——————————–

 

معشوق من چنان لطیف است
که خود را به « بودن » نیالوده است
که اگر جامه ی وجود بر تن می‌کرد
نه معشوق من بود . . .

——————————–

 

چه تلخ و غم انگیز است سرنوشت کسی که طبیعت نمی‌تواند سرش کلاه بگذارد…

این سرزمین را با عقل مصلحت اندیش ساخته اند. پس باید با عقل مصلحت اندیش در آن زیست.

و چاره ایی دیگر پیدا نیست و من «چنین کردم» اما «چنین نبودم» و این دوگانگی مرا همواره دو نیمه می‌کرد.

وقتی کبوتری شروع به معاشرت با کلاغها می‌کند پرهایش سفید می‌ماند، ولی قلبش سیاه میشود.

دوست داشتن کسی که لایق دوست داشتن نیست اسراف محبت است

 

——————————–

 

دل‌های بزرگ و احساس‌های بلند، عشق‌های زیبا و پرشکوه می‌آفرینند

 

——————————–

 

اما چه رنجی است لذت‌ها را تنها بردن و چه زشت است زیبایی‌ها را تنها دیدن

و چه بدبختی آزاردهنده ای است تنها خوشبخت بودن! در بهشت تنها بودن سخت تر از کویر است

 

——————————–

اکنون تو با مرگ رفته ای و من اینجا تنها به این امید دم میزنم

که با هر نفس گامی‌به تو نزدیک تر میشوم .

این زندگی من است

 

——————————

 

وقتی خواستم زندگی کنم، راهم را بستند.

وقتی خواستم ستایش کنم، گفتند خرافات است.

وقتی خواستم عاشق شوم گفتند دروغ است.

وقتی خواستم گریستن، گفتند دروغ است

.وقتی خواستم خندیدن، گفتند دیوانه است.

دنیا را نگه دارید، میخواهم پیاده شوم

 

——————————–

 

گر قادر نیستی خود را بالا ببری همانند سیب باش تا با افتادنت اندیشه‌ای را بالا ببری

 

برای مشاهده عکس های دکتر شریعتی اینجا را کلیک نمایید. 

< اشتراک این مطلب در شبکه های اجتماعی >

🔗 لینک کوتاه: http://www.asemooni.com/?p=8627
تبلیغات اینترنتی

اینم جالبه !

miss-imam-reza2

هشتمین خورشید در کلام بزرگان

همانطور که می دانید شهادت امام رضا (ع) نزدیک است و بسیاری از افراد می …

194 نظرات

  1. یاسررشیدی

    ای آشنای درد و غریب وطن علی. من برتو گریه می کنم و تو به من علی

  2. این کتابهای را اگر کسی داره لینک بذاره تا دانلود کنیم و بخوانیم:

    تشیع یا مکتب نهایی اسلام” و “اسلام شناسی در ترازوی علم و عقل” و ” غوغای نافرجام” و “سخنی چند با علی شریعتی” و ” دفاع از اسلام و روحانیت” و “خرد دادوری کند” و”پاسخی به نامه استاد”و ” پرورش یافته منجلاب” و ” ستایشگر مارکسیسم” و “حسینه ارشاد” و ” قضاوت مجتهدان”و” اجتهاد ویرانگر” و ” دکتر چه می گوید سه جلدی ” و ” اسلام و انسان معاصر

  3. علیرضا بهرامی

    fا سلام خدمت دوستان عزیز
    اگه با آثار دکتر آشنایی داشته باشید میبینید که همه اش از مسئولیت اجتماعی صحبت میکنه آیا ما ها که طرفدارشیم به این موضوع عمل کردیم ؟به امر به معروف و نهی از منکر اون جوری که دکتر تعریف میکنه عمل کردیم؟ الان تو شبکه های اجتماعی دارن بر علیه اسلام با قدرت فوق العاده شدیدی تبلیغ میکنند ما ها چی کار کردیم؟هیچی
    توی مناسک حج دکتر از الیناسیون صحبت میکنه و میگه ما باید جلوش رو بگیریم دکتر میگه ما باید جلوی انحطاط جامعه رو بگیریم ما باید چلوی نبودن آزادی و بی عدالتی رو بگیریم جلوی جن زده شدن مردم رو باید بگیریم جلوی سرمایه داری و غول تبلغاتی اش رو باید بگیریم حالا ما چی کار کردیکم فقط نشستیم و از اون طرفداری کردیم خواهش میکنم به خودمون بیایم ما مسلمون ها باید حرکتی داشته باشیم و جنبشی باید جلوی چرت و پرت گویی ماهواره ها رو بگریم جلوی سرمایه داری و با بدست گرفتن شبکه های اجتماعی جلوی چرندیات ماهواره ها رو بگیریم که الان دارن توی اون تبلیغ میکنند و افکار مردم رو رو به سوی سرمایه داری میبرند
    خواهش میکنم جرکت و جنبشی بکنید

  4. منیره شاکری

    عشق به یک نفر بى رحمى در حق دیگران است
    در حق مادربزرگ ، پسر و دوستانش ،
    آدم باید عاشق همه باشد !

    مجسمه – بهنام علامی

  5. نظر علمای بزرگ و هم عصر دکتر شریعتی در مورد او و اعتقاداتش:

    شهید آیت الله مطهری در ابتدای نقدهای کوتاهی که بر جزوه اسلام شناسی دکتر شریعتی نوشته اند (الآن به صورت کتاب درآمده)، در رابطه با غالب آثار دکتر چنین یادآور می شوند :
    «این جزوه مانند غالب نوشته های نویسنده، از نظر ادبی و هنری، اعلی و از نظر علمی، متوسط است و از نظر فلسفی، کمتر از متوسط و از نظر دینی و اسلامی، صفر است».
    استاد مطهری و روشنفکران-ص۳۴
    …….
    شهید آیت الله مطهری در نامه معروف خود به حضرت امام چنین می نویسد:
    «خوب است اطلاع داشته باشید که پس از مذاکره با بعضی دوستان مشترک، قرار بر این شد که بنده دیگر درباره مسائلی که به شخص او مربوط می شد، از قبیل صداقت داشتن و صداقت نداشتن و از قبیل التزامات عملی سخن نگویم، ولی انحرافاتی را که در نوشته های او هست، به صورت خیرخواهانه -و نه خصمانه- تذکر دهم؛ ولی اخیراً می بینم گروهی که عقیده و علاقه درستی به اسلام ندارند و گرایش های انحرافی دارند با دسته بندی های وسیعی در صدد این هستند که از او بتی بسازند که هیچ مقام روحانی جرئت اظهار نظر در گفته های او را نداشته باشد… در ماه های آخر عمر شریعتی، بنده مکرر به وسیله اشخاص مختلف به او پیغام دادم که در نوشته های تو مطالبی است بر ضد اسلام و لازم است اصلاح شود. من حاضرم در حضور جمعی صاحب نظر، یا هرطور که خودت مایل باشی به تو ثابت کنم. اگر ثابت شد، خودت آنها را –ولو بنام خودت، نه بنام من- اصلاح کن که شأن تو بالا هم خواهد رفت و الّا مجبورم از تو صریحاً و مستدل انتقاد کنم و برایت گران تمام خواهد شد».
    سیری در زندگی استاد مطهری-ص ۲۲۵
    ………
    شهید مطهری در یادداشت هایی که بر کتاب اسلام شناسی دکتر شریعتی نگاشته است چنین می نویسد:
    «نویسنده «جزوه» نظر به غرور بی حد و نهایتش –همان طور که خاصیت هر مغروری است- عقده ندانستن علوم اسلامی از فلسفه، کلام، فقه، عرفان و غیره دارد و با دو نمود روانی، عقده خود را اشکار می کند؛ یکی آنکه هی مرتب اسما و عناوین را از قبیل مشبّهه، مجسّمه، وحدت وجود، کثرت وجود، حلولیّه، غنوصیّه، انوار اسفهبدیّه، و غیره تکرار می کند به علامت اینکه ما هم اهل بخیّه ایم و از طرف دیگر به شدت آن را نفی می کند و بی ارزش می خواند، در صورتی که اگر دچار چنین غرور و خودبزرگ بینی نبود، مانند هر جاهل بی خبر دیگر، نه مدعی می شد و نه انکار می کرد. ایشان برای اینکه بچه ها باور کنند که ایشان هم اهل بخیّه اند و همه را می دانند، سرفصل ها و رشته ها و فرقه ها را نام می برند برای آنکه خدای ناخواسته کسی توقع زیادتری نداشته باشد و کتابی را جلوی ایشان نگذارد که بسم الله این نیم صفحه را از فلان کتاب معنی بفرمایید، می فرمایند ولی همه این ها حالات واهی است و یک ذره معنا ندارد، نه این که معنا دارد و من نمی فهمم».
    استاد مطهری و روشنفکران، ص42
    ……….
    پسر حضرت علامه شهید مطهری (دکتر علی مطهری) می گوید: روزی در منزل از پدرم پرسیدم نظر امام خمینی در مورد دکتر شریعتی چیست ؟ فرمودند : نظر امام از نظر من تند تر است .
    (سیری در زندگانی شهید مطهری، ص 230)
    ……
    (حضرت امام) نامه ای به آقای مطهری نوشته بودند که شخص معهود را که شریعتی باشد یا اصلاحش کنید یا بیرونش.
    نقل از حضرت آیت الله مصباح یزدی – منبع : کتاب گفتمان مصباح ص263 – 266
    ……
    علامه طهرانی:
    آقای شریعتی فردی منحرف و از موازین تشیّع به دور بود. بزرگانی همچون علامه طباطبائی و مرحوم والد و مرحوم مطهری و غیرهم حکم به انحراف ایشان داده بودند و نیز مرحوم امام خمینی چنانچه در جلد سوم نهضت امام خمینی تألیف آقای حمید زیارتی (روحانی) آمده است گفته اند: من اصلاً او را مسلم نمی دانم،
    http://www.maktabevahy.org/Services/Forum/Question.aspx?QuesId=2070
    ……
    در پایان نظر علما هم عصر شریعتی در مورد وی :نوشته جات علی شریعتی مشتمل بر اباطیل گونا گون است و برای کسانی که قدرت علمی بر تشخیص غث و ثمین آنها ندارند و عالم نیستند خرید و فروش آنها حرام است . آیت الله العظمی علی حسینی اصفهانی دام ظله العالی 25ذیقهده/1397 قمری
    ……چون کتب علی شریعتی داری مطالب منحرف کننده می باشد ، بنابراین خرید و فروش آنها خالی از اشکال شرعی نیست و مطالعه آن کتب برای افرادی که عقاید دینی آنان ثابت و محکم و غیر قابل تزلزل است و اطلاع آنان نسبت به امور دینی و عقائدی به حد کافی است مانعی ندارد و برای افرادی که پایه عقائد دینی و مذهبی آنان محکم نیست و قابل تزلزل است جایز نیست و باید از آن کتب اجتناب نمود . حضرت آیه الله العظمی سید عبدالله شیرازی دام ظله العالی 17/ جمادی الاولی /1398 قمری……هر چند مدتی است که کسالت دارم و قادر بر مطالعه کامل نیستم ولی نظر به مطالعه اجمالی، کتب مذکور مطابق با مذهب تشیع نمی باشد و انکار خاتمیت ، انکار ضروری دین اسلام است . حضرت آیه الله العظمی ابوالحسن حسینی قزوینی
    ……قسمتهایی از بعضی کتابهای علی شریعتی را مطالعه نمودم ، مواردی ازآن بر خلاف و اقع و حقیقت است بلکه بر خلاف اساس مذهب حقه تشیع و گمراه کننده و موجب ضلالت است و لازم است توده مردم از مطالعه این گونه نشریات خوداری نمایند . حضرت آیه الله العظمی حسن طباطبائی قمی دام ظله العالی 27/ رمضان/ 1392 قمری
    …….کتب علی شریعتی از کتب ضلال می باشد و جایز نیست مطالعه و مراجعه به آنها،از ساحت قدس الهی مسئلت می نمایم جوانها را از شر وساوس و شهات و اهیه و اقلام مضره و کتب مسمومه حفظ بفرماید . حضرت آیه الله العظمی شهاب الدین حسینی مرعشی نجفی دام ظله العالی
    ……نشریات علی شریعتی چون خالی از انحراف نیست و پاره ای از مطالب آن مطابقت با اصول مذهب و دین مقدس اسلام ندارد ، لذا خرید و فروش این گونه کتب حرام و مطالعه آنها برای افرادی که اطلاعات کافی ندارند جایز نیست . حضرت آیه الله العظمی سید کاظم اخوان مرعشی دام ظله العالی……
    نوشته جات علی شریعتی مغایر موازین دینی و قواعد علمی است مثلاً در صفحه 69 اسلام شناسی ادعا می کند نبوت رسول اسلام موقت است و منکر دوام رسالت است و حکم منکر رسالت در اسلام واضح است ، در صفحه 28 کتاب پدر و مادر ما متهمیم نسبت به نماز و روزه و غیره مطالبی ذکر کرده که از زبان رسول خدا (ص) تا امروز احدی نگفته است و ادعائی نموده که خلاف ضرورت اسلام است و سنخ این مطالب در کتابهای منسوب به او فراوان است، برای من جای شبهه و تردید نیست که موادری از مطالب کتابهای منسوب به او مغایر تام با مکتب اهل بیت علیهم السلام دارد و این سنخ نوشته و کتاب که نمونه اش در بالاذکر شد از کتب ضلال است که حکمش در کتب فقها ذکر شده است و البته از خرید و فروش و نگهداری و مطالعه آنها خودداری شود .آیه الله العظمی حاج آقا تقی قمی دام ظله العالی
    ……کتب علی شریعتی بدون شک از کتب ضلال و تحریف کننده عقاید شیعه امامیه و خطرناکترین ضربه را بر افکار مترقی و نورانی مکتب تشیع وارد آورده است ، بنابر این نشر و توزیع آن دارای ایراد شرعی است. آیه الله العظمی ملک حسینی دام ظله العالی 5/2/1357
    ……اکثر مطالب شریعتی از قرآن و عترت گرفته نشده ، بلکه بر خلاف آن از قرآن و عترت ثابت شده است، از این جهت مطالب بسیار گمراه کننده دارد طالبین علوم قرآن و عترت از این قبیل نوشته جات حتماً اجتناب نمایید. .
    آیه الله العظمی حاج شیخ علی نمازی شاهرودی دام ظله العالی ذیحجه الحرام 1397 قمری
    ……مطالب کتب شریعتی و هر کتابی که مشتمل بر این گونه اموری که موجب گمراهی و ضلالت است، خرید وفروش و نگهداری آن جائز نیست . آیه الله العظمی خوئی دام ظله العالی 23/رجب/1398 قمری
    ……ما با دکتر شریعتی عداوت ذاتی نداریم مسئله این است که در لابلای تألیفاتشان مطالبی دیده می شود که با موازین اسلامی قابل توجیه نیست مانند اینکه می گوید : انسان خویشاوند خداست در حالیکه قرآن کریم صریحاً می فرماید :(و خرقواله بنین و بنات بغیر علم، انعام/1و2 ) و ( وجعلو بینه و بین الجنه نسبا،صافات/158) عقیده ای است از عقاید بت پرستان ، و می گوید خدا و طبیعت و انسان یک واحدحقیقی است که رهسپار کمال است و و صریحاً در کتاب زادگاه من(کویر)معاد را انکار می کندو در وصف معراج خود می گوید استادان مسیحی من، مرا وارد بهشت کردند و در بهشت می گشتم در حالیکه دستم در دست آنها بود در صورتی که قرآن صریحاً مسیحی را کافر می داندو می فرماید کافر داخل بهشت نمی شود و نظائر این اشتباهات که زیاد هم هست . والسلام علیکم فیلسوف بزرگ محمد حسین طباطبائی ……
    نشریات اخیر موسسه حسینه ارشاد و سخنرانیهای علی شریعتی در این ایام پا به مرحله خطرناکی گذاشته و خشم ونفرت عموم متدینین سراسر کشور را برانگیخته است و متاسفانه به نام اجرای احکانم واقعی اسلام وانمود می شود ،درست مصداق واقعی بدعت در دین و علیه مصالح عالیه اسلام و مسلمین است. هرگز تصور نمی رفت در کشوریکه شالوده اش بر پایه دین مقدس اسلام مخصوصاً طریقه حقه جعفریه اثنی عشریه ریخته شده در کشوری با وجود زعماط واقعی اسلام و متخصصین علوم شرعی و دین و مراجع بزرگ تقلید ،کار محاربه با تشیع و شیعه گری و محاربه با خاندان رسالت چنان اوجی بگیرد که مؤسسه ای این گونه آزادنه بر خلاف مذهب تشیع و دین مقدس اسلام و قوانین آسمانی آن مطالبی را منتشر و سخنرانیهای زهر آلودی در آن بشود، در هر صورت با وضع فعلی این مؤسسه حقیر شرکت در مجالس آن را حرام می دانم و بر علماء و بزرگان دین است که مردم را آگاه ساخته و با بیان رسا و جذاب خود جواب این نوشته ها را بدهند . آیه الله العظمی محمد صادق حسینی روحانی دام ظله العالی
    …..
    شما می توانید برای اطلاعات بیشتر به این کتب مراجعه کنید:
    تشیع یا مکتب نهایی اسلام” و “اسلام شناسی در ترازوی علم و عقل” و ” غوغای نافرجام” و “سخنی چند با علی شریعتی” و ” دفاع از اسلام و روحانیت” و “خرد دادوری کند” و”پاسخی به نامه استاد”و ” پرورش یافته منجلاب” و ” ستایشگر مارکسیسم” و “حسینه ارشاد” و ” قضاوت مجتهدان”و” اجتهاد ویرانگر” و ” دکتر چه می گوید سه جلدی ” و ” اسلام و انسان معاصر

  6. هیچ کس دکتر شریعتی رو درک نکرد

  7. نمیشناسم ولی میدانم او نیر چون بیشمار کسانی بود که گام در راه سعادت وتکامل انسانیت برداشت وچون تازه تر اندیشید فوجی از بی عدالتیهای مستولی بر سرنوشت بشر بر او تاختند تا از این دنیا بی حصول هدفش بیرونش کنند

  8. ناشناس

    درود بر افکار پاک اگاهانه بی نظیر لطیف وروشنی بخش مرد بزرگ و کبیر دکتر علی شریعتی ودوستداران وپیروان راهش

  9. شما ها یه مشت ادم بیکارید برید دنبال زندگی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.