زمان مطالعه: 2 دقیقه
نقد روانشناختی و معرفی فیلم خشم مردانه

نقد روانشناختی و معرفی فیلم خشم مردانه

شخصیت اصلی این فیلم را" جیسون استاتهام" ایفاگر نقش "اچ" دانست. مردی با سری تراشیده شده با قدی متوسط و استایلی کاملا ورزشی که به نظر می‌رسد به لحاظ اجتماعی نیز

اختصاصی آسمونی نقد از مرجان دلپسند

"انتقام" را می توان یک شکل بدوی از اعمال عدالت دانست .هم چنین انتقام یا کینه یک رفتار احساسی است  که انگیزه ای قوی پشت سر خود دارد. به نوعی حسی شبیه قربانی پنداری است . همانطور که در فیلم سینمایی "خشم مردانه" به کارگردانی و نویسندگی "گای ریچی" محصول سال 2021 بریتانیا و آمریکا نیز نمونه ای از این نوع انتقام و کینه را نیز دید.یک فیلم سینمایی بلند با صحنه های اکشن فراوانش و بازیگرانی که در زمان و شهر و کشورخود نامدار و پرآوازه هستند.

نقد روانشناختی و معرفی فیلم خشم مردانه
نقد روانشناختی و معرفی فیلم خشم مردانه

شخصیت اصلی این فیلم را" جیسون استاتهام" ایفاگر نقش "اچ" دانست. مردی با سری تراشیده شده با قدی متوسط و استایلی کاملا ورزشی که به نظر می‌رسد به لحاظ اجتماعی نیز بسیار موفق عمل می کند. این شخصیت را در کسوت یک بازیگر، تهیه کننده، دوبلور و صداپیشگی و ورزشکار حرفه ای (در رشته های رزمی) می توان دید. این شخصیت بیشتر در فیلم های اکشن و رزمی بازی می کند و جز معدود شخصیت هایی است که برای بازی در فیلم هایش نیازی به بدلکار ندارد.موضوع این فیلم انتقام و کینه است و انگیزه ای قوی برای مقابله با بی عدالتی است که بعد از قتل تنها فرزندش اتفاق افتاده است. سکانس های ابتدایی این فیلم نیز در یک سازمان نظامی و امنیتی به نام "فورتیکو" اتفاق می افتد.

زمانی که شخصیت اصلی داستان با یک نام جعلی و ساختگی "اچ" برای استخدام به این سازمان امنیتی مراجعه می کند. سازمانی که در آنجامی تواند قاتل فرزندش را پیدا کند. سازمانی که افراد استخدام شده در آن به لحاظ مهارت و توانمندی هایشان در تیر اندازی، رانندگی، هوش، قدرت و سرعت  و قدرت بدنی و... مورد سنجش قرار می گیرند. سازمانی که مهمترین وظیفه اش حمل کیسه های حاوی دلار و جابجایی آنها به شرکت های بزرگ در اطراف لس آنجلس می باشد. آن هم با ماشین هایی که به لحاظ امنیتی مجهز به GPS و دیگر دستگاه های امنیتی می باشند. "فورتیکو" سازمانی است که قوانین مربوط به خود را دارد وعلاوه بر آن هر فردی در آن لقب مخصوص به خود را دارد. سازمانی که در آن خشونت جز خط قرمزهای است که نباید در مامورینی که مسئولیت حمل و جابجایی پول را دارند ، دیده شود.

wrath-of-man
wrath-of-man

مسئله ای که بعد از چند ماموریت و قدرت رویارویی این شخصیت با سارقینی که قصد دستبرد به ماشین های حمل پول را داشتند، مورد شک و شبهه تراپیست و روانشناس این سازمان قرار می گیرد. آن هم به دلیل خشونت و ترسی که در دل برخی از سارقان مسلح ایجاد کرده است. بعد از این حوادث و موفقیت هایش در مقابله با سارقان مسلح، برخی از همکارانش نیز لقب مرد اکشن و مرد خشن را نیز به او می دهند. در حالی که بر خلاف قوانین جاری در این سازمان از طرف مدیریت ان  نیز ارتقای درجه می گیرد و دیگر اتفاقات و ماجراهای اکشن و هیجان انگیز این فیلم را می توانید در شبکه نمایش خانگی فیلیمو تماشا کنید.

نظر خود را درباره «نقد روانشناختی و معرفی فیلم خشم مردانه» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره نقد روانشناختی و معرفی فیلم خشم مردانه فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.