زمان مطالعه: 2 دقیقه
نوستالژی بازی با استرالیا در انتخابی جام جهانی

نوستالژی بازی با استرالیا در انتخابی جام جهانی

  مجله دنیای ورزش در روز 21 مهر 1352 خبر از جریمه دو بازیکن تیم ملی داد. پس از آن که ایران در مقدماتی جام جهانی 1974 در مجموع دو دیدار رفت و برگشت با نتیجه (3-

جریمه شدن حجازی به دلیل کم کاری

جریمه دو بازیکن تیم ملی
جریمه دو بازیکن تیم ملی

جریمه دو بازیکن تیم ملی

اختصاصی آسمونی / مهدی زارعی

  مجله دنیای ورزش در روز 21 مهر 1352 خبر از جریمه دو بازیکن تیم ملی داد. پس از آن که ایران در مقدماتی جام جهانی 1974 در مجموع دو دیدار رفت و برگشت با نتیجه (3-2) از استرالیا شکست خورد و شانس حضور در جام جهانی را از دست داد، صفر ایرانپاک و ناصرحجازی تنها بازیکنان ایران بودند که از گرفتن پاداش محروم شدند. بدون هیچ توضیح اضافی تحلیل مجله دنیای ورزش در این باره را می خوانیم: « شنبه پیش پاداش های نقدی نفرات تیم فوتبال ایران که در دو مسابقه رفت و برگشت به استرالیا و دو دیدار دوستانه در نیوزیلند شرکت داشتند، به آنها داده شد. بالاترین رقم پاداش به مبلغ 84 هزار ریال از آن پرویز قلیچ خانی کاپیتان تیم ملی بود. در حالی که پایین ترین رقم به مقدار 30هزار ریال به تنی چند از بازیکنان داده شد. نکته جالب توجه اینکه ناصر حجازی دروازه بان تیم ملی و همچنین صفر ایرانپاک از دریافت پاداش محروم بودند! چراکه بنا بر نظر مربی تیم ملی این هر دو نفر در انجام وظیفه خود در این دیدارها برای تیم قصور کردند!    

ناصر حجازی
ناصر حجازی

ناصر حجازی در حالیکه حجازی دروازه بان تیم ملی با بی تفاوتی به این مساله، اعتراضی از این بابت به فدراسیون نکرد، صفر ایرانپاک در تلاش به ثبوت رساندن مصدومیت و شکستگی استخوان پای خود در نیمه دیدار رفت با استرالیا در سیدنی است. به نظر می رسد در صورتی که او در این کار توفیق یابد، پاداش وی نیز داده خواهد شد. بنا به گفته مربی تیم ملی، از رقم اصلی پاداش اکثر قریب به اتفاق بچه های تیم ملی، هریک مقداری به خاطر جریمه هایی که به دلایل مختلف برای آنها در نظر گرفته شده، کاسته شده است. از جمله کاپیتان تیم که 6 هزار ریال جریمه شده و به همین خاطر از 90هزار ریال رقم اصلی پاداش او مبلغ 8400 تومان به وی داده شد.

دروازه بان تیم ملی
دروازه بان تیم ملی

دروازه بان تیم ملی ارقام مربوط به پاره ای از این پاداش ها از این قرار است: قلیچ خانی 8400 تومان – آشتیانی 7000 تومان – کاشانی 7000 تومان- صادقی 6500 تومان – اسماعیل حاجی رحیمی پور 3000 تومان – مهدی مناجاتی 3000 تومان و ... به گمان ما مربی تیم ملی فوتبال در این راه اگر صمیمانه تر نسبت به ایرانپاک و حجازی تصمیم می گرفت، نشانه بزرگواری او بود. چه همان  گونه که عکس هایی که ایرانپاک از پایش دارد و درمان او از بیمارستان نشان می دهد که واقعا آسیب دیده بوده، اگر بار دیگر به دقت به فیلم موجود در تلویزیون نگاه کنند. روشن می شود که حجازی نیز چقدر زیر گام های مدافع و مهاجم زجر کشیده است و سزاوار نیست تا این اندازه نسبت به این دو با بی مهری رفتار شود. دلیل روشن ما در این  حقیقت این است که در استرالیا اعلام شده بود که ایرانپاک کوچکترین آسیبی ندیده ولی در تهران روشن شده که استخوان پای او از ناحیه روی استخوان پا شکسته و خود پزشک فدراسیون پای او را گچ گرفت.

فوتبال
فوتبال

فوتبال با این توضیح دوستانه امیدواریم سرپرست تیم ملی ایران در تصمیم گرفته شده تجدیدنظر نمایند.  

نظر خود را درباره «نوستالژی بازی با استرالیا در انتخابی جام جهانی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره نوستالژی بازی با استرالیا در انتخابی جام جهانی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.