زمان مطالعه: 4 دقیقه
 از تنیس ویمبلدون بیشتر بدانیم ; 42 دوربین فیلمبرداری و جایزه 34 میلیون پوندی!

 از تنیس ویمبلدون بیشتر بدانیم ; 42 دوربین فیلمبرداری و جایزه 34 میلیون پوندی!

 از تنیس ویمبلدون بیشتر بدانیم   /    اختصاصی آسمونی – مهدی زارعی42 دوربین فیلمبرداری و جایزه 34 میلیون...

 از تنیس ویمبلدون بیشتر بدانیم   /    اختصاصی آسمونی – مهدی زارعی

42 دوربین فیلمبرداری و جایزه 34 میلیون پوندی!

  به گزارش لندن برگزار می شود. این رقابت ها همیشه تا اولین تعطیلات جولای در ورزشگاه باشگاه تنیس و کروکه لندن برگزار می شود. اولین فینال ویمبلدون در سال 1877 برگزار شد که با قهرمانی اسپنسر گور بریتانیایی به پایان رسید. اکنون با گذشت 141 سال از آغاز این رقابت ها و به هنگام برگزاری فینال نوواک جوکوویچ و کوین آندرسون 18 شبکه تلویزیونی و بیست و دو  رادیو باکس گزارش زنده دیدار فینال خریداری کرده بودند. ضمن این که 123 خبرنگار و 44 عکاس کارت رسمی دیدار نهایی را دریافت کرده و این دیدار را برای رسانه های خود به صورت لحظه به لحظه ارسال می کردند. علاوه بر این تمام زمین های اطراف، سینماها، پارک ها و سنترال و مراکز اصلی شهر لندن بصورت زنده این بازی را پخش می کردند

wimbledon-tennis
wimbledon-tennis

یک مقایسه

درآمدهای تبلیغاتی این مسابقات روز به روز بیشتر می شود. تا جایی که سال 2014 هزینه گرفتن عکس با ورزشکاران 25 پوند بود اما یک سال بعد، هزینه گرفتن عکس حذف شد. مساله ای که بر جاذبه های گردشگری وتوریستی این بازیها رونق بخشید. همچنین در سال 2014 فیلمبرداری با 24 دوربین ثابت و شش دوربین محرک فیلمبردای انجام می شد. اما پس از یک سال تعداد دوربین ها به 30 دوربین ثابت و 12 دوربین محرک افزایش یافت. در هنگام فیلمبرداری مسابقه پنج کارگردان و 4 صدا بردار در اتاق اصلی حضور داشتند. آماری که نشان می دهد ویمبلدون هر روز بیشتر مورد توجه قرار می گیرد.  

اولین قهرمانان ویمبلدون

نخستین رقابت ویمبلدون در نزدیک ورپل رود منطقه ویمبلدون برگزار شد. در مسابقات سال 1877 شرکت کنندگان در مرحله نهایی به صورت یک حذفی مقابل هم قرار گرفتند. در دیدار نهایی اسپنسرگور موفق شد در سه ست با نتایج(6-2)، (6-5) و (6-2) در برابر چارلز گیلبرت هیث کوت به برتری دست یافه و نخستین قهرمان تاریخ بازی ها لقب گیرد. مطابق قوانین قهرمان دومین دوره( فرانک هادوو) در برابر مدافع عنوان قهرمانی قرار گرفت و موفق شد با برتری در سه ست و با نتایج(7-5)، (6-1) و (9-7) عنوان قهرمانی را به خود اختصاص دهد.

 از تنیس ویمبلدون بیشتر بدانیم ; 42 دوربین فیلمبرداری و جایزه 34 میلیون پوندی!
 از تنیس ویمبلدون بیشتر بدانیم ; 42 دوربین فیلمبرداری و جایزه 34 میلیون پوندی!

ویمبلدون گسترش می یابد

در سال 1884 برای اولین بار رقابت های دول مردان به برنامه ویمبلدون اضافه شد. در همان سال مسابقات انفرادی زنان نیز برای اولین بار و با حضور 13 شرکت کننده برگزار شد. در بخش زنان مود واتسون موفق شد لیلیام واتسون را شکست داده و قهرمان زنان شود. در سال 1913 هم مسابقات دوبل زنان و دوبل مختلط به برنامه ویمبلدون اضافه شد. 9 سال بعد هم محل برگزاری مسابقه تغییر کرد و به نزدیک چرچ رود انتقال یافت؛ مکانی که هم اکنون نیز رقابت ها در آن برگزار می شود.  

استادیوم اصلی

محل برگزاری مسابقه 19 زمین تنیس دارد که شامل زمین اصلی مسابقات نهایی می شود. زمینی که مسابقات انفرادی و دوبل در آن برگزار می شود. این زمین بیش از 14 هزار نفر را در خود جای می دهد. با توجه به این که بارش باران در ایام برگزاری مسابقات ویمبلدون امری کاملا عادی است از این جهت مسوولان ورزشگاه در سال 2009 سقفی متحرک برای زمین تنیس تدارک دیدند که طی 10 دقیقه باز می شود یا در صورت لزوم جمع می گردد. زمین شماره یک مجموعه نیز گنچایش 11500 تماشاگر را دارد که میزبانی مسابقاتی چون جام دیویس نیز در آن برگزار می شود.

wimbledon-tennis
wimbledon-tennis

ورود قهرمانان فرانسوی و آمریکایی

از سال 1919 تا 1939 تنها فرد پری از بریتانیا موفق شد قهرمانی را به بریتانیا بازگرداند. به جز وی هیچ عنوانی به هموطنانش نرسید و عمده عناوین این بیست سال به تنیسورهای آمریکا و فرانسه – و در مواردی معدود به استرالیایی ها- رسید. فرانسوی ها از سال 1924 تا 1929 تمام قهرمانی ها را به خود اختصاص دادند. ان هم با ورزشکاران مختلفی همچون ژان باروترا، رنه لاکوسته و هنری کوشه. از جمله قهرمانان آمریکایی این دوران هم می توان به بیل تیلدن، سیدنی وود،السورث وینز،دان باج و بابی ریگز اشاره کرد. پس از آن یک بار دیگر مسابقات تعطیل شد. این باراز 1940 تا 1946 و با پایان جنگ جهانی دوم، مسابقات باز هم از سر گرفته شد.  

غول های حرفه ای

بیورن بورگ یوئی طی سال های 1976 تا 1980 در تمامی ادوار قهرمان شد. بورگ در سال 1981 عنوان خود را در فینال به جان مک انروی آمریکایی واگذار کرد و ک انرو نیز طی سه سال بعد صاحب دو قهرمانی و یک نایب قهرمانی دیگر از این مسابقات شد. بوریس بکر المانی در سال های 1985، 86 و 1989 این افتخار را نصیب خود کرد و به جوان ترین فاتح ویمبلدون بدل شد. بکر در سال 1967 به دنیا آمده بود. پس از ان نوبت به پیت سمپراس آمریکایی رسید که از 1993 تا 2000 در هفت دوره مسابقات قهرمان شد. نام های بعدی را همه به خاطر داریم؛ راجر فدرر با هفت قهرمانی که 5 عنوان وی از 2003 تا 2007 پیاپی بود. رافائل نادال اسپانیایی با فتح مسابقات 2008 و 2010 و سرانجام فاتح دو دوره اخیر رقابت ها نوواک جوکوویچ صرب که اولین بار در سال 2011 به این افتخار دست یافت. قهرمانان می ایند و می روند و تنها نام ویمبلدون همچنان باشکوه باقی می ماند.

 از تنیس ویمبلدون بیشتر بدانیم ; 42 دوربین فیلمبرداری و جایزه 34 میلیون پوندی!
 از تنیس ویمبلدون بیشتر بدانیم ; 42 دوربین فیلمبرداری و جایزه 34 میلیون پوندی!

ویمبلدون 2018

نگاهی به قهرمانان امسال مسابقات، نشان دهنده عظمت ویمبلدون است. انفرادی مردان: نوواک جوکوویچ( صربستان) انفرادی زنان: آنجلیک کربر( آلمان) دوبل مردان: مایک بریان/ جک ساک( آمریکا) دوبل زنان: باربارا کریچیکووا/ کاترینا سینیاکووا( چک) دوبل مختلط: آلکساندر پیا( اتریش)/ نیکول ملیچار( امریکا) انفرادی پسران: چون هسین تسنگ( چین تایپه) دوبل پسران: یانکی ارل( ترکیه)/ اوتو ویرتااینن( فنلاند) دوبل دختران: ژین یو وانگ / ژی یو وانگ( چین) دوبل پیشکسوتان مرد: تامی هاس( آلمان)/ مارک فیلیپوسیس( استرالیا) دوبل پیشکسوتان زن: کیم کلیژسترز( بلژیک)/ رنا استوبز( استرالیا) علاوه بر این رقابت ها، 5 رقابت دیگر در بخش تنیس با ویلچر برگزار شد تا مجموع جوایز توزیع شده به 34 میلیون پوند بالغ شود! منبع: اختصاصی آسمونی

نظر خود را درباره « از تنیس ویمبلدون بیشتر بدانیم ; 42 دوربین فیلمبرداری و جایزه 34 میلیون پوندی!» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره  از تنیس ویمبلدون بیشتر بدانیم ; 42 دوربین فیلمبرداری و جایزه 34 میلیون پوندی! فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.