زمان مطالعه: 1 دقیقه
"دریای مرده" چرا به این اسم نامگذاری شده؟

"دریای مرده" چرا به این اسم نامگذاری شده؟

با شنیدن نام دریای مرده، اکثر ما دریایی دورافتاده و متروک را به خاطر میاوریم و این درحالیست که این دریا کوچک ترین شباهتی به نامش ندارد!

 

دریای مرده در نزدیکی فلسطین، نمکی ترین دریای جهان ما است. اگر برایتان سوال است که در مقایسه با دریاهای دیگر، نمک این دریا چقدر بیشتر است، باید گفت تقریباً به 10برابر نمک دریاهای معمول میرسد و این میزان نمک به قدریست که رشد هیچ موجود زنده ای در آن امکان پذیر نیست. واقع شدن دریای مرده در مناطق گرم و سوزان زمین نیز باعث میشود که آب زیادی از این دریا تبخیر و همواره آب باقیمانده از املاح و نمک اشباع شود. در واقع طبق آمار جمع آوری شده، دریای مرده به طور کلی حاوی 37میلیارد تن نمک است!

دریای مرده به خاطر همین خاصیتش، تبدیل به مقصدی برای گردشگران سلامت شده است. شاید قابل باور نباشد، اما درمان امراض پوستی از جمله آکنه و پسوریازیس و سلولیت و همچنین دردهای عضلانی از جمله فواید شنا در آب این دریاست.

همچنین غرق شدن در دریای مرده تقریباً غیرممکن است. به این خاطر که میزان نمک موجود در این آب هرگز اجازه ی فرو رفتن شناگر در اعماقش را نخواهد داد!

جالب است بدانید این دریا در کمال بخشش عجیبش، در دوران مصر باستان، از اعماق خود موادی به سطح می آورده است که مصریان آن را جمع آوری میکرده و عموماً از آن برای انجام عمل مومیایی استفاده میکرده اند.

دریای مرده برخلاف نامی که بر آن گذاشته اند، بسیار زندگی بخش است اما محققان متوجه شده اند که دریای مرده، سالانه به عمق یک متر یا حتی بیشتر در خود فرو رفته و کاهش ارتفاع داده و انگار که در خود غرق میشود و درحال جمع شدن و ناپدید شدن است، متاسفانه این روند بسیار سریع درحال رخ دادن میباشد و علت اصلی آن هنوز مشخص نیست. طبق گزارش آسمونی، و طبق آمار ماه می 2019 نیز سطح دریای مرده حدود 423 متر پایین تر از سطح دیگر آبهای کره ی زمین بوده است.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «"دریای مرده" چرا به این اسم نامگذاری شده؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره "دریای مرده" چرا به این اسم نامگذاری شده؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.