زمان مطالعه: 5 دقیقه
نرخ شهریه دانشگاه های ایران

نرخ شهریه دانشگاه های ایران

    شهریه دانشگاه در مقاطع مختلف یکی از ملاک های بسیاری از داوطلبان است. شهریه دانشگاه های ایران هر...
 

 

نرخ شهریه دانشگاه های ایران
نرخ شهریه دانشگاه های ایران


شهریه دانشگاه در مقاطع مختلف یکی از ملاک های بسیاری از داوطلبان است. شهریه دانشگاه های ایران هر ساله با آغاز سال تحصیلی افزایش می یابد. شهریه دانشگاه  ها در سال تحصیلی 97-96 برای مقاطع مختلف افزایش داشت. آسمونی در این بخش جدول نرخ شهریه دانشگاه های ایران را منتشر می کند.

نرخ شهریه دانشگاه های ایران

میزان شهریه ثابت و متغیر دانشگاه غیر انتفاعی

ابوالفضل حسنی، مدیر کل دفتر گسترش وزارت علوم تحقیقات و فناوری میزان شهریه دانشگاه‌های غیر دولتی و غیر انتفاعی در رشته‌های علوم انسانی شهریه ثابت 360 هزار تومان، شهریه متغیر 65 هزار تومان و میزان شهریه پایان نامه‌ها نیز همانند سایر دانشگاه‌ها محاسبه می‌شود. وی افزود: میزان شهریه دانشگاه‌های غیر دولتی و غیر انتفاعی در سایر رشته‌ها، شهریه ثابت 400 هزار تومان شهریه متغیر 75 هزار تومان و شهریه پایان نامه در این رشته‌ها نیز همانند رشته‌های علوم انسانی محاسبه می‌شود. میزان شهریه برای دروس عملی در دانشگاه‌های غیرانتفاعی و غیردولتی نیز 1.5 برابر دروس نظری محاسبه می‌شود. شهریه ثابت و متغیر کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته دانشگاه غیرانتفاعی میزان شهریه ثابت دانشگاه غیرانتفاعی در مقطع کارشناسی در دوره‌های مجازی (گروه علوم انسانی):2 میلیون و 500 هزار ریال می‌باشد. میزان شهریه ثابت دانشگاه غیرانتفاعی در مقطع کارشناسی در دوره‌های مجازی (گروه علوم انسانی) سایر گروه‌های آموزشی 3 میلیون و 500 هزار ریال است.

university-tuition-fees
university-tuition-fees


نرخ شهریه دانشگاه های ایران
نرخ شهریه دانشگاه های ایران


university-tuition-fees
university-tuition-fees


 

 

غیر از دوره روزانه دانشگاه‌ها که دانشجویان نیازی به پرداخت شهریه ندارند در سایر دوره‌ها و دانشگاه‌ها(شبانه، نیمه حضوری، مجازی، دانشگاه پیام نور و موسسات غیرانتفاعی) دانشجو ملزم است در هر ترم مبلغی را تحت عنوان شهریه تحصیلی پرداخت کند.

در ادامه اسامی دانشگاه‌ها و دوره‌هایی که پرداخت شهریه در آنها الزامی است آمده است:
  1. شبانه نوبت دوم
  2. نیمه حضوری
  3. مجازی
  4. دانشگاه پیام نور
  5. دانشگاه ها و موسسات غیر انتفاعی
  6. پردیس خودگران دانشگاه ها
اعلام شهریه دوره‌های غیرروزانه دکتری 96 دانشگاه امیرکبیر

شهریه تحصیل در دوره‌های نوبت دوم و پردیس خودگردان مقطع دکتری تخصصی سال تحصیلی 96 – 97 دانشگاه امیرکبیر اعلام شد.

احمد معتمدی رییس دانشگاه امیرکبیر گفت: شهریه دوره‌های نوبت دوم و پردیس خودگردان دوره دکتری دانشگاه امیرکبیر برای دانشجویان ورودی سال 1396 به شرح زیر است.
  • شهریه ثابت به ازای هر نیمسال:48٫500٫000 ریال
  • شهریه متغیر به ازای هر واحد (درس و پروژه): 8٫250٫000 ریال
  • شهریه امتحان جامع: 21٫000٫000 ریال
  • شهریه تصویب پروپوزال: 21٫000٫000 ریال
میزان شهریه دانشگاه پیام نور

داوطلبان ورود به دانشگاه پیام نور باید بدانند که میزان شهریه های ثابت و متغیر دانشگاه پیام نور با تصویب هیات امنا افزایش یافته است و در حال حاضر نرخ افزایش سالانه حدود 18 درصد می باشد که میزان شهریه متغیر دروس خودخوان 50 درصد شهریه های متغیر مربوط است و میزان شهریه ثابت (ترم تابستانی) 50 درصد  شهریه ثابت مربوط می باشد. شهریه متغیر براساس نوع واحد عملی و نظری متفاوت است.در قسمت زیر میزان شهریه دانشگاه پیام نور 97 در مقاطع مختلف را می بینید.

شهریه ثابت
شهریه ثابت شهریه متغیر به ازای هر واحد درسی به ریال(دروس نظری) شهریه متغیر به ازای هر واحد درسی به ریال دروس عملی کم هزینه و پایان نامه شهریه متغیر به ازای هر واحد درسی به ریال دروس عملی پرهزینه
6.210.000 6.210.000 1.840.000 2.875.000
میزان شهریه دانشگاه آزاد 96-97

دانشگاه آزاد اسلامی از جمله دانشگاه های بسیار فعال در زمینه تحصیلات دانشگاهی و تحصیلات تکمیلی می باشد. دانشگاه آزاد را می توان محبوب ترین دانشگاه بعد از دانشگاه های دولتی در کشور دانست که بدلیل داشتن امکانات و سطح علمی مناسب تر داوطلبان علاقه زیادی به این دانشگاه دارند. البته میزان شهریه دانشگاه آزاد بالاتر از دانشگاه های دیگر مانند دانشگاه پیام نور ، دانشگاه علمی کاربردی و .. می باشد. برای اینکه اطلاعی درباره میزان شهریه دانشگاه آزاد 96-97 بدست آورید ابتدا توضیحاتی درباره نحوه و مقاطع تحصیلی پذیرش دانشگاه آزاد می دهیم با ادامه مقاله همراه باشید :

اگر جزء داوطلبانی هستید که مدرک دیپلم دارید و تازه می خواهید وارد دانشگاه آزاد شوید در کل چهار انتخاب بیش تر ندارید که میزان شهریه دانشگاه آزاد برای هر مقطع متفاوت می باشد :

میزان شهریه کاردانی دانشگاه آزاد 96-97

میزان شهریه بدون کنکور دانشگاه آزاد در مقطع کاردانی چه بصورت پیوسته و چه بصورت ناپیوسته تقریبا به یک اندازه می باشد و بصورت تقریبی برابر با 700 هزار تومان تا یک میلیون تومان می باشد. تفاوت کاردانی پیوسته و ناپیوسته در این است که برای ورود به مقطع کاردانی ناپیوسته باید حتما مدرک پیش دانشگاهی داشته باشید.

توجه: داوطلبان عزیز توجه داشته باشند که میزان شهریه کاردانی دانشگاه آزاد 96-97 با کنکور و بدون کنکور یکسان می باشد و تفاوتی با هم ندارند.

میزان شهریه کارشناسی دانشگاه آزاد 96-97

میزان شهریه دانشگاه آزاد 96-97 در مقطع کارشناسی برای رشته های متنوع متفاوت می باشد. داوطلبان عزیز توجه داشته باشند که در چند سال اخیر میزان شهریه ثابت دانشگاه آزاد توسط خود دانشگاه تعیین می گردد و شهریه ثابت ها مقداری یکسان نیست.

با این تفاسیر میزان شهریه کارشناسی دانشگاه آزاد بصورت تقریبی بین 900 هزار تومان تا 1.200.000 تومان می باشد که البته بسته به رشته ممکن است کمی بالاتر یا پایین تر باشد.

میزان شهریه کاردانی به کارشناسی دانشگاه آزاد 96-97

میزان شهریه کاردانی به کارشناسی دانشگاه آزاد که به در واقع همان میزان شهریه کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد 96-97 می باشد بصورت تقریبی مشابه با مقطع کارشناسی پیوسته می باد و داوطلبان عزیز بسته به رشته و تعداد واحد در حدود 900 هزار تا 1.200.000 در نظر داشته باشند.

داوطلبان توجه داشته باشند که میزان شهریه کاردانی به کارشناسی دانشگاه آزاد چه بصورت با کنکور باشد چه به صورت بدون کنکور یکسان می باشد و تفاوتی بین شهریه ها وجود ندارد.

میزان شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 96-97

میزان شهریه دانشگاه آزاد در چند ساله اخیر با افزایش نسبتا بالایی روبرو بوده است که سبب شده کمی پرداخت شهریه در مقطع ارشد برای داوطلبان سخت باشد. داوطلبانی که قصد ورود به کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد را دارند باید میزان شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 96-97 را بصورت تقریبی بین 2.300.000 تا 2.800.000 در نظر داشته باشند که بسته به رشته و تعداد واحد می تواند مقدار بسیار کمی بالاتر یا پایین تر باد.

توجه داشته باشید شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد چه بصورت با کنکور و چه بصورت بدون کنکور مقداری یکسان بوده و تفاوتی ندارد.

میزان شهریه دکتری دانشگاه آزاد 96-97

مقطع دکتری دانشگاه آزاد که بالاترین مقطع تحصیلی در کشور می باشد دارای میزان شهریه سنگینی برای اکثر داوطلبان می باشد.  داوطلبان عزیز میزان شهریه دکتری دانشگاه آزاد 96-97 را باید بصورت تقریبی بین 6 تا 7 میلیون تومان برای هر ترم در نظر داشته باشند که بسته به رشته ممکن است کمی بالاتر یا پایین تر باشد.

داوطلبان عزیز توجه داشته باشند میزان شهریه دانشگاه آزاد 96-97 که در بالا برای تمامی مقاطع ذکر شد بصورت تقریبی می باشد و در واقع بالای 80 درصد رشته ها با احتساب حداکثر واحد درسی در هر مقطع بین این بازه های قیمتی قرار می گیرد.

میزان شهریه دانشگاه علمی کاربردی

نرخ شهریه دانشگاه های ایران
نرخ شهریه دانشگاه های ایران
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «نرخ شهریه دانشگاه های ایران» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره نرخ شهریه دانشگاه های ایران فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.