زمان مطالعه: 2 دقیقه
هنگام قطعی برق و خاموشی مطلق چه کنیم؟

هنگام قطعی برق و خاموشی مطلق چه کنیم؟

قطع شدن برق علاوه بر متوقف کردن برخی کارها ممکن است باعث ایجاد مشکلات جدی نیز شود، به همین منظور باید تمام نکات ایمنی در این خصوص را رعایت کنیم.

هنگام قطعی برق چه کارهایی باید انجام داد؟ قطعی برق در مناطق مختلف مشکلات خاص خود را به همراه دارد. هنگام قطعی برق باید اقداماتی را متناسب با محل زندگی خود انجام دهید تا از خطرات احتمالی جلوگیری کنید. با آسمونی همراه باشید.

روش اضطراری برای استفاده از آب و غذا

همیشه یک روش اضطراری برای جوشاندن آب و پختن غذا در نظر داشته باشید. برای این کار همیشه یک یا دو عدد کپسول گاز و کبریت در خانه داشته باشید تا اگر این شرایط به طول انجامید مشکلی برایتان ایجاد نشود. از آنجایی که آب بسیار مهم تر از غذا است، همیشه به فکر راه هایی برای ذخیره آب باشید تا در مواقع اضطراری از آن استفاده کنید.

روش های جایگزین سرمایش و گرمایش خانه

اگر در خانه تان اجاق یا شومینه دارید حتما مقداری هیزم در آن ذخیره کنید. یک ژنراتور گاز سوز هم می تواند هنگام قطعی برق بسیار مفید واقع شود. اگر هنگام قطعی برق در مناطق گرمسیر زندگی می کنید حتما دوش گرفتن را امتحان کنید.

استفاده از یک سیستم اتوماتیک روشنایی اضطراری

لامپ های اضطراری هوشمند با داشتن باتری های با حجم بالای ذخیره انرژی می توانند در صورت رفتن و برق و تاریکی مطلق بسیار مورد استفاده قرار بگیرند. شاید فکر کنید که استفاده از این لامپ ها جلوه بدی به دکور خانه شما می دهد اما امروزه شکل جدید از این لامپ ها به بازار آمده اند که ظاهر زیبایی دارند و می توانید در همه مکان های خاه یا محل کارتان از آن ها استفاده کنید.

همیشه وسایل ضروری را در خانه داشته باشید

به خاطر داشته باشید که استفاده از تعدادی وسایل ضروری هنگام قطعی برق می تواند از خطرات احتمالی جلوگیری کند. از میان انواع مختلف این تجهیزات می توان به فانوس الکتریکی، دربازکن (جهت باز کردن در کنسرو)، رادیو (مطلع شدن از اخبار ضروری) و پاوربانک اشاره کرد.

هنگام قطعی برق چه کارهایی را نباید انجام داد؟

  1. خانه و محل کارتان را به تجهیزات ضروری مجهز کنید تا در مواقعی که برق قطع می شود احتیاجی به شمع نداشته باشید. در موارد بسیاری شمع ها می توانند بسیار دردسر ساز باشند و باعث آتش سوزی گسترده شوند.
  2. شارژ گوشی موبایل خود را خالی نکنید. تا حد امکان از گوشی و لپتاپ استفاده نکنید و شارژ آن ها ذخیره کنید چرا که ممکن است قطعی برق از چند ساعت تا چندین روز طول بکشد.
  3. به هیچ عنوان در یخچال را مدت طولانی باز نکنید. برای جلوگیری از فاسد شدن مواد غذایی هنگام قطعی برق می توانید یخجال و فریزر را عایق بندی کنید تا در شرایط اضطراری نگران از بین رفتن غذا و نوشیدنی ها نباشید.
  4. رفتن شما به پمپ بنزین مشکلی را حل نمی کند! پس هنگام قطعی برق آرامش خود را حفظ کنید و در صورت لزوم به نزدیک ترین پمپ بنزین بروید.
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «هنگام قطعی برق و خاموشی مطلق چه کنیم؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره هنگام قطعی برق و خاموشی مطلق چه کنیم؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.