زمان مطالعه: 1 دقیقه
چرا بعضی از دوستی ها صمیمانه تر و بادوام تر از بعضی ازدواج هاست؟

چرا بعضی از دوستی ها صمیمانه تر و بادوام تر از بعضی ازدواج هاست؟

 ما در روابط دوستانه نیازی به کنترل و تغییر دیگری نمی‌بینیم. و تفاوتهای یکدیگر را می‌پذیریم و سعی...

 

چرا بعضی از دوستی ها صمیمانه تر و بادوام تر از بعضی ازدواج هاست؟
چرا بعضی از دوستی ها صمیمانه تر و بادوام تر از بعضی ازدواج هاست؟

ما در روابط دوستانه نیازی به کنترل و تغییر دیگری نمی‌بینیم. و تفاوتهای یکدیگر را می‌پذیریم و سعی می‌کنیم با کاستی ها و حسن های او کنار بیاییم و احترام یکدیگر را حفظ کنیم و از بودن در کنار هم لذت ببریم. درواقع نسبت به نقایص هم منصف و عادلانه برخورد میکنیم ولی در زندگی مشترک اغلب زوج ها به شدت تمایل به کنترل و تغییر دیگری دارند تا با خواسته ها و ایده آل‌هایشان نزدیک‌تر شود.

چون در ذهنشان ایده هایی دارند که میخواهند به آنها نزدیکتر شوند، غافل از این که ما قادر به کنترل و تغییر دیگران نیستیم. و فقط میتوانیم خودمان را تغییر بدهیم همین تلاش دائمی برای کنترل و تغییر دیگری باعث می‌شود ما نتوانیم حقیقتا از بودن در کنار یکدیگر لذت ببریم. و در واقع باعث دوری و سردی بین زوجین میشود، چون دائما درگیری ذهنی داریم تا راه حلی بیابیم و از تمام مسائل زندگی، حتی محبت نسبت به هم غافل میشویم.

روزی که متوجه بشویم این موضوع از توان ما خارج است و دست از کنترل دیگری برداریم، صمیمت به رابطه ما برمی‌گردد. و هر دو طرف حس آرامش و لذت را از با هم بودن دارند.

پس تا قبل ازاینکه زمان را ازدست بدهید و دیگر جایی برای جبران نباشد، زودتر خودمان و شیوه برخوردمان با یکدیگر را تغییر دهیم.

پس بخاطر داشته باشید تغییر خودتان امکان پذیر و لحظات تکرار ناپذیرند، و اصل پذیرش یکدیگر و با تمام کم وکاستی‎ها و پذیرش آن باعث میشود تا لحظات خوب زندگی مشترکتان را ازدست ندهید.

  نوشته از خانم سارا فلاحی (کارشناس ارشد روانشناسی)

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «چرا بعضی از دوستی ها صمیمانه تر و بادوام تر از بعضی ازدواج هاست؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره چرا بعضی از دوستی ها صمیمانه تر و بادوام تر از بعضی ازدواج هاست؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.