زمان مطالعه: 2 دقیقه
ماندگارترین بازی ریورپلاته و بوکاجونیورز

ماندگارترین بازی ریورپلاته و بوکاجونیورز

مسابقه ای با قدمت 107 ساله که به « ال کلاسیکو» معروف است. البته این بازی ربطی به رئال و بارسا ندارد و در آمریکای جنوبی برگزار می شود.

فینالی که بیرون آمریکای جنوبی برگزار شد

یک بازی معروف، خشن و پرحاشیه؛ مسابقه ای با قدمت 107 ساله که به « ال کلاسیکو» معروف است. البته این بازی ربطی به رئال و بارسا ندارد و در آمریکای جنوبی برگزار می شود. سالها قبل از این که دربی اسپانیا لقب الکلاسیکو گیرد، مسابقه بوکا و ریور، چنین لقبی داشت. هرچند که اکنون به سوپرکلاسیکو مشهور شده است.وقتی روز 24 آگوست 1913 ریور در نخستین بازی تاریخ دو تیم، موفق شد در خونه بوکا(2-1) برنده شود، کسی فکرش را نمی کرد که همین نبرد، بعدها تبدیل به نبردی خونین شود. یک قرن بعد در سال 2018 بود که همین دو تیم در فینال جام لیبرتادورس مقابل هم قرار گرفتند. دیداری که امکان تساوی در آن وجود نداشت و حتما باید یکی از دو تیم برنده می شد.ماندگارترین بازی ریورپلاته و بوکاجونیورزمسابقه رفت دو تیم در روز 11 نوامبر در استادیوم آلبرتو آرماندو و به میزبانی بوکا برگزار شد. بوکا تو این بازی دو بار پیش افتاد اما ریور، هر دو بار مساوی کرد تا با کسب تساوی(2-2) در این بازی، همه چیز به بازی برگشت در استادیوم مونیومنتال کشیده شود.ولی قبل از این که سرنوشت دو تیم در این ورزشگاه مشخص شود، هوادارای ریورپلاته، در سرنوشت مسابقه تغییراتی بزرگ ایجاد کردند. طرفداران در بیرون مونیومنتال به اتوبوس بوکا حمله کردند و شیشه های آن را با سنگ شکستند. آنها حتی به این کار هم بسنده نکردند و در حمله به اتوبوس حریف، از گاز اشک آور استفاده نمودند.ماندگارترین بازی ریورپلاته و بوکاجونیورزنتیجه این کار، گروهی بازیکن مصدوم بود که روی دست بوکا باقی ماند. بوکا درخواست کرد که بازی به زمانی دیگر موکول شود. اما جیانی اینفانتینو رئیس فیفا که طبعا جان تماشاگرها و بازیکنان در برابر اهداف اقتصادی فیفا برایش اهمیتی نداشت، دستور داد که بازی برگزار شود و اگه بوکا به زمین نیاید(3-0) بازنده اعلام می شود. مسابقه چند ساعتی به تعویق افتاد اما مسوولان ریورپلاته اعلام کردند که در صورت نارضایتی رقیبشان، آنها حاضرند بازی بعدها انجام شود.ماندگارترین بازی ریورپلاته و بوکاجونیورزتصاویر بعدی، همه ناشی از عمق فاجعه بود. چشم مصدوم پابلو پرز کاپیتان بوکا در اثر شکستن شیشه اتوبوس، فقط یک نمونه از خشونت حاکم در بیرون ورزشگاه بود. ویدئوهای بعدی، زنی طرفدار ریور را نشان داد که در زیر لباس دختری خردسال، انبوهی مواد منفجره جاسازی کرد تا بتواند آنها را وارد استادیوم کند و علیه بوکا از آن مواد استفاده کند.مدتی بعد این زن پیدا شد و دادستان به خاطر اینکه او، جان یه کودک را به خطر انداخته بود، تقاضای شش سال حبس را برایش کرد.ماندگارترین بازی ریورپلاته و بوکاجونیورزدر این مدت بالاخره اتحادیه فوتبال آمریکای جنوبی- کونمبول- تسلیم شد و قبول کرد که بازی زمان دیگری برگزار گردد.در این مدت کوتاه، ذره ای از نفرت حاکم بین هواداران کم نشد و شرایط همان طور مملو از تشنج باقی ماند. وقتی برای بار دوم هم مسابقه به تعویق افتاد، با موافقت فدراسیون فوتبال اسپانیا و باشگاه رئال مادرید، قرار شد که ریورپلاته میزبان بازی برگشت باشد، اما در استادیوم سانتیاگو برنابئو مادرید!

مسابقه برگشت در روز 9 دسامبر تو مادرید برگزار شد. بعد از تساوی(1-1) تو وقت قانونی، ویلمار باریوس، هافبک کلمبیایی بوکا با گرفتن کارت زرد دوم، اخراج شد. خوآن کوینتِرو و پیتی مارتینز دو گل دیگر برای ریورپلاته زدند و ریور با برتری(3-1) قهرمان شد. اما برنده واقعی این مسابقه، هوادارای مادریدی بودند که بدون نیاز به سفری طولانی از دل اقیانوس اطلس، توانستند فینال این مسابقات را از نزدیک ببینند. بازنده بازی هم تماشاگران ریور بودند که می توانستند از نزدیک، شاهد چهارمین قهرمانی تیم شان در لیبرتادورس باشند، اما به خاطر نفرت خود از بوکا و خشونتی که قبل از بازی انجام دادند، این شانس را برای همیشه از دست دادند.

نظر خود را درباره «ماندگارترین بازی ریورپلاته و بوکاجونیورز» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره ماندگارترین بازی ریورپلاته و بوکاجونیورز فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.