وقتی در یک تورنمنت همچون لیگ قهرمانان اروپا، 2 یا 3 تیم از یک کشور به مرحله نیمه نهایی بازیها می رسند، از این اتفاق این گونه یاد می شود که آن کشور، در اوج قدرت خود قرار دارد. گاهی اوقات این مساله در المپیک به شکل مشابهی رخ می دهد. مثل دوی 200 متر مردان در المپیک 2012 لندن- که هر سه مدال به دونده های جامائیکا رسید- چهار سال قبل از آن هم در دوی 100 متر زنان در المپیک پکن، همین اتفاق برای دونده های جامائیکایی افتاد و آنان اجازه ندادند مدالی به کشورهای دیگر برسد.

مسابقات المپیک
مسابقات المپیک

اما اوج اقتدار یک کشور در یک تورنمنت، در کدام مسابقات بوده است؟

برای رسیدن به جواب، باید نتایج دوره ای را مرور کنیم که در آن، هر 21 مدال توزیع شده در رقابت های کشتی به ورزشکاران آمریکایی رسید. در المپیک سن لویی، میزبان، رقابتهای کشتی را در حالی برگزار کرد که هنوز محدودیتی برای حضور ورزشکاران یک کشور در یک وزن خاص، در نظر گرفته نشده بود. به همین خاطر، هر 42 کشتی گیری که در وزنهای هفتگانه کشتی با هم رقابت کردند، آمریکایی بودند. نتیجه این بود که تمام مدالها به نماینده های میزبان رسید.

المپیک
المپیک

در همین رقابت ها، شرایطی مشابه در دوچرخه سواری نیز حاکم بود. در برنامه رقابتهای دوچرخه سواری، هفت مسابقه گنجانده شده بود. فقط 18 دوچرخه سوار برای حضور در این مسابقه ها اعلام آمادگی کردند که همه آنها، نماینده کشور میزبان بودند. نتیجه کاملا مشخص بود. باز هم تمام عناوین اول، دوم و سوم این رشته به آمریکایی ها رسید و « مارکوس هِرلی» به تنهایی 4 عنوان قهرمانی به دست آورد.

المپیک
المپیک
در مسابقات دوومیدانی، تعدادی ورزشکار از قاره های دیگر هم حضور داشتند. اما تعداد آنها به معنای واقعی ناچیز بود. هرچند کشوری مثل آلمان، 9 دونده به مسابقات آورده بود، اما در مجموع از 233 دونده شرکت کننده، 197 نفر آمریکایی بودند. کار به جایی رسید که در مسابقه 4 مایل تیمی، رقابت دو تیمه ای بین دوندگان نیوریورک و شیکاگو برگزار شد و عنوان سوم هم به هیچ تیمی تعلق نگرفت!

المپیک
المپیک
نتیجه این شد که به جز دو عنوان قهرمانی که به کانادا و بریتانیا رسید، بقیه مدالهای طلا- یعنی 23 مدال- به کشور میزبان رسید. به عبارت ساده، از 74 مدال توزیع شده، 68 مدال به میزبان رسید.

البته چنین اتفاقاتی در سال 1904 غیرعادی نبود. المپیک، نوپا بود و سفر به قاره های دیگر دشوار. با این حال، تمام این نتایج به صورت رسمی ثبت شدند و انبوهی مدال نصیب ایالات متحده کردند. مدالهایی که امروز، رسیدن به آنها، نیازمند حضور در چندین دوره المپیک است.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «کشوری که همه مدالهای یک المپیک را درو کرد» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره کشوری که همه مدالهای یک المپیک را درو کرد فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.