زمان مطالعه: 2 دقیقه
نقد روانشناسی و معرفی سریال توس

نقد روانشناسی و معرفی سریال توس

  "سریال توس" با ژانر وحشت علمی تخیلی محصول سال 2019 انگلستان  است . این سریال  در قسمت های پانزده دقیقه ای فیلمبرداری شده است.

اختصاصی آسمونی نوشته مرجان دلپسند

معرفی و نقد  روانشناسی سریال  توس از منظر افکار متوهمانه و نقش ان در تخریب زندگی انسان

  "سریال توس" با ژانر وحشت علمی تخیلی محصول سال 2019 انگلستان  است . این سریال  در قسمت های پانزده دقیقه ای فیلمبرداری شده ."توس" را می توان یک داستان چند وجهی دانست که در یک خط موازی به بررسی یک موضوع می‌پردازند. تفکرات متوهمانه  در چند شخصیت در این سریال می توان شواهد و دلایل وجود آن را دید. برای مثال در ابتدایی ترین سکانس های این سریال با شخصیت دو دختر نوجوان اشنا می شوین که مشابهت هایی در استفاده از  یک نماد چوبی دارند. نشانی که  فکر می کنند می تواند با قدرت و کششی که دارد خط بطلانی بر ناملایمات زندگی آنها باشد. ‌

نقد روانشناسی و معرفی سریال توس
نقد روانشناسی و معرفی سریال توس

از یک سو بازشخصیت "لنی" دختر نوجوانی روبرو هستیم که پس‌از تولد نوزاد دختری زیبا و به دلیل  دور کردن فرزندش دچار مشکل  اضطراب فراگیر شده است و برای رفع آن به مجسمه درختی که در گذشته نیز جادوگران به آن اعتقاد داشتند، روی می‌آورد. تا جایی که حس می کند و متوهم می شود این سمبل و نماد می تواند به او قدرتی ماورایی برای مقابله با خشونت و اتفاقات مرتبط با آن را بدهد. از سویی دیگر با شخصیت "ایوی" دختر نوجوان دیگری روبرو هستیم که بعد از مرگ مادرش برای رهایی از اضطراب و ارتباط با روح مادرش ، به استفاده از این نماد می پردازد. تا جایی که حتی در مدرسه نیز جز لوازمی است که هر روز با خود به همراه دارد. وجه مشترک این دو شخصیت که هر کدام در دو زمان مجزا در یک شهر زندگی می کردند، مشکلاتی اجتماعی و روزمره، دوری و از دست دادن عزیزی است که به لحاظ روحی و روانی به او وابسته هستند. برای مثال "شخصیت ایوی" به واسطه مرگ مادر معتادش دائما به جنگل و مزار مادرش  می رود. اما برای ارتباط با روح او دچار توهم است و این موضوعی که تمام ابعاد زندگی این شخصیت را درگیر کرده است. تا جایی که دایما در مدرسه نیز مورد تمسخر دوستانش قرار می گیرد.

شاید بتوان گفت که این سریال اغراق گونه به بررسی وجود وجدان اخلاقی نیز در انسان‌ها پرداخته است. شاهد این مدعا را می‌توان زمانی دانست ، یکی از افراد گروه "پولک ها" به واسطه "طلسم درخت توس" دچار نفرین شده و به قتل می رسد، دانست. همان گروهی که واسطه ای برای اعتیاد و مرگ مادر ایوی به حساب می آیند. اما به صورت نامحسوس به بررسی مشکلاتی که ناشی از مصرف مواد مخدر و داروهای توهم زا را نیز به عنوان یک شغل کاذب اما پر درآمد نیز پرداخته است . آنهم از طریق نماد درخت توس که از گذشته سمبل قدرت و ایستادگی در برابر مشکلات و ظلم بوده است. این سریال را می توانید از شبکه فیلیمو تماشا کنید.

نظر خود را درباره «نقد روانشناسی و معرفی سریال توس» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره نقد روانشناسی و معرفی سریال توس فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.