زمان مطالعه: 2 دقیقه
نکات مهم در انتخاب همسر برای زندگی

نکات مهم در انتخاب همسر برای زندگی

انتخاب همسر خیلی از شما به دنبال عشق حقیقی هستید. خیـلی‌های دیـگرتان هم فکر می‌کنید که عشق واقعی خود را پـیدا کـرده اید.

انتخاب همسر خیلی از شما به دنبال عشق حقیقی هستید. خیـلی‌های دیـگرتان هم فکر می‌کنید که عشق واقعی خود را پـیدا کـرده اید. امـا خیـلی‌ها هم هستنـد کـه در رابـطه‌هایی به سر می‌برند که چندان برایشان خوب نیسـت اما فکر می‌کنند هر عشقی بهتر از بی عشق بودن است.

اگر عشق حقیقی خود را پیدا نکـرده ایـد، یا اگر در ایـن بـاره مطـمئن نیستیـد، دراین مقاله می‌خواهیم به شما کمک کنیم که چطور آن شریک زندگی خاص و ویژه را از آنِ خود کنید و اگر به خاطر ترس از تنهایی در یک رابطه بد مانده اید، باید بدانید که چیزهای بدتر از تنهایی هم وجود دارد، مثل از دست دادن احترام خود، از دست دادن اعتماد به نفس، و ارزشمندی خود. وقتی این سه چیز را از دست بدهید، در خطر از دست دادن میل و خلاقیت لازم برای درک اهداف زندگی، کنار از رسیدن به آنها، خواهید بود.

ویژگی‌های فرد مناسب ازدواج

ویژگی‌های فرد مناسب ازدواج
ویژگی‌های فرد مناسب ازدواج

پیش از ازدواج باید به یکسری از ویژگی‌های فردی که قصد ازدواج با او را دارید توجه کنید. از این ویژگی‌ها باید به موارد زیر اشاره کرد:

ارتباطات خوب

داشتن ارتباطات خوب برای موفقیت هر رابطه‌ای حیاتی است. زن و مردی که می‌خواهند ازدواج موفقی داشته باشند، باید صادقانه و با صراحت با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. هر دو طرف باید نیازها، علایق و همچنین موضوعاتی را که دوست ندارند به یکدیگر بگویند.

احترام

احترام در هر رابطه‌ای حرف اول را می‌زند و آن در رابطه دو نفر به معنای پذیرفتن دیگری همانگونه که هست. پس اگر ویژگی خاصی در طرف مقابل‌تان می‌بینید که دوست ندارید، هرگز با او وارد رابطه طولانی نشوید.

وفاداری

خیانت یکی از مهم‌ترین دلایل شکست در ازدواج است. اگر قرار است با فردی ازدواج کنید، او بدون تردید باید همانند شما، به رابطه‌تان وفادار باشد. وقتی همسرتان در زندگی وفادار باشد، احساس اعتماد و امنیت خواهید کرد و ازدواج‌تان دچار تزلزل نمی‌شود.

بخشش

باید بدانید فردی که با او قرار است ازدواج کنید، بخشنده است یا خیر. مثلا، اگر مرتکب خطایی شوید و از او عذرخواهی کنید، چه واکنشی از سوی او می‌بینید؟ همه ما اشتباه می‌کنیم و با عذرخواهی صادقانه می‌توان رابطه صدمه‌دیده‌ای را درمان کرد. اما اگر همسرتان اهل بخشش نباشد، دچار مشکل می‌شوید. بنابراین به این مورد هم توجه کنید.

ارزش‌ها و باورهای یکسان

پیش از ازدواج، درباره ارزش‌ها و باورهایتان صحبت کنید. درواقع با کسی ازدواج کنید که باورهایی شبیه شما داشته باشد. نمی‌توانید با کسی که ارزش‌ها و باورهایش با شما متفاوت است، زندگی خوبی داشته باشید.

بلوغ و مسئولیت

ازدواج برای بزرگسالان و افراد بالغ است، نه برای بچه ها. باید بررسی کنید که آیا نامزد شما این ملاک را دارد: او باید بتواند از خودش مراقبت کند، باید بتواند پول کافی خرج کند، باید بتواند خودش را تغذیه کند، باید بداند چطور سالم زندگی کند. باید خیلی مودب و مسئول باشد.

عزت نفس بالا

همسر تان می تواند شما را همان قدر دوست داشته باشد که خودش را دوست دارد. کسی که عزت نفس پایینی دارد برای این عشق می ورزد که احساس خوبی نسبت به خود داشته باشد. فردی با عزت نفس بالا چون نسبت به خودش احساس خوبی دارد به دیگران عشق می ورزد. همسر شما به خودش می بالد. همسر شما خوب از خودش مراقبت می کند و به سمت اعتیاد و روابط نامشروع نمی رود.

اصالت خانوادگی

زنی که انتخاب می کنید باید از یک خانواده ی سالم و از پدر و مادری اصیل باشد. بچه هایی که بدون پدر بزرگ شده اند، از نظر عاطفی سالم نیستند و نمی توانند بچه های سالمی پرورش دهند. اما همیشه استثنایی در این قانون وجود دارد. هدف شما انتخاب همسر یا شوهری است که از نظر عاطفی سالم باشد. زنی که فرزند طلاق بوده است با خود کوله باری از مشکلات را به زندگی مشترک می آورد و نمیداند در یک فضای خانوادگی درست چطور باید رفتار کند.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «نکات مهم در انتخاب همسر برای زندگی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره نکات مهم در انتخاب همسر برای زندگی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.