زمان مطالعه: 4 دقیقه
راهنمای انتخاب ترکیب رنگ برای جهیزیه عروس با سورپلاس+ 10 ترکیب پر طرفدار

راهنمای انتخاب ترکیب رنگ برای جهیزیه عروس با سورپلاس+ 10 ترکیب پر طرفدار

چیدمان جهیزیه عروس و طراحی دکوراسیون یک خانه شیک و دوست داشتنی، مستلزم انتخاب یک ترکیب رنگ جذاب است، دقیقا به جذابیت تزیین کیک عروسی!

تهیه جهیزیه عروس، یکی از سخت ترین و در عین حال شیرین ترین قسمت های تدارک مراسم عروسی است. تهیه یک فهرست کامل از وسایل و لوازم مورد نیاز برای شروع یک زندگی مشترک، پیگیری های مربوط به تامین مالی خرید این وسایل و تهیه اجناس از مکان های قابل اطمینان و با ضمانت کیفیت، همگی بخش دشوار تهیه جهیزیه عروس، و چیدن وسایل و طراحی دکوراسیون یک خانه شیک و دوست داشتنی، قسمت شیرین این ماجراست.

تهیه جهیزیه عروس به سبک فرهنگ ایرانی، قوانین و قواعد خاص خودش را دارد، و اگر تجربه خرید جهیزیه را داشته باشید، حتما تایید می کنید که کار راحتی نیست، و هر بخش آن پیچیدگی های خاص خود را دارد. اما ما برای اینکه سختی این مسیر را کمی برای شما آسان کنیم، سراغ یکی از چالش برانگیزترین قسمت های انتخاب جهیزیه عروس، یعنی "انتخاب ترکیب رنگ وسایل" رفته ایم. اگر شما هم جزو آن دسته از عروس خانم هایی هستید، که قصد دارید از ترکیب معمول صورتی و طوسی برای دکوراسیون منزل جدیدتان فاصله بگیرید، و جسورانه به سراغ ترکیب رنگ های جدید، لوکس و شیک بروید، با ما همراه شوید.

در انتخاب ترکیب رنگ، مانند مدل کیک تولد عمل نکنید

شاید این جمله، در ابتدا کمی عجیب و مضحک به نظر برسد، ولی اگر موضوع را برای شما شرح دهیم، نه تنها نمی خندید، بلکه احتمالا به فکر هم خواهید افتاد! ببینید، شما در انتخاب مدل کیک تولد به دنبال رنگ های شاد، ملیح و پاستلی هستید، مانند سفید، سفید صدفی، صورتی ملایم، سبزآبی، یاسی و...؛ تمام تمرکر شما روی رنگ های با تناژهای بسیار ملایم و روشن است، ولی دقت کنید! طراحی دکوراسیون منزل جدید شما، تزیین کیک نیست! انتخاب رنگ های خیلی روشن برای دکوراسیون منزل نوعروس، مخصوصا اگر به صورت تک رنگ و مونوکروم باشد، به چند دلیل کار صحیحی نیست:

  1. اینجا منزل است، محل استراحت و آرامش؛ شما مدام در حال استفاده از وسایل خانه هستید. اگر رنگ وسایل اصلی خانه، مانند مبلمان، روتختی، فرش و رنگ دیوارها، خیلی روشن باشد، خیلی زودتر از حد معمول، کدر و کثیف می شوند.
  2. رنگ های روشن ممکن است در شما وسواس ایجاد کند، و شما را وادار کند که هر روز دستمال به دست، در حال تمیزکاری و مرتب کردن خانه باشید. دلیل ایجاد این وسواس فکری، نظم و هماهنگی است که رنگ های روشن به فضا می دهند، در نتیجه کوچکترین بی نظمی و کثیفی در منازل با رنگ روشن، سریعا به چشم می آید.
  3. فضاهای خالی منزل، در استفاده از رنگ های روشن بیشتر خودنمایی می کنند. اگر به دکوراسیون های شلوغ و پر زرق و برق علاقه دارید، انتخاب تناژهای روشن، حرکت هوشمندانه ای نیست.
راهنمای انتخاب ترکیب رنگ برای جهیزیه عروس با سورپلاس+ 10 ترکیب پر طرفدار
راهنمای انتخاب ترکیب رنگ برای جهیزیه عروس با سورپلاس+ 10 ترکیب پر طرفدار

اگر با دانستن معایب رنگ روشن در جهیزیه، همچنان مصمم هستید از این رنگ ها استفاده کنید، رعایت چند نکته الزامی را فراموش نکنید:

  1. از ترکیب چند رنگ در وسایل جهیزیه استفاده کنید.
  2. وسایل و اکسسوری های دکوراتیو را رنگی انتخاب کنید، تا در فضا ایجاد تضاد رنگ کنید.
  3. برای فضاهای مختلف خانه، از چیدمان های مختلف استفاده کنید، سعی نکنید تمام فضاها را روشن کنید.
  4. در انتخاب مبل، پرده، فرش و اکسسوری های منزل از رنگ های مکمل، خنثی یا تیره تر از رنگ اصلی استفاده کنید.
  5. از چند رنگ روشن در کنار هم استفاده نکنید.

 

در جهیزیه عروس از رنگ های آنالوگ استفاده کنید

در چرخه رنگ، رنگ ها با یک توالی خاص، در کنار هم قرار گرفته اند. به رنگ هایی که به صورت متوالی در کنار هم قرار گرفته اند، آنالوگ گفته می شود. مثلا فرض کنید، شما در چرخه رنگ، رنگ نارنجی را انتخاب کردید، رنگ های کنار نارنجی، قرمز و زرد هستند. به 3 رنگ نارنجی، قرمز و زرد آنالوگ گفته می شود. این نوع ترکیب رنگ در طبیعت زیاد دیده می شود، مثل رنگ طبیعت در فصل پاییز. استفاده از رنگ های آنالوگ، دست شما را در خرید اقلام جهیزیه باز می گذارد. می توانید اقلام اصلی، شامل مبلمان، فرش، پرده ها و حتی سرویس آشپرخانه را از تناژهای تیره تر رنگ های آنالوگ، و سایر اقلام را از تناژهای روشنتر همان رنگ ها انتخاب کنید. همین طور می توانید در هر بخش از خانه، یکی از رنگ های سه گانه را به عنوان رنگ اصلی انتخاب کنید، با این کار ترکیب رنگ خانه از یکنواختی خارج شده و یک رنگ خاص به کل خانه غالب نمی شود.

جالب است بدانید، در سال های اخیر استفاده از رنگ های آنالوگ در لباس مجلسی هم مورد توجه قرار گرفته است. این رنگ ها استایل را یکپارچه، خیره کننده و پر انرژی نشان می دهند. معمولا لباس مجلسی هایی که از تناژهای تیره تر رنگ های سرد و گرم انتخاب می شوند، بیشتر این حس را القا می کنند.

soorplus-com
soorplus-com

توجه به ترکیب رنگ های محبوب برای جهیزیه عروس

ممکن است شما شناخت کاملی نسبت به چرخه رنگ، پالت رنگ ها و حتی اصول ست کردن رنگ ها نداشته باشید، در این صورت به شما پیشنهاد می کنیم که به سراغ ترکیب رنگ هایی بروید که بیشتر مورد توجه قرار گرفته اند. با این کار، شما در کوتاه ترین زمان می توانید ست رنگ ایده آل خود را انتخاب کنید.

در ادامه چند ترکیب رنگ جذاب و محبوب را به شما معرفی می کنیم. شما با توجه به متراژ منزل، امکاناتی که در اختیار دارید و سلیقه شخصی خود، می توانید از بین این ترکیب ها، ترکیب رنگ مورد علاقه خود را انتخاب کنید و یا از آن ها الهام بگیرید:

  1. ترکیب سفید، خاکستری و آبی نیلی – رنگ اصلی: سفید
  2. ترکیب سبز، خاکستری، سیاه و سفید – رنگ اصلی: سبز
  3. ترکیب سرمه ای، سفید و آبی آسمانی – رنگ اصلی: سرمه ای
  4. ترکیب کرمی، گلبهی و شیری – رنگ اصلی: کرمی
  5. ترکیب سبز پاستلی، بنفش و سفید – رنگ اصلی: سبز تیفانی
  6. ترکیب سفید، سیاه و خاکستری – رنگ اصلی: سفید
  7. ترکیب زرد، نقره ای و خاکستری – رنگ اصلی: زرد
  8. ترکیب اغوانی، خاکستری و سفید – رنگ اصلی: ارغوانی
  9. ترکیب سفید، نارنجی و سبز- رنگ اصلی: سفید
  10. ترکیب سفید و سه رنگ اصلی

علاوه بر ترکیب رنگ هایی که معرفی کردیم، در سورپلاس می توانید ترکیب ها و تصاویر زیبایی از دکوراسیون منزل عروس ببینید، و برای دکوراسیون منزل جدیدتان از آن ها ایده بگیرید. لازم نیست حتما به دنبال یک ترکیب رنگ خاص و ویژه باشید، همین قدر که رنگ انتخابی شما، فضای خانه را برایتان آرامش بخش و دوست داشتنی کند، کافیست؛ اگر کمی زمان بگذارید و در سورپلاس چرخی بزنید، حتما به نتیجه می رسید. 

نظر خود را درباره «راهنمای انتخاب ترکیب رنگ برای جهیزیه عروس با سورپلاس+ 10 ترکیب پر طرفدار» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره راهنمای انتخاب ترکیب رنگ برای جهیزیه عروس با سورپلاس+ 10 ترکیب پر طرفدار فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.