زمان مطالعه: 2 دقیقه
محله شیخ هادی

محله شیخ هادی

محله شیخ هادی به علت وجود خیابان شیخ هادی که خود وی نیز در این محله ساکن بوده،به این اسم نامگذاری شده است . برای آشنایی بیشتر با محله شیخ هادی با اطلاعات شهری
خیابان پاستور
خیابان پاستور

خیابان پاستور نام محله : شیخ هادی موقعیت جغرافیایی : مرکز تهران منطقه شهرداری : منطقه 11 شهرداری تهران ، ناحیه 2 بافت : تقریبا نوساز محدودیت ترافیکی : دارد (طرح ترافیک ) محله های همسایه :فردوسی ، جمهوری ، انقلاب و منیریه ایستگاه های مترو : ایستگاه حسن آباد ( خط 1 ) و ایستگاه دانشگاه امام علی (خط 2 ) ایستگاه های بی ار تی : ایستگاه های جامی ، جمهوری  ( خط 1 ) قیمت هر متر مربع : 8 تا 15 میلیون تومان ( در سال 98 )

اطلاعات عمومی محله شیخ هادی

بافت محله
بافت محله

بافت محله بافت محله : محله شیخ هادی از محله های قدیمی تهران به شمار میرود که خانه های آپارتمانی و قدیمی زیادی در این محله قرار دارد. تراکم جمعیتی : حدود 13 هزار نفر در این محله زندگی می کنند . قیمت ملک : قیمت ملک در محله شیخ هادی از 8 میلیون تومان شروع شده و به 15 میلیون تومان خاتمه میابد ( در سال 98 ) .

اطلاعات جغرافیایی محله شیخ هادی

خیابان کارگر
خیابان کارگر

خیابان کارگر همسایه های شیخ هادی: محله شیخ هادی از شمال به محله انقلاب و خیابان انقلاب راه دارد ، از جنوب به محله منیریه و خیابان امام خمینی می رسد ، در غرب محله جمهوری قرار دارد و شرق این محله فردوسی و خیابات حافظ است . میادین و خیابان های اصلی : اصلی ترین خیابان های این محله خیابان ولیعصر ، آذربایجان ، کارگر و حافظ است ، میدان حر و میدان پاستور نیز در این محله اند .

اماکن مهم محله شیخ هادی

بوستان ها و فضای سبز : تنها پارک نزدیک به ای محله پارک دانشجو است . حمل و نقل عمومی : ایستگاه مترو حسن آباد ، امام علی و ایستگاه های بی ار تی جامی و جمهوری نیاز اهالی را به حمل و نقل عمومی بر طرف میکند .

پمپ بنزین حر
پمپ بنزین حر

پمپ بنزین حر پمپ بنزین ها : پمپ بنزین حر ، پایین تر از میدان پاستور تنها پمپ بزنین این محله است. مراکز خرید و تجاری : این محله بیشتر مسکونی است ولی مراکز تجاری و خرید واقع در خیابان جمهوری برای این محله کفایت می کند . سینما : پردیس سینمایی چارسو واقع در خیابان حافظ تنها سینمای این محله به شمار میرود . اماکن اداری : از مراکز اداری مهم این محله می توان به اداره کل اسناد ریاست جمهوری و دفتر رهبری اشاره کرد. مراکز درمانی : بیمارستان سورنا و بیمارستان نجمیه از مراکز مهم درمانی این محله به شمار می آیند . مساجد : مسجد سلیمان ، مسجد منشور السلطان ، مسجد رضا شیشه و حسینیه امام خمینی از مراکز مذهبی مهم این محله هستند .

تاریخچه و نامگذاری

این محله به علت وجود خیابان شیخ هادی که خود وی نیز در این محله ساکن بوده، به این اسم نامگذاری شده است. مقبره شیخ هادی نجم آبادی، در خیابان شیخ هادی قرار دارد اما تناوب خانه و مغازه مهلت نمی دهد تا متوجه خانه ای شوند که شیخ هادی نجم آبادی در آن مدفون شده است . این محله را باغ های بزرگی که متعلق به اعیان و درباریان بوده محصور کرده بود ، که قسمت اعظم آن به مستوفی الممالک تعلق داشت.

شما نیز اگر در محله شیخ هادی زندگی می کنید از دغدغه های خود برایمان بگویید و چه نکات مثبت یا منفی درمورد این محله وجود دارد .

نظر خود را درباره «محله شیخ هادی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره محله شیخ هادی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.