زمان مطالعه: 2 دقیقه
زندگینامه رامبرانت ، سومین نقاش معروف جهان

زندگینامه رامبرانت ، سومین نقاش معروف جهان

شاید نزدیک ترین پدیده به عکاسی و ثبت لحظات، نقاشی های رامبرانت باشد. به همین خاطر بوده که تعداد بسیاری از مردم حاضر به پرداخت آن مبلغ هنگفت پول برای نقا

رامبرانت ون رین اهل هلند سومین نقاش معروف جهان است و در قرن هفدهم میلادی زندگی میکرده. وی در عصر طلایی هلند شروع به خلق آثار خارق العاده ای از جمله پرتره خودش و صحنه هایی به واسطه توصیفات انجیل کرد و تبدیل به بهترین نقاش سبک باروک شد. وی در تمام نقاشی هایش استادانه به توزیع نور پرداخت که این امر زیبایی آثارش را افزون میکرد. در بالای صفحه تصویری از چهره رامبرانت میبینید که خودش آن را ترسیم کرده است.

از دیگر پرتره هایی که رامبرانت نقاشی کرده نیز نقاشی زیر است؛ به حالات چهره دقت کنید، چه میبینید؟

زندگینامه رامبرانت ، سومین نقاش معروف جهان
زندگینامه رامبرانت ، سومین نقاش معروف جهان

وی در شهر لایدن هلند در سال 1606 چشم به جهان گشود و مانند بیشتر کودکان هلندی در سال 1612 تا 1616 به مدرسه ابتدایی رفت و سپس به مدرسه ای در لایدن پیوست که مواد درسی را به زبان لاتین تدریس میکردند. رامبرانت در همان مدرسه مشتاق به مطالعه انجیل شد و به همین واسطه نیز به هنر کلاسیک نیز علاقه مند شد. معلوم نیست که رامبرانت تحصیلاتش را در مدرسه لایدن تا چه حد ادامه داد اما احتمال آنکه پس از مدتی از تحصیل منصرف شده و به نقاشی پرداخته باشد زیاد است.

از سال 1620 تا 1625 رامبرانت به شاگردی دو استاد بزرگ نقاشی در آن زمان پرداخت. یکی از استادان رامبرانت ون سوانن برگ نام داشت که مانند رامبرانت وی نیز علاقه بسیاری به هنر کلاسیک و موضوعات بهشت و جهنم داشت و در نقاشی آتش و توزیع نور بر اشیاء بی نظیر بود و همین شد که رامبرانت نیز بازی با نور را به خوبی آموخت. استاد دیگر رامبرانت، پیتر لستمن، اهل آمستردام بود که در نقاشی های تاریخی بسیار زبده و ماهر بود و باعث شد رامبرانت نیز با تکیه بر استعدادش این خصیصه را کسب کند و حتی بعدها موفق به رسم فیگور های مختلف تاریخ در شرایط مختلف شود.

نقاشی های رامبرانت از حیث نشان دادن حالات چهره، جزییات هر عنصر از نقاشی و تعریف داستان های مختلف تنها با یک نقاشی ساده بسیار حائز اهمیت هستند. هیچ نقاشی در تاریخ پیدا نشده که بتواند یک داستان از انجیل یا هر کتاب دیگری را در یک فریم نقاشی جای دهد.

به طور مثال نقاشی زیر به داستان بلشاطر، یکی از داستان های عهد عتیق اشاره دارد:

رامبرانت بلشاطر
رامبرانت بلشاطر

از نقاشی های معروف رامبرانت گشت شبانه یا نگهبان شبانه است که بسیاری هم حاشیه و داستان حول محور این نقاشی وجود دارد. رامبرانت این اثر را در سال 1642 خلق کرد که اوج دوران طلایی هلند محسوب میشد. رامبرانت برای این نقاشی دستمزد هنگفتی دریافت کرد و البته این عادتش بود. از هر شخصی که در این تصویر حضور دارد 100 گیلدر (واحد پول هلند در آن زمان) درخواست کرد و 1600 گیلدر به دست آورد! جالب است بدانید در هلند و هیچ جای دیگر از جهان، هیچ کس در آن زمان این مقدار پول را یک جا نداشت! البته رفته رفته این عادت رامبرانت باعث فراموش شدنش شد و وی در اکتبر سال 1669 با محبوبیت کمتری نسبت به جوانی اش از دنیا رفت.

در زیر نقاشی گشت شبانه را میبینیم که همان ابتدا و به دلایل نامعلوم، در سالهای مختلف مورد حمله قرار گرفته و یک بار با چاقو پاره شده که بعد ها ترمیم شد و بار دیگر هم شخصی دیوانه اقدام به سوزاندن نقاشی کرده بوده.

رامبرانت
رامبرانت

 

نظر خود را درباره «زندگینامه رامبرانت ، سومین نقاش معروف جهان» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره زندگینامه رامبرانت ، سومین نقاش معروف جهان فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.