زمان مطالعه: 1 دقیقه
طرز تهیه شربت عرق بیدمشک

طرز تهیه شربت عرق بیدمشک

شربت عرق بیدمشک در روزهای داغ توصیه می‌شود. از جمله فواید عرق بیدمشک می‌توان به خاصیت تقویت کنندگی، آرام بخش بودن، ضد گرمازدگی و مقوی قلب اشاره کرد.

شربت عرق بیدمشک طعم دلپذیری دارد و در فصل گرما یکی از نوشیدنی‌هایی است که عطش را برطرف می‌کند. در ادامه با آشپزی آسمونی باشید تا با طرز تهیه شربت عرق بیدمشک آشنا شوید.

طرز تهیه شربت عرق بیدمشک ؛ رفع عطش و مقوی قلب
گیاه بیدمشک

فواید بیدمشک

بیدمشک نوعی نوشیدنی برای رفع عطش و تشنگی است که خواصی بیشمار دارد. این درخت در اول بهار و قبل از آنکه برگ بدهد، گل های زیبا و خوشبویی دارد. عرق بیدمشک از گل‌های این نوع بید تهیه می‌شود. گاهی از عرق بیدمشک بدون رقیق کردن هم استفاده می شود. این عرق خواص بی شماری دارد که از جمله می توان به خاصیت تقویت کنندگی، آرام بخش بودن، ضد گرمازدگی و مقوی قلب اشاره کرد.

pussy-willow-drinks
شربت عرق بیدمشک

مواد لازم برای تهیه شربت عرق بیدمشک

عرق بیدمشک 3 پیمانه
آب 3 پیمانه
شکر 1/5 لیوان
گلاب 1/2 پیمانه
آب لیمو تازه به مقدار لازم

 

طرز تهیه شربت عرق بیدمشک

ابتدا ظرفی مناسب را انتخاب کنید و آب و شکر را به آن اضافه کنید و روی شعله ملایم قرار دهید و به خوبی هم بزنید تا شکر حل شود و سپس منتظر شوید تا شهد به قوام مناسب برسد.

بعد از اینکه شهد قوام خوبی داشت آبلیمو و گلاب را اضافه کنید و به مدت 2 دقیقه هم بزنید و شعله را خاموش کنید. ابتدا اجازه دهید مقداری حرارت شهد کم شود سپس عرق بیدمشک را اضافه کنید تا گرمای شهد عطر و بوی عرق بیدمشک را از بین نبرد و سپس مقداری هم بزنید و منتظر شوید تا کاملا خنک شود و سپس شربت را درون ظرف های مناسب درب دار ریخته و در یخچال نگهداری کنید.

در زمان مصرف مقداری از شربت بیدمشک را درون لیوان ریخته و بقیه لیوان را آب خنک بریزید و با نعناع  و برش های لیمو سرو کنید.

 

نظر خود را درباره «طرز تهیه شربت عرق بیدمشک» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره طرز تهیه شربت عرق بیدمشک فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.