زمان مطالعه: 1 دقیقه
زندگینامه شهید سید موسی نامجو

زندگینامه شهید سید موسی نامجو

سرلشکر سید موسی نامجو از نظامیان عالی‌رتبه نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و وزیر دفاع جمهوری اسلامی...

سرلشکر سید موسی نامجو از نظامیان عالی‌رتبه نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران بود. آسمونی در این بخش زندگینامه شهید سید موسی نامجو را شرح می دهد.



زندگینامه شهید سید موسی نامجو

سید موسی نامجو در سال 1317 در بندر انزلی بدنیا آمد و پس از انجام تحصیلات ابتدایی و متوسطه به تحصیل در دانشکده افسری ادامه داد و و با مدرک لیسانس نقشه‌برداری (درجه ستوان دومی) در سال 1340 از دانشکده افسری فارغ‌التحصیل شد. او پیش از انقلاب 1357 به سمت عضو هیئت علمی دانشکده افسری منصوب شد که این مسئولیت، بعد از انقلاب به ریاست دانشکده، ارتقاء یافت. وی اولین فرمانده دانشکده افسری جمهوری اسلامی ایران بود که در سال 1358 دست اندر کار تحول اساسی در دانشکده افسری بود، پس از درگذشت مصطفی چمران، نماینده فرمانده کل قوا (سید روح‌الله خمینی) در شورای عالی دفاع بود و مدتی بعد در نقش وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به خدمت پرداخت.

زندگینامه شهید سید موسی نامجو
زندگینامه شهید سید موسی نامجو

زندگی شخصی شهید سید موسی نامجو

نامجو در سال 1349 ازدواج کرد. ثمره این ازدواج، 3 فرزند(2 پسر و یک دختر) است.

وی مسلمان و مخالف شرایط محیط رژیم سلطنت و جو حاکم بر ارتش شاهنشاهی بود.و در جریانات انقلاب اسلامی ایران نقش داشت. او از جریانات سیاسی گذشته و توطئه های شرق و غرب به خصوص جریان «نهضت ملی» آگاهی کامل داشت؛او نسبت به روح الله خمینی علاقه قلبی داشت و وی را سدی در مقابل انحرافات می شناخت و سخت نگران انحراف انقلاب بود.

musa-namjoo
musa-namjoo

مرگ شهید سید موسی نامجو

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در حادثه سقوط پرواز هرکولس سی-130 نیروی هوایی ارتش ایران 1360 همراه با تعدادی از فرماندهان نظامی دیگر جان خود را از دست داد. این گروه در حال بازگشت از مأموریت بررسی وضعیت جبهه‌ها پس از عملیات موفق‌آمیز عملیات ثامن‌الائمه بودند.

یادبود شهید سید موسی نامجو

امروزه خیابان «گرگان» که یکی از خیابان‌های قدیمی تهران است، به نام سرلشکر نامجو نام‌گذاری شده است.

در بهمن‌ماه سال 1395 از سردیس ایشان در گیلان رونمایی شد

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «زندگینامه شهید سید موسی نامجو» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره زندگینامه شهید سید موسی نامجو فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.