زمان مطالعه: 3 دقیقه
مدارک عضویت کتابخانه های عمومی

مدارک عضویت کتابخانه های عمومی

اگر قصد عضویت در کتابخانه های عمومی را دارید و می خواهید بدانید مدارک عضویت در کتابخانه های عمومی چیست این بخش آسمونی را تا پایان دنبال نمایید.

اگر قصد عضویت در کتابخانه های عمومی را دارید و می خواهید بدانید مدارک عضویت در کتابخانه های عمومی چیست این بخش آسمونی را تا پایان دنبال نمایید.

مدارک لازم برای عضویت در کتابخانه های عمومی

  1. همراه داشتن اصل کارت ملی.
  2. ارائه کپی شناسنامه و کارت ملی
  3. مشخصات کامل شناسنامه ای رابط؛ آدرس و کد پستی، شماره تلفن ثابت و همراه.
  4. ارائه کپی آخرین قبض تلفن محل سکونت.
  5. تکمیل فرم تقاضای عضویت.
  6. پرداخت مبلغ حق عضویت
  • منظور از رابط شخصی است که با متقاضی عضویت آشنایی کامل دارد و در صورت عدم دسترسی به متقاضی بتوان از طریق رابط با او تماس گرفت. بدیهی است محل سکونت رابط نباید با متقاضی یکی باشد.
  • عضویت در کتابخانه دیجیتال برای  همگان آزاد و رایگان است.

انواع عضویت در کتابخانه های عمومی

عضویت عادی در کتابخانه های عمومی

عضویت انفرادی برای تمام گروه های سنی با مدت زمان یکماهه، 3 ماهه، 6 ماهه و یکساله است.

مزایای عضویت عادی

افراد میتوانند از خدمات کتابخانه و کتابخانه دیجیتال استفاده نمایند.

عضویت خانوادگی در کتابخانه های عمومی

در این نوع عضویت والدین با پرداخت سالانه 220 هزار تومان و ارائه مدارک خود و فرزندانشان می توانند از مزایای عضویت خانوادگی بهره مند شوند.

مزایای عضویت خانوادگی

  • امکان استفاده از خدمات بخش کودکان و بزرگسالان
  • امانت از هر دو بخش تا سقف 15 منبع

عضویت دانش آموزی یا گروهی در کتابخانه های عمومی

در این نوع عضویت می توان به شکل گروهی عضو کتابخانه شد و از تخفیف های زیر با توجه به تعداد نفرات استفاده نمود. این تخفیف ها عبارتند از : تا 30 نفر از 15%، تا 40 نفر از 20%، تا 50 نفـر از 25% .

عضویت مدارس یا سازمانها در کتابخانه های عمومی

در این نوع عضویت، عضـو حقـوقی کتـابخانه محسـوب می شود. اعضـای حقـوقی با اتصـال به نرم افزار تحت وب کتابخانه عمومی ، پس از جستجو، منابع مورد نیاز خود را رزرو می نمایند. سپس پیک ویژه کتابخانه روزانه منابع رزروی را تحویل نماینده سازمان داده و منابع برگشته از امانت را از نماینده مربوط تحویل گرفته و به کتابخانه باز می گرداند.

هزینه عضویت مدارس

هزینه این نوع عضویت به شرح زیر است : امانت تا سقف 40 عنوان در روز، ماهانه 150 هزار تومان امانت تا سقف 80 عنوان در روز، ماهانه 280 هزار تومان امانت 120 عنوان در روز، ماهانه 400 هزار تومان *هزینه ارسال توسط پیک کتابخانه روزانه 10 هزار تومان خواهد بود که به مبالغ فوق افزوده می شود.

عضویت پژوهشی در کتابخانه های عمومی

سازمان ها، شرکت ها و موسسات می توانند از این نوع عضویت استفاده کنند. در این نوع عضویت سازمان عضو حقوقی کتابخانه بوده و برای آن کارت پژوهشگری صادر می شود و سازمان اختیار واگذاری آن را به افراد ذیربط دارد.

مزایای عضویت پژوهشی

در چنین عضویتی کتابدار مرجع به عنوان مشاور اطلاعاتی با پژوهشگر همراهی خواهد کرد و در ارزیابی اطلاعات و امکان تهیه مقالات مجلات لاتین (در حد امکان) و نیز کپی و اسکن از منابع کتابخانه همیار پژوهشگر خواهد بود.

هزینه

هزینه این کارت عضویت ماهانه 200 هزار تومان و سالانه 2300000 تومان خواهد بود. بدیهی است در این نوع عضویت، سازمان مربوطه طرف قرارداد با کتابخانه محسوب می شود.

عضویت دانشجویی در کتابخانه های عمومی

عضویت دانشجویان با ارائه کارت دانشجویی معتبر می توانند از این نوع عضویت استفاده کرده و در هر نوبت 10 منبع امانت بگیرند و از تخفیف زیر بهره مند شوند : یک ماهه 10%؛ سه ماهه 15%؛ شش ماهه 20% و یکساله 30% تخفیف

تخفیف های عضویت در کتابخانه های عمومی

  • بازنشستگان محترم و عزیزان دارای کارت منزلت می توانند از تخفیف 30درصد برای عضویت شش ماهه و 50% برای عضویت یکساله بهره مند گردند.
  • دانشجویان گرامی با مراجعه در روز دانشجو از هدیه عضویت سه ماهه رایگان و همه روزه از تخفیف 10% (برای عضویت 1 ماهه)، (15% برای عضویت 3 ماهه)، (20% برای عضویت 6 ماهه) و (30% برای عضویت 1 ساله) بهره مند می گردند.
  • دانش آموزان گرامی با مراجعه در روز دانش آموز از هدیه عضویت سه ماهه رایگانبهره مند می گردند.
  • شاغلان محترم در یکی از مشاغل که در تقویم رسمی کشور درج شده است، با مراجعه در همان روز از هدیه عضویت سه ماهه رایگان بر خوردار می گردند.
  • اعضاء محترم با سابقه عضویت 5 تا 10 سال می توانند از 10% تخفیف، بالای 10 سال از 20% و بالای 20 سال از 30% تخفیف در تمدید 6 ماهه و 1 ساله بهره مند گردند.

تور کتابخانه گردی

جهت آشنایی بیشتر با بخش های مختلف و خدمات کتابخانه، هر 15 روز یکبار تور کتابخانه گردی توسط بخش روابط عمومی انجام می شود. به این صورت که عضو با ثبت درخواست خود در بخش روابط عمومی می-توانند از این تور استفاده کنند.

مزایا

  • با عضویت در کتابخانه می توانید در کلاس ها و نشست ها به صورت رایگان شرکت نمائید.
  • در صورتیکه عضو کتابخانه هستید و فرد دیگری را برای عضویت کتابخانه معرفی نمائید یک ماه رایگان به عضویت شما اضافه خواهد شد.
نظر خود را درباره «مدارک عضویت کتابخانه های عمومی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره مدارک عضویت کتابخانه های عمومی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.