زمان مطالعه: 1 دقیقه
سربرگ اداری چیست؟

سربرگ اداری چیست؟

چاپ سربرگ، امری ضروری برای هرگونه مکاتبات تجاری میان شرکت ها و سازمان های مختلف در سراسر جهان است
در این مطلب می خوانید : [بستن]

سربرگ اداری چیست؟

هر مدیری به خوبی میداند که داشتن سربرگ مخصوص برای شرکتی که اداره اش را به عهده دارد امری ضروری است. تمام شرکت ها و سازمان ها اوراق اداری خود را دارند؛ برای چاپ سربرگ شرکت، مدیر به عنوان نماینده حقوقی همان شرکت باید اقدام کند. نام و مشخصاتی از قبیل لوگو، تاریخ، پیوست، زمینه فعالیت، شماره پیوست و آدرس شرکت میباشد. تولید سربرگ اختصاصی برای هر شرکت از 30 سال پیش شروع شد. زمانی که گروهی متخصص در صنعت چاپ ایده آن را دادند. ابعاد سربرگ (از آنجایی که برای مکاتبات مختلف میان شرکت های مختلف طراحی میشدند) از همان ابتدا A5 و A4 در نظر گرفته شد. چاپ سربرگ میتواند به صورت رنگی یا سیاه و سفید باشد؛ اما استفاده رنگهای تیره برای نوشته ها و اطلاعات ضروری بسیار مهم است. چراکه درصورت کپی گرفتن از سربرگ شرکت شما، نوشته های کمرنگ به طور کلی محو میشوند. سربرگ ها در چاپخانه و با پرینتر معمولی چاپ میشوند.

طراحی سربرگ ها باید عاری از هرنوع حاشیه یا تصاویر بیش از مورد نیاز باشد.

کاربرد سربرگ اداری چیست؟

استفاده از سربرگ ها جدا از شناخته شدن شرکت و افزایش اعتبار در نظر دیگران، باعث آن است که نامه ها و مکاتبات و صدور پیش فاکتور و نوشتن قراردادها نیز به طور رسمی انجام شوند. به همین خاطر یکی از ابزارهای شناخته شده و ضروری هر شرکتی شناخته میشود.

طراحی سربرگ معمولا توسط چاپخانه ها انجام میشود. اما اطلاعات سربرگ قبل ازچاپ باید توسط صاحب شرکت بازبینی شود. المان هایی که توسط طراح برای طراحی سربرگ انتخاب میشوند، بسیار مهم و حائز اهمیت هستند. انتخاب فونت، اندازه فونت بین 10 تا 14، اندازه فونت برای آدرس بین 8 تا 12، رنگ شرکت، عدم استفاده از علایم مذهبی (جز نام خدا)، محل قرار گرفتن لوگو، محل استقرار هرگونه اطلاعات مربوط به شرکت، همه باید با نظر طراح گرافیک کارشناس صورت گیرند. این امر تاثیرات بسزایی در مکاتبات تجاری و رسمی یک شرکت با دیگر شرکت ها دارد.

سربرگ بخشی از هویت هر شرکت، سازمان و نهاد است و درست است در کنار اوراق دیگر مانند پاکت نامه، لیبل، نوت پد (کاغذ یادداشت) و کارت ویزیت به کار میرود، اما اثر مهمی در شناخته شدن هر شرکت به رسمیت دارد. همچنین تمام این اوراق باید با یکدیگر در هماهنگی کامل باشند، از این رو برای طراحی همه ی این اوراق باید یک طراح وظیفه را به عهده گیرد.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «سربرگ اداری چیست؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره سربرگ اداری چیست؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.