زمان مطالعه: 1 دقیقه
آیا وقوع طوفان خورشیدی واقعیت دارد؟

آیا وقوع طوفان خورشیدی واقعیت دارد؟

طبق گفته اخترشناسان زمان زیادی تا وقوع طوفان خورشیدی باقی نمانده است. این طوفان می‌تواند ماهواره‌ها را از کار بیندازد، در برق رسانی اختلال ایجاد کند

این روز ها اخباری مبنی بر فعالیت های عجیب خورشیدی و امکان وقوع طوفان خورشیدی وجود دارد. این خبر از احتمال وقوعیک وفان خورشیدی سهمگین و قطعی برق و خاموشی کل دنیا به مدت طولانی صحبت می کند. با آسمونی همراه باشید تا در مورد این اتفاق بیشتر بدانید.

طوفان های خورشیدی از گذشته مورد توجه دانشمندان و ستاره شناسان بوده اند چرا که تاثیر بسیار زیادی بر کره زمین دارند. در ویدیویی که اخیرا منتشر شده است این اتفاق به صورت اغراق آمیزی مطرح شده است. به عنوان مثال در این ویدیو گفته می شود که در سال 1989 یک طوفان خورشیدی باعث قطعی برق در کل کانادا شد و پس از بررسی متخصصان مشخص شد که برخی از ترنسفورماتور های قدرت ذوب شده اند. در این اطلاعات اغراق شده است زیرا در واقع شبکه برق استان کبک کانادا تحت تاثیر قرار گرفت و دچار خاموشی شد و خبری از ذوب ترانسفورماتور ها نبوده بلکه معمولا به دلیل تاثیر میدان های شدید بر سیستم های کنترل الکترونیکی شبکه انتقال برق، قطع کننده های الکترونیکی دچار مشکل شده و باعث قطع برق می گردند.

یکی دیگر از قوی ترین طوفان های خورشیدی در سال 1859 رخ داد. در آن زمان تاثیر میدان ها بر روی زمین آنقدر زیاد بود که در خیلی از نقاط دنیا شفق دیده شد. البته طوفان های خورشیدی با این قدرت خیلی نادر هستند و اگر رخ دهند باعث قطعی برق گشترده می شوند اما در مجموع چنین مسائلی خیلی پیش بینی پذیر نیستند. فعایت های خورشید دوره های یازده ساله دارند و به عبارتی شدت این فعالیت ها دائم در حال تغییر است. بر اساس نطر دانشمندان در سال 2020 خورشید به کم ترین سطح فعالیت خود در دوره یازده ساله فعلی رسیده و به احتمال قوی از این پس فعالیت های آن رو به افزایش می گذارد.

طوفان خورشیدی چیست
طوفان خورشیدی چیست

در مجموع با وجود درک و پیشرفت ما در بررسی پدیده های منظومه شمسی از جمله خورشید، قطعا هنوز بسیاری موارد است که ما در رابطه با آن اطلاعات دقیق نداریم و نمی توانیم پیش بینی دقیق ارائه دهیم. در چنین حالتی نه درست است بگوییم به زودی یک طوفان خورشیدی زندگی ما را نابود خواهد کرد و نه می توانیم بگوییم هرگز چنین اتفاقی نمی افتد. همچنین اگر بخواهیم بر اساس تاثیر چنین موضوعی در زندگیمان به آن توجه و فکر کنیم، شاید بد نباشد که اینطور فکر کنیم که احتمال اینکه زندگیمان بر اثر چاقی یا تصادف خودرو متاثر شود خیلی بیشتر از احتمال این است که زندگیمان بر اثر طوفان خورشیدی به اتمام برسد.

نظر خود را درباره «آیا وقوع طوفان خورشیدی واقعیت دارد؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره آیا وقوع طوفان خورشیدی واقعیت دارد؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.