زمان مطالعه: 3 دقیقه
نخستین افتخار ایران در باشگاههای آسیا (بخش دوم)

نخستین افتخار ایران در باشگاههای آسیا (بخش دوم)

اولین بازی آسیایی تاج دلیل اهمیت رقابت های 1349 قبلا اعلام شده بود که اگر فیفا در کنگره مکزیکوسیتی موافقت کند، قهرمانان پنج قاره هر ساله با هم رقابت می کنند تا

بازی آسیایی تاج

اختصاصی آسمونی / مهدی زارعی

اولین بازی آسیایی تاج دلیل اهمیت رقابت های 1349 قبلا اعلام شده بود که اگر فیفا در کنگره مکزیکوسیتی موافقت کند، قهرمانان پنج قاره هر ساله با هم رقابت می کنند تا قهرمان باشگاههای جهان مشخص شود. به این ترتیب قهرمان قاره آسیا این فرصت را پیدا می کرد که با تیمهای بزرگ اروپا و آمریکای جنوبی مسابقه بدهد. شنبه 15 فروردین هاپوئل 3 بنگال 1( داورها: ارشد برازنده، محسن زمانی و علی دانایی فرد از ایران) در این مسابقه گل سوم هاپوئل توسط ساها هافبک مرکزی بنگال به ثمر رسید. در این صحنه ساها توپ را به سمت دروازه بان تیم خود فرستاد اما دروازه بان از دروازه خارج شده بود ولی فاصله اش با توپ و دروازه زیاد بود و موفق به گرفتن توپ نشد شنبه 15 فروردین مدان اندونزی 4 پلیس تایلند صفر( نیمه اول صفر-صفر)؛ گلها در دقایق 50، 62، 70 و 74 داورها: دمیرجیان از لبنان- جعفر نامدار و داود حیدری از ایران یکشنبه 16 فروردین تاج 3 سلانگور مالزی صفر( لباس تاج: آبی آسمانی با شورت سیاه، تیم رقیب هم شورت مشکی داشت در حالی روی لباس این تیم نواری اریب دیده می شد)

کیهان ورزشی
کیهان ورزشی

کیهان ورزشی سیستم تاج: 4-2-4 دروازه بان: ناصر حجازی مدافعان: منصور پورحیدری، اکبر کارگرجم، مهدی لواسانی، مسعود معینی هافبک ها: فریدون معینی، کارو حق وردیان مهاجمان: علی جباری( کاپیتان)، غلام وفاخواه، غلامحسین مظلومی، مهدی حاج محمد تماشاگر: 10 هزار نفر هوا : خوب و آفتابی داوری: خوب، اتوفرید( اسرائیل)، چاترجی( هند)، غلام یحیی( اندونزی) تاج 20 دقیقه نخست را با همکاری فوق العاده و کار تیمی هماهنگ آغاز کرد. پس از سه دقیقه اولین کرنر نصیب تاج شد. کرنر علی جباری توسط دروازه بان سلانگور برگشت داده شد. به دنبال آن نوبت به ضربات کارو حق وردیان و وفاخواه رسید و سومین ضربه توسط غلامحسین مظلومی به تور کنار دروازه خورد. چهار دقیقه بعد مسعود معینی دفاع چپ تاج، توپ را روی دروازه فرستاد.غلام وفاخواه به هوا پرید تا روی توپ اثر بگذارد اما در برخورد با مدافع حریف تعادل خود را از دست داد و روی زمین افتاد. توپ به علی جباری رسید و او به غلامحسین مظلومی پاس داد تا ضربه مظلومی در گوشه چپ دروازه سلانگور آرام گیرد( دقیقه 7؛ یک بر صفر) کمی بعد، پاس بلند پورحیدری به مظلومی رسید اما ضربه محکم و بی دقت مظلومی به بیرون دروازه رفت. در ادامه هم دو گوش چپ و راست تاج کاملا برتر از بازیکنان مستفیم خود بودند.در دقیقه 15 یک ضربه آزاد نصیب تاج شد. اکبر کارگرجم ضربه آزاد را روی دروازه فرستاد و غلام وفاخواه ضربه سر را به سمت دروازه شلیک کرد. چینا کاروپان به سختی مانع از ورود این توپ به دروازه سلانکور شد اما توپ برگشتی او جلوی پای مظلومی افتاد و او به آرامی گل دوم را به ثمر رساند. مظلومی کمی بعد فرصت مناسبی را روی پاس وفاخواه از دست داد. کمی بعد همکاری وفاخواه و مظلومی توپ را به مهدی حاج محمد رساند و شوت سرضرب او به سختی توسط دروازه بان مالزی به کرنر فرستاده شد. دو دقیقه بعد، ضربه سر حاج محمد به تیر دروازه حریف خورد. هرچند ضربه ازاد فریدون معینی و شوت علی جباری می توانست دو گل دیگر برای تاج داشته باشد اما در اواخر نیمه اول، تاجی ها که خیالشان از بابت برد در نیمه اول راحت بود، کمتر کار گروهی می کردند و بیشتر به حرکات انفرادی روی آورده بودند. در نیمه دوم و به دنبال توصیه های رایکوف، دقایق ابتدایی با بازی تیمی منسجم تاج آغاز شد. شوت کارو حق وردیان و ضربه سر مظلومی اولین موقعیت های تاج در این نیمه بود که هر دو از کنار دروازه سلانگور به خارج رفت. در ادامه پورحیدری توپ بلندی را برای مظلومی فرستاد. مظلومی توپ را با ران پای خود مهار کرد و آن گاه با شوتی سرضرب گل سوم خود و تاج را به ثمر رساند.( دقیقه 54؛ تاج 3 سلانگور صفر) در ادامه تاج با دو شوت دیگر هم می توانست گل بزند اما شوت مظلومی دقت نداشت. حاج محمد هم تنها محکم به توپ ضربه زد تا توپ او با اختلاف زیاد به خارج زمین برود. تنها موقعیت سلانگور به دنبال یک ضربه کاشته به دست آمد. این ضربه در گوش راست محوطه جزمیه نصیب« محمد حسن» شد که مسعود معینی را دریبل کرد و از روی خط کرنر توپ را به عبدلغنی پاس داد. عبدالغنی توپ را از روی خط 6 قدم شوت کرد که حجازی توپ را به کرنر فرستاد. در اواخر بازی حاج محمد تعویض شد و جای خود را به محمود خوردبین داد که به عنوان یار کمکی از پرسپولیس به تاج آمده بود. دیگر بازیکن کمکی تاج، غلام وفاخواه مهاجم تیم عقاب بود که 90 دقیقه بازی کرد.

نظر خود را درباره «نخستین افتخار ایران در باشگاههای آسیا (بخش دوم)» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره نخستین افتخار ایران در باشگاههای آسیا (بخش دوم) فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.