زمان مطالعه: 1 دقیقه
شرکت های خودروسازی ایران

شرکت های خودروسازی ایران

صنعت خودروسازی ایران، پس از صنعت نفت بزرگ ترین صنعت در ایران است.

خودروسازی در ایران

صنعت خودروسازی ایران، پس از صنعت نفت بزرگ ترین صنعت در ایران است. در سال 2009 ایران از لحاظ سرعت رشد صنعت خودرو مقام پنجم دنیا را پس از چین، تایوان، رومانی و هند کسب کرد. آسمونی در این بخش شما عزیزان را با صنعت خودروسازی ایران بیشتر آشنا می کند. همچنین در ادامه این مقاله شرکت های خودروسازی ایرانی به همراه آدرس سایت آن ها را برای شما خوبان فهرست کرده است.هم‌اکنون ایران با ساخت 1،395،421 دستگاه خودرو و 35،901 دستگاه خودروی تجاری (در سال 2009) هجدهمین خودروساز بزرگ دنیا و بزرگترین خودروساز خاورمیانه شده است.در سال 2001، 13 شرکت دولتی و خصوصی در ایران وجود داشت که در میان آنها ایران خودرو و سایپا صاحب 94٪ از کل تولیدات بومی بودند. شرکت ایران خودرو با در سال 2001 با تولید پیکان (که بعدها در سال 2005، سمند جایگزین آن شد) 61٪ بازار و سایپا در همان سال 33٪ بازار خودروی ایران را به خودشان اختصاص دادند.

تولیدات خودروی ایران در چند گونه خودروی مختلف موجود می‌باشد:خودروهای مسافری، چهار چرخ محرک، ون، کامیون‌ها، اتوبوس‌ها، مینی‌بوس‌ها و وانت ها. در ایران حدود 500،000 نفر (تقریباً 2٫3٪ تمامی نیروی کار) بطور مستقیم در صنعت خودروسازی و بسیاری دیگر در صنایع مرتبط کار با این صنعت کار می‌کنند. تقریباً 75٪ کل تولیدات خودروی کشور را خودروهای مسافری و 15٪ آن را خودروهای وانت دربر می‌گیرند.

بازار فروش و تولیدات داخلی خودرو

شرکت های خودروسازی ایران
شرکت های خودروسازی ایران

در سال 2008، سازمان نوسازی و گسترش صنایع ایران آگهی داد که 54٪ تولیدات خودروی ایران متعلق به سایپا و 46٪ آن متعلق به ایران خودرو است. با اینکه هر دو شرکت در بورس اوراق بهادار تهران فهرست شده‌اند اما هنوز دولت صاحب 40٪ هر دو شرکت است. در ژولای 2010، دولت 18٪ سهام ایران خودرو و سایپا را با قیمت 2 میلیارد دلار فروخت و سهام خود را در هر دو شرکت به 20٪ رسانید.دیگر خودروسازها مانند خودروسازی مدیران خودرو، آذهایتکس، گروه بهمن، کرمان موتورز، رخش خودرو، کیش خودرو، رانیران، تراکتورسازی، شهاب خودرو و دیگران، روی هم فقط 6٪ خودروهای ایران را می‌سازند؛ این شرکت‌ها تنوع گوناگونی از گونه‌های خودرو می‌سازند:موتورسیکلت، خودروهای مسافری، ون‌ها، کامیون‌های کوچک، کامیون‌های اندازه متوسط، کامیون‌های سنگین، مینی‌بوس‌ها، اتوبوس‌های بزرگ و دیگر خودروهای تجاری و عمومی برای تامین نیاز کشور.

معرفی سایت های شرکت های خودرو سازی ایرانی

آمیکو
www.amicoir.com

آریا دیزل
www.aryadiesel.com

آسان موتور
www.assanmotor.com

اطلس خودرو
www.atlaskhodro.com

آورین خودرو
www.avrinauto.ir

گروه خودروسازی بهمن
www.bahmangroup.com

کاریزان خودرو
www.carizangroup.com

ایران خودرو
www.ikco.ir

ایرتویا
www.irtoya.com

خودرو سازی راین
www.pac.ir

ماموت
www.mammutgroup.com

مازایران
www.maziran.com

مدیران خودرو
www.mvs.ir

مدیران پارس
www.irmpe.com

مرتب خودرو
www.morattabkhodro.com

عقاب افشان
www.oghabafshan.com

پارس خودرو
www.parskhodro.ir

پرشیا خودرو
www.bmw-iran.com

رنو پارس
www.renault.co.ir

رانیران
www.runiran.com

سایپا
www.saipacorp.com

سایپا دیزل
www.saipadiesel.com

ستاره ایران
www.setarehiran.com

شهاب خودرو
www.shahabkhodro.co

زاگرس خودرو
www.zagrosskhodro.com

زامیاد
www.zamyad.co.ir

نظر خود را درباره «شرکت های خودروسازی ایران» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره شرکت های خودروسازی ایران فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.