رقابتهای دو تیم والیبال ایران و روسیه، قدمت چندانی ندارد و دلیل این امر نیز کاملا مشخص است. کشور روسیه تا قبل از دهه 90، وجود خارجی نداشت و ورزشکاران روس، پیش از آن، با برچم اتحاد جماهیر شوروی در مسابقات شرکت می کردند. از طرف دیگر، ایران هم تنها یک دهه است که راهی رقابتهای معتبری مثل لیگ جهانی، لیگ ملتها یا بازیهای المپیک شده. همچنین قرار گرفتن دو تیم در دو قاره مختلف، امکان تقابل دو تیم ایران و روسیه رو کمتر هم کرده است.

با این حال از سال 2013 و به محض ورود ایران به لیگ جهانی، تقابل های دو تیم هم شروع شد. آن هم به شکلی جالب و کاملا اتفاقی در فواصل زمانی یک سال در میان.

روز 7 ژوئن 2013 در نخستین مسابقه هفته اول لیگ آن سال، روسیه در سه ست شاگردان خولیو ولاسکو را شکست داد. در حالی که ایران در این ستها به ترتیب بیشتر از 21، 22 و 17 امتیاز کسب نکرد. یک روز بعد هم ایران دوباره شکست خورد. اما برد (25-17) ایران در ست سوم، نخستین ستی بود که والیبالیست های ایرانی توانستند روسها را شکست دهند؛ مقدمه ای خوب برای ایرانی که آن سال نهم شد، در برابر روسهایی که همان سال قهرمانی این رقابتها را جشن گرفتند.  

دو سال بعد، در رقابتهای لیگ جهانی 2015 ایران و روسیه در هفته پنجم در سالن« کازان والیبال سنتر» مقابل هم قرار گرفتند. ایران در روز 13 ژوئن ، ست اول را (25-20) به روسیه باخت اما شاگردان اسلوبودان کواچ در سه ست بعدی با نتایج (25-16)، (25-19) و (25-23) حریف خودشان را شکست دادند. یک روز بعد، برد ایران در سه ست پیاپی به دست آمد و این بار والیبالیست های ایرانی (25-20)،(25-18) و (25-21) میزبان خود را از پیش رو برداشتند.

این دو تیم در روزهای سوم و چهارم جولای در سالن ورزشگاه آزادی، دیدارهای مرحله برگشت خود را با همدیگر برگزار کردند. در دیدار اول، اتفاق جالبی افتاد و ایران هر سه ست را (25-21) برد. اما روسها بالاخره توانستند در آخرین مسابقه، یک برد مقابل ایران به دست بیاورند و در ستهای اول، سوم و چهارم، میزبان خود را ناکام کنند. این برد، تنها برتری روسها در مرحله گروهی بود و ایران هم بالاتر از روسها قرار گرفت. اما هیچ کدوم از گروه خود صعود نکردند تا ایران هفتم شود و روسیه نیز هشتم.

در سال 2017 این دو تیم در هفته سوم در سومین مسابقه خود، مقابل هم قرار گرفتند. آن هم در شرایطی که در آن هفته ایران دو باخت مقابل لهستان میزبان و آمریکا کسب کرده بود و روسیه دو برد در برابر این تیمها. به همین خاطر، نتیجه (3-0) به سود روسیه چندان عجیب به نظر نمی آمد. روسیه این ست ها را با نتایج (26-24)، (25-18) و (25-18) به سود خود تمام کرد.

در پایان این رقابتها هم روسیه پنجم شد و ایران یازدهم.

و سرانجام ایران در آخرین دیدار هفته یازدهم رقابتهای سال 2019  موفق شد روسیه را در سه ست با نتایج (25-20)، (26-24) و (25-23) شکست دهد. 

البته دو تیم چندین نبرد در رقابتهای دیگر هم انجام دادند. مثل دو مسابقه دو تیم در جامهای جهانی 2011 و 2015 و تنها مسابقه المپیکی دو تیم در روز 15 آگوست 2016 در بازیهای ریو. هر سه این رقابتها در سه ست به سود روسیه تموم شد تا کفه ترازو در رقابتهای مهم به شکل چشمگیری، به سود والیبالیست های این کشور، سنگینی کند.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «همه رقابتهای ایران و روسیه در تورنمنت های والیبال» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره همه رقابتهای ایران و روسیه در تورنمنت های والیبال فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.