زمان مطالعه: 2 دقیقه
کاربرد آیدی در شبکه های اجتماعی

کاربرد آیدی در شبکه های اجتماعی

آی دی در شبکه های احتماعی نقش زیادی دارد چرا که بسیاری از افراد از روی آی دی، دوستان خود را پیدا می کنند.

مفهوم آیدی در شبکه های اجتماعی

ID مخفف Identification به معنی "شناسایی‌، تعیین‌ هویت‌، تطبیق‌ و تمیز" می باشد.آی دی در شبکه های اجتماعی نقش زیادی دارد چرا که بسیاری از افراد از روی آی دی، دوستان خود را پیدا می کنند. با آسمونی در این بخش همراه باشید.

اصطلاح شبکه اجتماعی نخستین بار در سال 1954 توسط جان بارنز که در حوزه‌ی انسان شناسی اجتماعی فعالیت می‌کرد، ابداع شد.

مزیت داشتن آیدی در شبکه های اجتماعی

1- جستجو افراد از طریق id
2- انتقال اطلاعات راحت تر
3- دادن آیدی به مخاطبان برای تبادل اطلاعات
4- دستیابی به مشاغل جدید
5- خرید و فروش محصولات و خدمات
6- پیدا کردن افراد جدید با ایده های جدید

مفهوم آی دی در برنامه تلگرام

تلگرام به عنوان یک نرم افزار پیام رسان، امکان اضافه کردن هر کسی را به لیست مخاطبان شما را می دهد. البته شما برای اضافه کردن شخصی به تلگرام خود یا باید شماره تلفن او را داشته باشید یا ID یا شناسه ای از او داشته باشید. همانطور که شما می توانید با استفاده از شناسه اقدام به اضافه کردن شخصی به فهرست مخاطبان تلگرام خود کنید، شما هم می توانید برای خود یک شناسه بسازید تا دیگران به راحتی با استفاده از آن شناسه با شما در تماس باشند و به فهرست مخاطبان تلگرام خود اضافه کنند.
علاوه بر مزایای گفته شده در بالا برای داشتن شناسه در تلگرام، با استفاده از این شناسه به راحتی می توانید از چندین نسخه تلگرام مخصوص ویندوز، مکینتاش، لینوکس، اندروید و iOS به راحتی استفاده کنید. یعنی اگر شما می خواهید تلگرام را روی چندین دستگاه نصب کنید، با استفاده از شناسه ای که بوسیله گوشیِ خود که همان اولین دستگاهی است که تلگرام را روی آن نصب کردید می سازید، به راحتی می توانید همین حساب تلگرام خود را روی دستگاه های دیگر هم باز کنید و به صورت هماهنگ پیام های خود را دریافت کرده و ارسال داشته باشید.

روش تغییر آی دی در تلگرام

1- برنامه تلگرام را اجرا کنید.
2- وارد بخش Settings برنامه شوید.
3-در آیفون قسمت بالا سمت راست صفحه گزینه Edit را بزنید.(در اندروید زیر شماره شما Username نوشته شده است و میتوانید نسبت به ویرایش آن اقدام کنید).
4- در صفحه باز شده User name را انتخاب نمایید.
5- در کادر User name می توانید یک شناسه یا آیدی برای خودتان تعریف کنید و یا یوزر نیم قبلی را ویرایش کنید.

نکته: در صورتی که یوزر نیم را وارد کردید و برنامه از شما قبول نکرد به دلیل این می باشد که قبلا از آن نام استفاده شده است.

کاربرد آی دی در برنامه اینستاگرام

همانطور که میدانید، همه‌ی اعضای اینستاگرام برای خود یک آیدی(ID) یا به عبارتی، یک نام‌کاربری(Username) دارند که این آیدی به آن‌ها هویت میبخشد. آدرس هر‌یک از اعضای اینستاگرام هم به صورت www.instagram.com/ID که در قسمت ID باید نامِ کاربردی و آیدی شخصی خود را وارد کنید. مثلا اگر میخواهید پروفایل اینستاگرام شرکت خود را روی کارت ویزیت خود چاپ کنید، باید آدرس اینستاگرامِ آن را به همین صورت که اشاره کردیم چاپ کنید.

چه جوری آیدی خود را در اینستاگرام عوض کنیم؟

1- اینستاگرام را روی گوشی خود باز کنید و گزینه‌ی شبیه به آدمک (اولین گزینه از سمت راست) را از پایین صفحه انتخاب کنید.
2- حالا گزینه‌ی Edit your profile را انتخاب کنید.
3- کادری که در مقابل شکل آدمک قرار دارد، محل نوشتن آیدیِ اینستاگرام شماست. آن را انتخاب کنید و نام‌کاربری یا آیدی جدید و مورد نظر خود را وارد کنید و سپس گزینه‌ی شبیه به تیک را از گوشه بالا سمت راست صفحه انتخاب کنید تا تغییرات ذخیره شود و این آیدیِ جدید به عنوان آیدی شما ثبت شود.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «کاربرد آیدی در شبکه های اجتماعی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره کاربرد آیدی در شبکه های اجتماعی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.