اختصاصی آسمونی

نوشته مهدی زارعی

رقابتهای تنیس مسترز پاریس در سال 2020 به پایان راه خود، نزدیک شده است. این گرند اسلم 1000 امتیازی، عمری 52 ساله دارد و اولین دوره آن، در سال 1968 در زمین تنیس« بارون پیر دو کوبرتن» پاریس برگزار شد.

در انتهای دهه 60 میلادی، قدرتهای تنیس با امروز تفاوتهای زیادی داشتند. چهار تنیسور از فرانسه، چکسلواکی، استرالیا و جمهوری متحده عرب( مصر امروزی) به نیمه نهایی رسیدند و « میلان هولِچِک» تنیسور چک با برتری(3-1) مقابل باب کارمیشل، تنیسور فرانسوی نخستین قهرمان مسترز پاریس لقب گرفت.

از آن به بعد، تنیس اُپن پاریس تقریبا در همه سالها برگزار و روز به روز گسترده تر شد.

در دومین سال برگزاری این مسابقات، رقابت دوبل هم به برنامه بازیها اضافه شد که « جان نیوکامب» و « تونی راچ» دو تنیسور استرالیایی، نخستین فاتحان رقابت دوبل، لقب گرفتند.

در سال 1971 و بعد از سه دوره برگزاری مسابقات پاریس، این رقابتها برگزار نشد. این وقفه در برگزاری مسابقات، پس از آن فقط یک بار دیگر اتفاق افتاد که مربوط به سالهای 1983 تا 1985 بود و رقابتها نه در بخش انفرادی و نه در بخش دوبل، انجام نشد.

نوواک جوکوویج
نوواک جوکوویج

یک نکته جالب توجه در این مسابقات، رکوردهای بهترین هاست که تقریبا همه متعلق به نوواک جوکوویچ است. رکورد حضور در بیشترین فینال( با 6 بار فینالیست شدن) و کسب 5 عنوان قهرمانی، بیشترین قهرمانی های پیاپی با سه عنوان طی سالهای 2013، 2014 و 2015.

همچنین رکورد بیشترین بازی در این تورنمنت( 45 مسابقه) که جوکوویچ در 37 مسابقه آن برنده شد تا رکوردی دیگر را به نام خود ثبت کند. آخرین رکورد جوکوویچ در این مسابقات، بردهای پیاپی هست که باز هم تنیسور صرب با 17 برد پیاپی، این رکورد را از آن خودش کرده است.

جالب اینجاست که بزرگانی چون راجر فدرر و اندی ماری، فقط یک بار مسترز پاریس را فتح کرده اند و جالب تر این که رافائل نادال هرگز موفق به فتح مسترز پاریس نشده است.

نادال فقط یک بار در سال 2007 به فینال این مسابقات رسید که (2-0) از داوید نعلبندیان شکست خورد تا تنیسور آرژانتینی، تنها عنوان قهرمانی خود را در این مسابقات، جشن گیرد.

نظر خود را درباره «آنچه از تنیس گرند اسلم فرانسه نمی دانید» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره آنچه از تنیس گرند اسلم فرانسه نمی دانید فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.