زمان مطالعه: 3 دقیقه
تجارت الکترونیک

تجارت الکترونیک

زمانی که در حال نمایش یک محصول به مشتری خود هستید، میبایست اجناسی که میتوانند نقش مکمل برای محصول اولیه را داشته باشند را نیز در مقابل دید وی قرار دهید.

حتما شما هم می خواهید محصولات بیشتری را از طریق وب سایت خود به فروش برسانید. روش هایی برای فروش بیشتر محصولات به این طریق وجود دارد. میدانید که تجارت الکترونیک خود صنعتی وسیع بوده که رقابتی شدید و همه جانبه را بین صاحبین مشاغل آنلاین بوجود آورده است. در نتیجه همواره باید به فکر یافتن راه هایی باشید که بتوان در این رقابت جایگاه مناسبی را کسب کنید. افزایش فروش خدمات و محصولات در وب سایت شما امری است که با جذب بازدید کنندگان جدید و حفظ مشتریان قدیم، قابل اجراست. در ادامه چند روش ساده برای افزایش فروش آنلاین شما را شرح میدهیم.

معرفی محصولات مشابه به مشتریان

زمانی که در حال نمایش یک محصول به مشتری خود هستید، میبایست اجناسی که میتوانند نقش مکمل برای محصول اولیه را داشته باشند را نیز در مقابل دید وی قرار دهید. بهترین محل و زمان برای نمایش این گروه از اجناس ، دقیقا زمانی است که مشتری سفارش خود را با موفقیت به ثبت رسانیده باشد و یا در حال مطالعه جزییات محصول اولیه باشد.
مثلا هنگامیکه سفارش خرید یک دستگاه پخش DVD را از مشتری دریافت میکنید ، میتوانید محصولات مکملی مثل بلند گو ، هد ست ، فوم های تمیز کننده محصولات دیجیتال را نیز به ایشان نمایش دهید. این روش مشتری را برای خرید یا خریدهای بعدی تشویق میکند.  

پاداش خریدار

قدردانی از خرید مشتری، همیشه نتیجه مثبت میدهد. سعی کنید به نحوی این قدر دانی را برای مشتری ملموس نمایید . در بحث فروش اینترنتی خدمات و محصولات ، این امر بصورت تخیف در خرید های بعدی ، ارسال هدایای ویژه به همراه محصول اصلی خریداری شده و بسیاری روش های دیگر قابل انجام است. قدردانی کنید تا در خاطر مشتری بمانید.

شرح تصویری محصول

به هر روش و از هر مسیری که بازدید کننده سایت به محصول مورد نظر خود برسد، در نهایت صفحه نمایش محصول است که با ساختار و توضیحات مناسب می بایست بازدید کننده را تبدیل به مشتری نماید. شرح صحیح امکانات ، نمایش دقیق ویژگی ها ، استفاده از تصاویر با کیفیت و گویا در ایجاد آگاهی برای مشتریتان نقش مهمی دارند. در این میان بواسطه مجازی بودن محیط خرید ، شاید بتوان گفت نقش تصاویر بسیار پر رنگ تر بوده و در برخی موارد حتی استفاده از ویدئو ، توصیه میشود.

فروش محصولات مناسبتی

برای مناسبت های مختلف ، محصولات ویژه ای را عرضه کنید و یا یک پکیج ویژه از محصولات موجود خود را تهینه نمایید. این کار هم یک تکاپو برای شما ایجاد میکند و هم شما را از دید مشتریتان ، پویا و آگاه جلوه میدهد. همینطور باعث میشود که مشتری سایت، بصورت خود جوش ، جهت استفاده از خدمات ویژه در مناسبت های مختلف سری به وب سایت شما بزند.

اعتماد سازی

یک تجارت الکترونیک موفق رابطه ای مستقیم با درصد اعتماد مشتری به شما دارد. ایجاد یک بستر ارتباطی صادقانه میان شما و مشتریتان در رونق تجارت شما بسیار حائز اهمیت می باشد. برخی روشهای ارائه شده در این مبحث شامل ارائه جزییات صحیح و بدور از ریا و یا اغراق های شدید در صفحات پروفایل شرکت یا سازمان شماست. صفحه ای با نام " درباره ما " در بسیاری از وب سایت ها به چشم میخورد که متاسفانه معمولا به درستی از آن استفاده نمیشود. از این دست صفحات که وجود و استفاده صحیح از آنها باعث اعتماد سازی بیشتر میان مخاطبان و صاحبین وب سایت ها میشوند ، میتوان به صفحات اطلاعات تماس ، خدمات مشتریان ، پاسخ به سوالات و بسیاری موارد یگر اشاره کرد.

بازخورد کاربران

در هرنوع تجارتی ، به خصوص تجارت الکترونیک ، توجه به نظرات کاربران از جمله تاثیرگزار ترین عوامل در رونق هرچه بیشتر آن کسب و کار است. شما می بایست به تمامی نظرات کاربران خود احترام بگزارید و در جهت فراهم سازی شرایط بهتر برای ایشان حرکت کنید.بسیاری از پیشرفت های وب سایت های تجاری بزرگ ، با توجه کردن به تاثیر خدمات ارائه داده شده در سایت و آنالیز بازخورد های مثبت و یا منفی که توسط کاربران سایت ها درپی داشته ، کسب شده اند.

در نهایت باید به این مساله دقت داشته باشید که کیفیت در خدمات و کیفیت در محصولات پایه های اصلی هر تجارتی به سبک تجارت الکترونیک میباشند. در واقع عاملی که همیشه باعث فروش محصول یا خدمات شماست ، چیزی نیست جز کیفیت.

نظر خود را درباره «تجارت الکترونیک» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره تجارت الکترونیک فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.