معرفی تیمهای حاضر در جام جهانی روسیه /  اختصاصی آسمونی – مهدی زارعی

سه شیرها و پاک کردن خاطرات تلخ

انگلستان در یک نگاه

لقب: سه شیر

بالاترین سازمان فوتبالی: The Football Association(اتحادیه فوتبال)

بهترین عنوان در رنکینگ فیفا: 3 (آگوست 2012)

بدترین عنوان در رنکینگ فیفا: 27 (فوریه 1995) تعداد حضور در جام جهانی: 14

بهترین پیروزی: انگلستان (13ـ0) ایرلند (31 جولای 1882 در «بلفاست» ایرلند)

بدترین شکست: انگلستان (1ـ7) مجارستان (23 می 1954 در «بوداپست» مجارستان )

استادیوم ملی: نیوومبلی

علامت اختصاری در فیفا: ENG

سرمربی: گرت ساوث گیت

انگلستان بعد از جام جهانی 2018

با رسیدن به نیمه نهایی جام جهانی 2018 و کسب عنوان چهارمی این مسابقات، تصاحب عنوان سوم لیگ ملتهای اروپا در فصل 19-2018 و سرانجام صعود به فینال رقابتهای یورو 2020 و کسب عنوان نایب قهرمانی این رقابتها، انگلیس موفق ترین تیم اروپایی در مجموع این تورنمنتها بوده است. حالا شاگردان گرت ساوت گیت در حالی به قطر می آیند که با بهترین آمار ممکن آماده حضور در جام جهانی خواهند شد.

england-national-football-team
england-national-football-team

یک سال بی شکست

به گزارش آسمونی ، سال 2021 سالی بدون شکست برای تیم ملی انگلستان بود. در طول این سال، سه شیرها در 17 مسابقه به میدان رفتند و هرگز در طول وقتهای قانونی شکستی را متحمل نشدند و تنها شکست آنها در فینال جام ملتهای اروپا مقابل ایتالیا نیز در ضربات پنالتی اتفاق افتاد. در این مسابقات انگلیس در انتخابی جام جهانی 2022، رقابتهای دوستانه و مسابقات یورو به میدان رفت و تنها 4 بار طعم تساوی را چشید. اما در مقابل، تیمهایی چون لهستان، کرواسی، آلمان، دانمارک و مجارستان و اوکراین را از پیش رو برداشت و این روند را در سال 2022 با برتری مقابل سوییس و ساحل عاج نیز ادامه داد تا قدرت خود را به رخ بکشد.

**** 

تدارکات مناسب

انگلیسی ها قبل از جام جهانی باید در لیگ ملتهای 23-2022 با تیمهای ایتالیا، مجارستان و آلمان مسابقه بدهند. حفظ رکورد شکست ناپذیری در این رقابتها کار دشواری خواهد بود. اما در عوض تدارکات مناسبی برای تیمی است که می خواهد به عنوان صدرنشین از گروه خود در جام جهانی صعود کند و به نیمه آسان تر جدول مسابقات حذفی وارد شود. دوم شدن در گروه می تواند عواقب ناگواری برای شاگردان ساوت گیت داشته باشد.

معرفی تیم های حاضر در جام جهانی روسیه ؛ انگلستان ; سه شیرها و پاک کردن خاطرات تلخ
معرفی تیم های حاضر در جام جهانی روسیه ؛ انگلستان ; سه شیرها و پاک کردن خاطرات تلخ

سه شیرها در جام جهانی

انگلیس در حالی وارد مسابقات جام جهانی 2022 می شود که در دوره قبل با تیمی 100 درصد تشکیل شده از بازیکنان شاغل در لیگ برتر انگلیس به جمع چهار تیم برتر جام جهانی صعود کرد. انگلیسی ها که آخرین بار در سال 1990 به نیمه نهایی جام جهانی صعود کرده و عنوان چهارم این رقابتها را از آن خود کرده بودند، برای صعود به مراحل بالا با قرعه ای مناسب روبه رو شدند.

تیم جوان انگلیس که هری کین با تنها 24 بازی ملی کاپیتان آن بود، ابتدا (2-1) تونس را از پیش رو برداشت و آن گاه (6-1) پاناما را در هم کوبید. بازی سوم این تیم مقابل بلژیک نبردی بود که هر دو تیم بیشتر ترجیح می دادند در آن شکست خورده و راهی بخش آسان تر جدول مسابقات شوند، انگلیسی ها در رسیدن به این هدف موفق تر عمل کردند و با شکست (1-0) مقابل رقیب خود، حریف کلمبیا در یک هشتم نهایی شدند و بعد از تساوی(1-1) این تیم را در ضربات پنالتی (4-3) از پیش رو برداشتند. برد(2-0) در برابر سوئد، صعود انگلیس به نیمه نهایی را مسجل ساخت و آن گاه یک باخت (2-1) مقابل کرواسی در وقتهای اضافی مسابقه نیمه نهایی و یک شکست(2-0) در برابر بلژیک در دیدار رده بندی در انتظار سه شیرها بود تا این تیم یک بار دیگر مقام چهارم جام جهانی را از آن خود سازد.

**** 

جوان های انگلیسی در مسیر قطر

نمی توان منکر این شد که تیم انگلیس بیشتر به جوانی خود تکیه دارد تا تجربه بالا. به طوری که در بین بازیکنانی که برای این تیم به میدان می روند تنها جوردن پیکفورد دروازه بان باشگاه اورتون، جان استونز و کایل واکر مدافعان منچسترسیتی، هری مگوایر مدافع منچستریونایتد، جوردن هندرسون هافبک لیورپول، مارکس رشفورد فروارد منچستریونایتد، رحیم استرلینگ مهاجم منچسترسیتی و هری کین مهاجم تاتنهام بازیکنانی هستند که بیش از 40 بار پیراهن سه شیرها را به تن کرده اند.

در مقابل بازیکنان زیادی هستند که بازیهای ملی آنها برای انگلیس حتی دو رقمی هم نشده است. مردانی چون فریزر فاستر( دروازه بان ساوتهمپتون)،  بنجامین وایت( مدافع آرسنال)، تایریک میچل( مدافع پالاس)، کایل واکرپیترز( مدافع ساوتهمپتون)، کانر گالاگر( هافبک پالاس)، اولی واتکینز( فروارد استون ویلا)، امیل اسمیت رو( مهاجم آرسنال)،فیکایو توموری( هافبک میلان)، بن گادفری( هافبک اورتون)، پاتریک بامفورد( فروارد لیدز) و میسون گرینوود( فروارد منچستر یونایتد) همگی می توانند از جمله نفرات تیم ملی انگلیس در جام جهانی باشند.

*****

تیمی در عصر ویکتوریا 

اولین باری که تیمی منتخب از انگلستان برای انجام یک مسابقه ملی آماده شد، مربوط به دوران ملکه ویکتوریا است. در روز پنجم مارس 1870 تماشاگران حاضر در استادیوم «اووال oval» شاهد دیدار انگلستان و اسکاتلند بودند که با تساوی (1ـ1) خاتمه یافت. تیم انگلستان با تلاش‌های «سی.دبلیو.الکاک» و حمایت‌های اتحادیه فوتبال انگلستان شکل گرفته بود. با این حال، این دیدار تاریخی هرگز به عنوان یک مسابقه رسمی محسوب نمی‌شود! زیرا تیم اسکاتلند از بازیکنان اسکاتلندی ساکن لندن شکل گرفته بود. چهار دیدار دو تیم نیز هرگز رسمیت نیافت. مسابقاتی که همگی در «اووال» برگزار شد و انگلستان در 19 نوامبر 1870 با یک گل پیروز شد، مسابقه 25 فوریه 1871 با تساوی (1ـ1) خاتمه یافت و دیدار 17 نوامبر همان سال با برتری (2ـ1) انگلستان خاتمه یافت. روز 24 فوریه 1872 نیز آخرین مسابقه غیررسمی دو تیم با برتری (1ـ0) انگلستان خاتمه یافت تا این که نخستین دیدار رسمی تمام تاریخ فوتبال در 30 نوامبر 1872 بین انگلستان و اسکاتلند انجام و (0ـ0) مساوی شد. مسابقه در «همیلتون کرسنت» شهر پارتیک (اسکاتلند) برگزار شد و این بار رقیب انگلستان از بازیکنان تیم «اف.اث.کویینزپارک» استفاده می‌کرد. فوتبال ملی از آن زمان آغاز شد!

england-national-football-team
england-national-football-team

یک تورنمنت عجیب

به گزارش آسمونی ، در سال 1900 فوتبال به صورت غیررسمی وارد بازی‌های المپیک شد. اما هنوز خبری از تیم‌های ملی در تورنمنت نبود و فوتبال المپیک با حضور سه تیم از بریتانیا، فرانسه و بلژیک و تنها 35 فوتبالیست در روزهای 20 و 23 اکتبر انجام شد. تنها دو مسابقه تکلیف تیم قهرمان را مشخص کرد و «آپتون پارک» نماینده بریتانیا با برد (4ـ0) مقابل نماینده فرانسه و بدون انجام دیدار با حریف بلژیکی قهرمان تورنمنت شد(!) با این وجود به هیچ یک از ورزشکاران این رقابت، جایزه‌ای اعطا نشد!  

قدرت اول فوتبال دنیا

انگلستان در سال 1906 به فیفا پیوست. دو سال پس از آن، فوتبال به صورت رسمی وارد بازی‌های المپیک شد و تیم بریتانیا با برتری مقابل سوئد (12ـ1) هلند (4ـ0) و دانمارک (2ـ0) قهرمان مسابقات شد. در همان سال (1908) حرفه‌ای‌های فوتبال انگلستان، راهی تور اروپای مرکزی شدند و برای نخستین بار با رقبایی غیر بریتانیایی نبرد کردند. دو پیروزی (6 ـ1) و (11ـ1) بر اتریش در «وین»، پیروزی (7ـ0) بر مجارستان در بوداپست و برد (4-0) مقابل بوهمیا در پراگ نمایانگر اقتدار انگلستان در اروپا بود. یک سال بعد، تیم در بوداپست دو برد (4-2) و (8-2) و در وین،‌ یک پیروزی (8-1) دست یافت. المپیک 1912 نیز مهر تأییدی بود بر اقتدار بریتانیا. 14 بازیکن به نمایندگی از بریتانیا عازم سوئد شدند و با بردهای قاطع مقابل مجارستان (7-0) فنلاند (4-0) و دانمارک (4-2) از عنوان قهرمانی خود دفاع کردند. به نظر می‌رسید که بریتانیا در دنیا رقیب ندارد و انگلستان در جزیره. امّا فوتبال به تدریج در سراسر دنیا پا می‌گرفت.

معرفی تیم های حاضر در جام جهانی روسیه ؛ انگلستان ; سه شیرها و پاک کردن خاطرات تلخ
معرفی تیم های حاضر در جام جهانی روسیه ؛ انگلستان ; سه شیرها و پاک کردن خاطرات تلخ

غایب بزرگ جام‌ جهانی

به گزارش آسمونی ، کشورهای عضو بریتانیا در سال 1928 و به دنبال اختلافاتی که درباره پرداخت پول به بازیکنان آماتور با فیفا داشتند،‌ از فدراسیون جهانی فوتبال کنار کشیدند و به این ترتیب وقتی از جام جهانی در سال 1930 آغاز شد، هیچ یک از قدرت‌های کلاسیک فوتبال در آن حضور نداشتند یک سال قبل از جام‌جهانی انگلستان در مادرید با نتیجه (4-3) به اسپانیا باخت تا بالاخره طعم شکست در برابر تیمهای غیر بریتانیایی راهم چشیده باشد. اما پیروزی قاطع (7-1) مقابل اسپانیا در خاک انگلستان سبب شد که کسی متوجه واقعیات نشودو انگلیسی‌ها تا 1946 وارد فیفا نشدند و سه جام را از دست دادند. امّا همچنان خود را برترین می‌دانستند و دلیل این ادعا، چند نتیجه فریبنده بود. از جمله برد (3-2) بر ایتالیا اندکی پس از قهرمانی آتزوری در جام‌جهانی 1934.  

افول و اوج‌گیری

انگلستان در دهه 50 پی به واقعیت فوتبال خود برد. شکست حیرت‌انگیز (1-0) در برابر آمریکا درجام‌جهانی 1950 ،‌ باخت (3-6) در ومبلی مقابل مجارستان و حذف در مرحله یک چهارم نهایی جامهای 1954، 1958 و 1962 سبب شد که دیدگاهها نسبت به فوتبال باشگاهی و ملی تغییر کند.«والترونتیرباتوم» در سال 1946 نخستین سرمربی تمام وقت انگلستان بود. امّا حتی کنار رفتن او هم تغییری در روند تیم ایجاد نکرد. امّا «سرآلف رمزی» موفق شد تیم ملی را صاحب هویتی مستقل از باشگاهها کرده و در روزهایی که فوتبال باشگاهی و ما تیم ملّی ارجح بود، سه شیرها را مورد توجه مردم قرار دهد. به گزارش آسمونی ، تیم رمزی در جام‌جهانی 1966، با برتری مقابل فرانسه(2-0)،‌ مکزیک(2-0)،‌آرژانتین(1-0)، پرتغال(2-1) و آلمان(4-2) پیش روی هواداران خود در ورزشگاه ومبلی قهرمان جام‌جهانی شد و دو سال بعد هم به عنوان سومی جام‌ ملت های اروپا دست یافت. امّا روند موفقیت‌های تیم حفظ نشد. حذف از مرحله یک چهارم جام‌جهانی 1970 با از دست دادن برد(2-0) از آلمان و تبدیل آن به شکست(2-3) و ناکامی در صعود به جامهای 1974 و 1978 با رمزی و «ران‌گرین‌وود»،‌ یک دهه ناکامی را برای انگلستان رقم زد تا سرانجام دهه 80 فرا رسید. دورانی که باشگاههای فوتبال انگلیس در اروپا آقایی می کردند و حتی تیمهایی چون استون ویلا و ناتینگهام فارست نیز به جمع فاتحان جام قهرمانان اروپا پیوستند. هنوز خبر چندانی از بازیکنان خارجی در لیگهای مختلف نبود و به این ترتیب فوتبال ملی نیز از این باشگاههای مقتدر به خوبی تغذیه می کرد.

england-national-football-team
england-national-football-team

آخرین روزهای طلایی 

انگلستان با «بابی‌رابسون» یک بار دیگر به جمع بزرگان فوتبال دنیا بازگشت. تیم سال 86 تنها با گلهای معروف مارادونا از رسیدن به جمع چهار تیم برتر بازماند و تیم سال 90 امید ضربات پنالتی نیمه نهایی در برابر آلمان شد. از آن پس فوتبال انگلستان کمتر روزهای خوش به خود دیده است. حتی وقتی تیم «تری‌ونبلز» به نیمه نهایی یورو 96 رسید،‌ باز هم در نیمه نهایی اسیر ضربات پنالتی شد و همین ماجرا برای «اسون‌گوران‌اریکسون» سوئدی،‌ نخستین مربی خارجی در تاریخ تیم ملّی انگلستان هم تکرار شد. به گزارش آسمونی ، شاگردان اریکسون در یورو 2004 و جام‌جهانی 2006 تنها یک قدم تا نیمه نهایی فاصله داشتند،‌ امّا در برابر پرتغال در ضربات پنالتی مغلوب شدند تا فوتبال جزیره بازگشت به عقب کرده و مجدداً به مربیان بومی روی‌ آورد. هر چند که روی‌هاجسون هم در یک چهارم یورو 2012 طعم تلخ ضربات پنالتی را چشید و انگلستان با شکست مقابل ایتالیا راهی به نیمه نهایی نیافت. نتایج بعدی نیز اسفناک تر بودند. حذف از جام جهانی 2014 با تنها یک امتیاز از مسابقه با کستاریکا و سرانجام حذف از مرحله دوم یورو 2016 با شکست ناباورانه مقابل ایسلند. 

***** 

در برابر ایران

اولین و آخرین باری که سه شیرها قهرمان جام جهانی شدند، مربوط به سال 1966 است و گذشته ای بسیار دور. حسن کار تیم ایران در برابر انگلیس این نکته است که به لطف بازیهای لیگ برتر انگلیس، همه با این تیم آشنا هستند و نقاط ضعف و قوت این تیم را بارها و بارها دیده اند. امری که در مورد انگلیسی ها نمی تواند تا این اندازه صدق کند.

از طرف دیگر، رویارویی دو تیم در اولین مسابقه زمانی است که ایران هنوز در اوج قدرت جسمانی خود قرار دارد و این امر می تواند موجب برگزاری بهترین بازی ایران در این گروه شود. سه شیرها برای رسیدن به جمع بزرگان این جام، ناچارند که قبل از هر چیز ایران را قربانی کنند.

****

سایر پست های معرفی تیم های جام جهانی

  منبع: اختصاصی آسمونی

نظر خود را درباره «معرفی تیم های حاضر در جام جهانی قطر؛ انگلستان ; سه شیرها در انتظار یک نیمه نهایی دیگر» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره معرفی تیم های حاضر در جام جهانی قطر؛ انگلستان ; سه شیرها در انتظار یک نیمه نهایی دیگر فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.