زمان مطالعه: 2 دقیقه
سریال ملکه کی

سریال ملکه کی

سریال ملکه کی یکی از سریال‌های جذاب کره‌ای در سال 2013 است.

سریال ملکه کی یک سریال شبه تاریخی محصول شبکه MBC کره جنوبی است. آسمونی سرگذشت واقعی این ملکه و تصاویر آنها را گرداوری کرده که در ادامه می بینید. داستان این سریال توسط جانگ یونگ چول (Jang Yeong Chul) نویسنده معروف کره‌ای نوشته شده است.

سریال ملکه کی-empress ki
سریال ملکه کی

داستان سریال ملکه کی

داستان سریال حول زندگی کی سونگ نیانگ (ملکه کی) که یک زن اهل گوریو هست می‌گذرد. این سریال وقایع تاریخی و زندگی وی را از کودکی و سختی‌ها تا ازدواج با امپراتور طغون تیمور از سلسله یوآن چین به تصویر می‌کشد. کی سونگ نیانگ اولین عشقش را با پادشاه گوریو، وانگ یو تجربه می‌کند سپس جهت گرفتن انتقام وارد قصر و سیستم حکومتی سلسله یوآن می‌گردد ، او در ابتدای ازدواج با طغون تیمور به او میلی نشان نمی دهد لاکن در انتها عاشق حقیقی او می گردد و صاحب فرزندی به نام آیوشیریدارا می شوند و در نهایت تمامی رقیبانش را مغلوب کرده و فاتح امپراطوری یوآن چین می‌گردد.

ماجرای واقعی سرگذشت ملکه کی ( سریال کره ای ) + عکس بازیگران
ماجرای واقعی سرگذشت ملکه کی

پیشینه تاریخی و واقعی داستان سریال ملکه کی

امپراتریس کی متولد سال 1315 تا 1370 میلادی می‌باشد. او در سلسله مغولی یو آن چین با نام اولجی خاتون (Öljei Khutugh) شناخته می‌شود. او صیغه سلطنتی Toghun Temür (امپراتور هویزونگ) و مادر Biligtü Khan (آیوشیریدارا) نیز هست. اولجی خاتون یک نام مغولی بود که توسط دربار سلسله یوآن به او عطا شد. او در خاندان Gi Ja-o در منطقه Haengju که جزو خاک امپراطوری گوریو در کره به حساب می‌آمد متولد شد. او یک برادر به نام Gi Cheol نیز داشت. اولجی خاتون ابتدا صیغه امپراتور هویزونگ بود اما وقتی پسرش آیوشیریدارا (Ayurshiridara) متولد شد او توانست جایگاهش را در دربار محکم کند. پس از برکنار شدن ملکه Tanashiri در سال 1340 امپراتور هویزونگ سعی کرد اولجی خاتون را به مقام ملکه منصوب کند. سرانجام پسرش آیوشیریدارا در سال 1353 به ولیعهدی رسید. در سال 1356 پادشاه گوریو Gongmin (گنگ مین شاه گوریو) در طی یک کودتا خاندان کی را قتل‌عام نمود. اولجی خاتون نیز ارتشی به فرماندهی Tash Temür محیا ساخت و به سوی گوریو فرستاد. اما این ارتش در نزدیکی رودخانه پالو شکست سنگینی از ارتش گوریو متحمل شد. در سال 1364 دربار سلسله یوآن درگیر منازعات داخلی بر سر ولیعهدی آیوشیرادارا شد. سرانجام رهبر شورشیان بالاد تیمور (Bolud Temür) موفق شد پایتخت را اشغال کند. در طی این نزاع ولیعهد فرار کرد اما اولجی خاتون به دست شورشیان اسیر شد. با مرگ بالاد تیمور شورشیان چینی در سال 1368 از رود زرد گذشتند و پایتخت را اشغال کردند. با نابودی سلسله یو آن در تاریخ 1368 اولجی خاتون به مناطق شمالی یینگچان (Yingchang) فرار کرد و در همان‌جا ناپدید شد. مورخین سال‌های مرگش را بین 1369–1370 تخمین زده‌اند.

empress-ki-series
بازیگران سریال ملکه کی

بازیگران سریال ملکه کی

ماجرای واقعی سرگذشت ملکه کی ( سریال کره ای ) + عکس بازیگران
ها جی وان در نقش کی سونگ نیانک (در آینده ملکه کی)
empress-ki-series
جو جین مو در نقش وانگ یو (ولیعهد و پادشاه گوریو)
ماجرای واقعی سرگذشت ملکه کی ( سریال کره ای ) + عکس بازیگران
جی چانگ ووک در نقش امپراتور سلسله یوآن هویزونگ (طغون خان)
empress-ki-series
بیک جین هی در نقش ملکه داناشیری
ماجرای واقعی سرگذشت ملکه کی ( سریال کره ای ) + عکس بازیگران
کیم جی هان در نقش توقاتوا

سریال ملکه کی توانست در جشنواره‌های مختلف جوایز زیادی دریافت کند : ها جی وان: برنده جایزه بزرگ جشنواره نامزد بهترین سریال تاریخی درام سال جو جین مو: نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جی چانگ ووک: برنده بهترین بازیگر نقش مرد ها جی وان: برنده بهترین بازیگر محبوب زن ها جی وان: برنده جایزه PD نویسندگان سریال: جانگ یونگ چول و جانگ کیونگ سون برنده بهترین نویسندگان سال

تصاویر سریال ملکه کی

empress-ki-series

ماجرای واقعی سرگذشت ملکه کی ( سریال کره ای ) + عکس بازیگران

empress-ki-series

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «سریال ملکه کی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره سریال ملکه کی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.