زمان مطالعه: 2 دقیقه
فیلم سوپ اردک ، کمدی 1933

فیلم سوپ اردک ، کمدی 1933

سوپ اردک فیلمی 68 دقیقه ای به کارگردانی لئو مک کری با بازی گروچو مارکس است. این فیلم در سال 1933 در آمریکا ساخته...

سوپ اردک فیلمی 68 دقیقه ای به کارگردانی لئو مک کری با بازی گروچو مارکس است. این فیلم در سال 1933 در آمریکا ساخته شد. موضوع فیلم سوپ اردک کمدی است. آسمونی در این بخش به معرفی فیلم سوپ اردک و همچنین نقد فیلم سوپ اردک می پردازد. از شما همراهان عزیز دعوت می کنیم تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

فیلم سوپ اردک ، کمدی 1933
فیلم سوپ اردک ، کمدی 1933
این فیلم در فهرست 100 فیلم برتر کمدی در تاریخ سینما که توسط وب‌گاه آی‌ام‌دی‌بی منتشر گردید، مقام ششم را دارد.

کارگردان : لئو مک‌کری

تهیه‌کننده :هرمن جی. منکیویچ

نویسنده : برت کالمر

duck-soup
duck-soup
بازیگران

  • گروچو مارکس

  • لئونید کینسکی

  • ادموند بریس

  • لوئیس کلاسر هیل

موسیقی : برت کالمر

فیلم سوپ اردک ، کمدی 1933
فیلم سوپ اردک ، کمدی 1933
فیلم‌برداری

  • برت شارپ

  • هری روبی

توزیع‌کننده : پارامونت پیکچرز

تاریخ (های) انتشار : 17 نوامبر 1933

مدت: 68 دقیقه

کشور : ایالات متحده

زبان : انگلیسی

duck-soup
duck-soup
نقد فیلم سوپ اردک

پدر من برادران مارکس را بیشتر از تمام کمدین ها یا، در واقع، تمام ستارگان سینما دوست داشت و اولین فیلمی که برای تماشای آن من را به سینما برد یک روز در مسابقه ی اسب‌دوانی (1937) بود. تنها چیزی که از آن تجربه به یاد می‌آورم قهقهه های شادمانی پدرم بود، اما چیز دیگری هم بود که مدتی بعد فهمیدم: صدای او در هنگامی که برادران را توصیف می‌کرد. او از لحنی استفاده می‌کرد که مردم از آن هنگام تعریف از زیرکی یک فرد در شرایط بحرانی استفاده می‌کنند.

این همان لحنی است که من در فیلم‌هایی از جمله بعضی ها داغش را دوست دارند، تهیه کنندگان، زین های مشتعل، هواپیما، مونتی پیتون، اندی کافمن، زندگی شنبه شب یا جان مالکوویچ بودن دیده‌ام_ یا حتی فیلم هایی که فقط کمدی های غیر مستقیم هستند مثل داستان عامیانه شنیده ام، و استفاده کرده‌ام.معمولاً فیلم هایی که جرأت انجام کاری خارج از قوانین معمول فیلمسازی را دارند و در عین حال به طور مشخص و غیر قابل انکاری بامزه هستند، به نوعی تحسین می‌شوند.

فیلم سوپ اردک ، کمدی 1933
فیلم سوپ اردک ، کمدی 1933
آنها جزو اولین افرادی بودند که چنین شیوه‌ای را بیان کردند؛ شما می‌توانید ببینید که برادران مارکس الهام‌بخش چه کسی بودند، اما جدا از تأثیرات غیرمستقیمی که از سنّت غنی تماشاخانه، واریته و کمدیِ‌یدیش گرفتند، نمی‌توان گفت که چه کسی الهام بخش آنها بوده است.

برادران مارکس فیلم هایی ساختند که هریک مثل قسمت‌هایی از یک کل هستند، ولی سوپ اُردک احتمالاً بهترین آنها است. فیلم نقطه ی بازگشت در کار سینمای آنها را نشان می‌دهد؛ این آخرین فیلم برای شرکت پارامونت و همینطور آخرین فیلمی است که در آن تمام برادران بطور مستقیم در صحنه ها دخیل هستند.

duck-soup
duck-soup
بیان طرح داستان کار بیهوده ای است، چرا که فیلم برادران مارکس برای تأثیرگذاری لحظات، سکانس‌ها، موضوع، و مکالمه ساخته شده است، نه برای فهماندن مطلبی به مخاطب. فیلم تعدادی سکانس های بدنی بی‌کلام را نشان می‌دهد که احتمالاً ریشه های آن در اجرا های واریته ای است که برادران سال ها پیش با آنها آشنا بودند.

گروچو در مقام یک کمدین، در فیلم های صامت ناکارآمد است، درست بر خلاف چاپلین و کیتون که در سینمای ناطق کم کارتر بودند. سه برادر اصلی در ظاهر مثل کاریکاتور هایی از دوران صامت بودند.

با این که سوپ اردک از بعضی جهات قدیمی شده است، لحظاتی دارد که بطور شگفت انگیزی مدرن بنظر می‌آید. برادران مارکس ساختار کلاسیک فیلم کمدی را شکستند و دوباره آن را با بی نظمی بهم چسباندند، به طوری که هیچ چیزی شبیه به گذشته نبود. چرا عنوان فیلم سوپ اردک است؟ منتقد تیم دیرکس توضیح می‌دهد: ((می‌گویند که گروچو دستورالعمل زیر را تهیه کرد: دو بوقلمون دارید، یک غاز، چهار کلم، ولی اردک نه، و آنها را با هم مخلوط کنید. بعد از یک بار چشیدن ، برای مابقی عمرتان سوپ اردک خواهید داشت.))

فیلم سوپ اردک ، کمدی 1933
فیلم سوپ اردک ، کمدی 1933

duck-soup
duck-soup

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «فیلم سوپ اردک ، کمدی 1933» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره فیلم سوپ اردک ، کمدی 1933 فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.