زمان مطالعه: 2 دقیقه
به خودکشی فکر نکنید

به خودکشی فکر نکنید

خودکشی در زندگی امروزی بسیار زیاد شده است و بحث‌های روانشناسی گوناگونی در این مورد بیان شده است ولی باید پذیرفت که دلایل خودکشی بسیار پیچیده است.

خودکشی (Suicide) یکی از راه‌های فرار از مشکلات است. خودکشی عملی عمدی است که باعث مرگ فرد می‌شود. خودکشی اغلب به علت ناامیدی صورت می‌گیرد که علت آن اغلب به اختلال روانی نظیر افسردگی، اختلال دوقطبی، اسکیزوفرنی، شکست عشقی، اعتیاد به الکل، یا سوء مصرف دارو نسبت داده می‌شود. اغلب، عوامل استرس‌زا مانند مشکلات مالی یا مشکلات ارتباط بین فردی در این میان نقش دارند. در ادامه این پست آسمونی با ما باشید، به امید اینکه دیگر هیچگاه به خودکشی و پیرامون آن فکر نکنید.

به خودکشی فکر نکنید / چگونه راهی برای گذر از زندگی سخت پیدا کنیم ؟
فرار از خودکشی

دلایل خودکشی

به طور حتم علت خودکشی در کشورهای مختلف جهان، متفاوت است. به طور مثال، در مشرق زمین و در ایران اولین اختلالی که باعث خودکشی می‌شود، اختلال سازشی است. یعنی اتفاقی در زندگی فرد می‌افتد و او چند ماهی استرس دارد و به دلیل فشار این استرس، اقدام به خودکشی می‌کند. در صورتی که در مغرب زمین علت اصلی خودکشی، افسردگی است که به نوعی بیماری جدی تری است.

علت خودکشی در ژاپن هم به خاطر زندگی ماشینی و بیش از حد رقابتی بودن در محیط کار است. در ژاپن بسیاری از افراد که دست به این عمل می‌زنند، یک نوع افتخار به حساب می‌آید. آنها معتقدند اگر مشکلی برای کسی پیش می آید و یا دچار خطایی می شود، باید با سربلندی خودش را فدا کند و بهترین راه، خودکشی است.

do-not-think-of-suicide
خودکشی و گناه

چرا خودکشی گناه است؟

خودکشی عدم ایمان و نا امید شدن از خدا، به دلیل نداشتن ایمان، یاس و ناامیدی از خداوند است. یاس و ناامید شدن از رحمت خداوند یکی از بزرگترین گناهان است که گاه در رتبه کفر و شرک قرار می‌گیرد.

در زندگی، انسان نباید هرگز از رحمت خداوند ناامید شده و در برابر مشکلات زندگی مانند بیماری ها و سختی های دیگر شکست خورده و ناامید شود و با فریب شیطان دست به خودکشی بزند. تنها راه رهایی از بن بست و مشکلات زندگی، امید، توکل به خدا و دعا است که موجب ممکن شدن همه ناممکن ها می شود و راه خروج را بر انسان باز می کند.

به خودکشی فکر نکنید / چگونه راهی برای گذر از زندگی سخت پیدا کنیم ؟
امیدواری

چگونه از فکر خودکشی فرار کنید؟

اکثر خودکشی‌ها، لحظه‌ای هستند. هر انسانی زندگی را دوست دارد. مگر می شود از زندگی و رویاها متنفر بود؟ این را بخاطر داشته باشید که خیلی چیزها به مرور زمان دستخوش تحول و تغییر می‌شوند. فقط کافی است در آن لحظه به این بیندیشید که شاید قدم دیگر با آن چیزی که اکنون در آن قرار دارید کاملا متفاوت باشد. پس چرا به این راحتی، خود را به چاه تاریکی بیندازم؟ مگر می شود خدا، متعلق به دیگران باشد و تنها از من رویگردان شده باشد؟

خودکشی، خشن‌ترین عملی است که یک فرد نسبت به خود انجام می‌دهد. فقط کافی است کمی تحمل و صبر بیشتر داشته باشد و به انتخاب‌های زندگی‌اش توجه بیشتری کند. باور کنید گاهی صحبت کردن با یک روانشناس، زندگی‌تان را نجات می‌دهد و یا حتی صحبت با یک دوست و همکار هم می‌تواند نجات بخش باشد.

اگر فکر می کنید کسی می خواهد به خود آسیب بزند:

  • با شماره‌ی اورژانسی منطقه تماس بگیرید.
  • تا زمان رسیدن کمک همراه فرد بمانید.
  • اسلحه، چاقو یا هر وسیله ای را که باعث آسیب می شود دور کنید.
  • به حرف هایش گوش دهید اما او را مورد قضاوت قرار ندهید، بحث یا تهدید نکنید و فریاد نزنید.

 

نظر خود را درباره «به خودکشی فکر نکنید» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره به خودکشی فکر نکنید فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.