زمان مطالعه: 2 دقیقه
تماشاگری تاثیرگذارتر از 22 بازیکن درون میدان!

تماشاگری تاثیرگذارتر از 22 بازیکن درون میدان!

یک تماشاگر، چطور می تواند نتیجه یک مسابقه مهم را، یه نفره عوض کند؟

اختصاصی آسمونی

نوشته مهدی زارعی

یوفا تماشاگران بی انضباط را چگونه جریمه می کند؟

 

تماشاگری تاثیرگذارتر از 22 بازیکن درون میدان!
تماشاگری تاثیرگذارتر از 22 بازیکن درون میدان!

برای جواب دادن به این سوال، باید مروری داشته باشیم به یک رقابت حساس در انتخابی یورو 2008. مسابقه ای که در حضور 42083 تماشاگر برگزار شد و از بین این نفرات، فقط یک نفر بود که توانست اثرگذارتر از سایر هواداران و حتی نسبت به بازیکنان دو تیم باشد که 90 دقیقه در میدان جنگیده بودند.

روز دوم ژوئن 2007 دو تیم فوتبال دانمارک و سوئد قرار بود در ورزشگاه پارکن در کپنهاگِ دانمارک به مصاف هم بروند. رقابتهای گروه ششم انتخابی یورو با حضور اسپانیا، ایرلند شمالی، لاتویا، ایسلند و لیختن اشتاین و این دو تیم برگزار می شد و دو تیم راهی دور نهایی بازیها می شدند. سوئدی ها تا قبل از مسابقه مقابل دانمارک، مقابل لاتویا(1-0)، لیختن اشتاین(3-1)، اسپانیا(2-0) و ایسلند(2-0) برنده شده بودند و فقط مسابقه خودشان را از ایرلندشمالی(2-1) باختند تا صاحب 12 امتیاز باشند. دانمارک هم بعد از یک برد(2-0) در خونه ایسلند، با ایرلندشمالی(0-0) کرد و بعد از یک برد(4-0) مقابل لیختن اشتاین، از اسپانیا(2-1) شکست خورد تا با هفت امتیاز، نیاز مبرمی به برد خانگی مقابل سوئدی ها داشته باشد.

ساعت 20 هربرت فاندل داور آلمانی سوت آغاز مسابقه را به صدا درآورد و دانمارکی های میزبان تا به خودشان آمدند، اسیر طوفان سوئدی ها شدند. یوهان اِلماندر تو دقیقه 7 گلزنی سوئدی ها را آغاز کرد و پیتر هانسون در دقیقه 23، اختلاف را دو برابر کرد. فقط سه دقیقه لازم بود که الماندر گل دیگری وارد دروازه دانمارک کند.

considering-fines-for-fans
considering-fines-for-fans

در آن شرایط، کمتر تماشاگری امیدی برای دانمارک قائل بود. حتی بعد از آن که دانیل اگر در همان نیمه اول و دقیقه 34 بازی را (3-1) کرد. در نیمه دوم، شرایط کاملا عوض شد. یان دال توماسون در دقیقه 62 اختلاف را به حداقل رساند و همه را امیدوار به یک معجزه کرد. بازگشت رویایی دانمارک در دقیقه 75 با گل لئون آندرسون کامل شد و باخت(3-0) به تساوی(3-3) تبدیل شد.

یک ربع دیگر گذشت و در دقیقه 89 بود که کریستین پولسن دانمارکی و مارکوس روزنبرگ سوئدی در محوطه جریمه با هم درگیر شدند. پولسن ضربه ای به حریفش زد و روزنبرگ هم در پاسخ، ضربه ای به شکم بازیکن دانمارکی زد. داور با کمک خودش مشورت کرد و یک پنالتی به نفع سوئد اعلام گردید. اما هنوز این ضربه زده نشده بود که هواداری 29 ساله به اسم « رونی نورویگ» به داخل زمین پرید، به سمت داور حمله کرد و گردن داور را هم گرفت. اما میشل گراوگارد، مدافع دانمارکی، او را از داور جدا کرد. با این حال، داور آلمانی و کمکهایش تصمیم گرفتند از زمین بیرون بیایند. بازیکنها هم که از شروع مجدد مسابقه، ناامید شده بودند، زمین را ترک کردند.

لحظاتی بعد، یک جیمی جامپ دانمارکی هم به زمین آمد. توپ را به سمت دروازه سوئد برد و دروازه خالی این تیم را هم باز کرد. سومین هوادار هم وارد زمین شد، اما لحظه تاثیرگذار مسابقه، دقیقه 89 بود و زمان ورود اولین طرفدار به داخل زمین.

شش روز بعد، کمیته انضباطی یوفا تشکیل جلسه داد و نتیجه مسابقه رو (3-0) به نفع سوئد اعلام کرد. با این حال، یوفا حاضر نشد مسابقات دانمارک بدون تماشاگر برگزار شود و فقط این تیم را از برگزاری چهار مسابقه در استادیوم چهارستاره پارکن محروم کرد. 66 هزار یورو جریمه برای فدراسیون فوتبال دانمارک منظور شد تا دیگر هر تماشاگری به خودش اجازه ندهد وارد زمین شود.

دانمارک سرانجام مسابقات را با 20 امتیاز از 12 بازی به پایان رساند و شاهد بود که سوئدی ها با 26 امتیاز، چگونه در کنار اسپانیا راهی یورو 2008 شدند.

 

نظر خود را درباره «تماشاگری تاثیرگذارتر از 22 بازیکن درون میدان!» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره تماشاگری تاثیرگذارتر از 22 بازیکن درون میدان! فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.