زمان مطالعه: 1 دقیقه
آهنگسازی و تنظیم موسیقی چیست؟

آهنگسازی و تنظیم موسیقی چیست؟

موسیقی شامل 2 بخش اصلی است که یکی ملودی اصلی است و یکی همراهی کننده که این همراهی شامل آکورد، آرپژ، ریتم و ......

موسیقی شامل 2 بخش اصلی است که یکی ملودی اصلی است و یکی همراهی کننده که این همراهی شامل آکورد، آرپژ، ریتم و ... می باشد. آهنگسازی به معنای ساخت آن ملودی اصلی است و به کسی که این کار را می کند آهنگسازی میگویند. آسمونی در این بخش در مورد آهنگسازی و تنظیم موسیقی صحبت می کند.

آهنگسازی و تنظیم موسیقی چیست؟

آهنگسازی چیست

آهنگسازی به فرایند ایجاد یک قطعه جدید موسیقی می گویند. کسانی که آهنگسازی می‌کنند را آهنگساز می‌نامند. آهنگسازی در واقع عمل درک یک قطعه، هنر خلق آن و ایجاد نهایی آن است. یک قطعه‌ی موسیقی در فرم آهنگسازی از طریق نت‌نویسی یا یک رویداد صوتی منفرد بوجود می‌آید. ساختهٔ موسیقایی اگر قبل از اجرا ساخته شده باشد، می‌تواند از طریق حافظه، از طریق نت نوشته شده، یا ترکیبی از هر دوی اینها اجرا گردد. ساخته‌های موسیقایی دربرگیرنده عناصر موسیقایی‌ست که به طور گسترده از فردی به فردی دیگر و میان فرهنگ‌ها متفاوت است. بداهه‌نوازی نیز هنر ساخت موسیقی در حین اجراست.

آهنگسازی و تنظیم موسیقی چیست؟
آهنگسازی و تنظیم موسیقی چیست؟

تنظیم موسیقی چیست

تنظیم (arrangment، به‌معنای آرایش/ چینش) در موسیقی، به مرحلهٔ بعد از آهنگسازی گفته می‌شود که طی آن، چیدمان سازها، جمله‌بندی اثر، و لحن نت‌ها بر پایهٔ قوانین کنترپوان و هارمونی مشخص می‌شود. تنظیم‌کننده، که یک قطعه را برای سازهای مختلف می‌نویسد، باید با قابلیت‌های سازهای گوناگون به‌خوبی آشنا باشد.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «آهنگسازی و تنظیم موسیقی چیست؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره آهنگسازی و تنظیم موسیقی چیست؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.