امروز صبح که بیدار شدید، هنگامی که داشتید قهوه را حس کردید، فکر نکردید که قهوه بهترین نوشیدنی جهان است و هیچ نوشیدنی ای هیچوقت از این بهتر نمیشود؟ درست است که احتمالا شما در حال حاضر معتاد به قهوه هستید و به همین خاطر چنین فکری میکنید، اما قهوه به درستی خواص بالایی هم دارد و حق دارید. البته مانند هر چیز دیگری در نوشیدن قهوه، این نوشیدنی محبوب نیز نباید زیاده روی کنید.

اما بالاتر پرسیدیم که "آیا نوشیدنی بهتری هم وجود دارد؟"

برای بسیاری از مردم، چای گزینه ی بهتری نسبت به قهوه است و ترجیح میدهند چای سبز یا چای ایرانی بنوشند. اما در رابطه با قهوه خور ها، باید بدانید نه تنها نوشیدنی بهتری نسبت به قهوه نخواهید یافت، بلکه قهوه روز به روز در کیفیت از خودش هم سبقت میگیرد!

قهوه فقط برای نوشیدن نیست!
قهوه فقط برای نوشیدن نیست!

قهوه فقط برای نوشیدن نیست. قهوه فوری که صبح به صبح شما را بیدار میکند قابلیت درمان مشکلات پوستی یا ریزش مو را هم دارد. شاید قابل باور نباشد ولی به خاطر وجود آنتی اکسیدان فراوان و کافیین، میتوانید ماسک صورت و ماسک مو از قهوه تهیه کنید. حتی قهوه ی فوری.

  • 1- اسکراب و لایه بردار قهوه

میتوانید از قهوه به عنوان یک لایه بردار قوی استفاده کنید. خواص ماسک لایه بردار قهوه برای لیمو تازه میتواند نتایج بهتری دهد. میتوانید برای بدن نیز از این ماسک استفاده کنید، اما دقت داشته باشید که هر روز سراغ این ماسک نروید. نهایتاً هفته ای 3 بار.

  • 2- درمان چشمهای پف کرده

زیاد خوابیدید؟ سرما خورده اید؟ به هر دلیلی پلکهایتان پف کرده؟ سراغ قهوه بروید، دوباره و دوباره کمکتان خواهد کرد. قهوه گردش خون را افزایش میدهد. این موضوع هم باعث بازگشت و بهبود حالت عادی پوست خواهد شد. نترسید، صبح مقداری پنبه برداشته و در فنجان قهوه تان فرو کنید و به آرامی روی پلکهایتان بمالید، بعد از چند دقیقه با آب خالی شست و شو دهید. (توجه داشته باشید که فقط قهوه باشد، شیر و شکر ممنوع!)

قهوه دارای آنتی اکسیدان های بسیاری از جمله پلی فنول هاست. وجود پلی فنول ها روی پوست میتواند در محافظت از پوست دربرابر اشعات UV (فرابنفش) موثر باشد. نوشیدن و استعمال خارجی قهوه روی پوست میتواند مقاومت پوست دربرابر این اشعات را بالا ببرد.

  • 4- سلولیت بدن

اگر 25 سال سن را رد کرده اید احتمالا نگران گودی های نامنظم و عجیب غریب روی بدنتان هستید که کم کم در حال پدیدار شدن هستند. به این گودی های کوچک و نامنظم سلولیت میگویند که در اثر شکستن بافت زیرین پوست رخ میدهد. قهوه از این موضوع نیز جلوگیری میکند، اگرچه درمان قطعی نیست، اما مالیدن قهوه تلخ یا دانه های گرایند شده قهوه روی موضع سلولیت میتواند موثر واقع شود.

  • 5- قهوه و درمان آکنه

قهوه روی پوست هم خاصیت ضدالتهاب دارد و هم میتواند منافذ را ضدعفونی کند. بنابراین ماسک صورت قهوه بسیار کمک خواهد کرد تا از جوشهای مختلف پوستی راحت شوید.

coffee-masks
coffee-masks

  • 6- قهوه برای مو و پوست سر

سطح پوست سر معمولا رو به اسیدی گرایش دارد. حتی پزشکان گاهی با ورق pH میزان اسیدی بودن سطح پوست را اندازه میگیرند. بنابراین رعایت تعادل اسیدیته پوست سر میتواند بسیار مهم باشد. بالا رفتن میزان pH پوست سر میتواند باعث کدر، وز و خشکی مو ها شود. اضافه کردن قهوه به شامپوهایتان یا کمی ماسک مو قهوه میتواند این میزان pH را متعادل سازد. موهایتان را با قهوه دمی سرد بشویید و پوست سرتان را ماساژ دهید. این امر همچنین محرک رشد مو خواهد بود و ریزش مو را کاهش میدهد.

 

تمام این خواص میتوانند در قهوه فوری هم یافت شوند، اما قهوه ای که در کافه ها سفارش میدهیم کیفیت بالاتری از خود نشان خواهند داد.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «قهوه فقط برای نوشیدن نیست!» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره قهوه فقط برای نوشیدن نیست! فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.