زمان مطالعه: 1 دقیقه
نقد فیلمنامه و بررسی شخصیت ها در فیلم شاهد، نقد از چکاوک شیرازی

نقد فیلمنامه و بررسی شخصیت ها در فیلم شاهد، نقد از چکاوک شیرازی

با بردن پسربچه ای از دنیای آرام "آمیش ها "به شهر خشن آمریکایی و در مقیاس وسیع تر قرار دادن آرامش و خشونت طلبی، یک موقعیت کلاسیک برای یک تریلر دلهره آور محسوب م

اختصای آسمونی نقد از چکاوک شیرازی

شاهد ( witness) 1985

با بردن پسربچه ای از دنیای آرام "آمیش ها "به شهر خشن آمریکایی و در مقیاس وسیع تر قرار دادن آرامش و خشونت طلبی، یک موقعیت کلاسیک برای یک تریلر دلهره آور محسوب می شود.

او و مادرش که در مسیر آرام زندگیشان با مشکلی بزرگ رو به رو می شوند و نظم زندگیشان به هم می خورد شکل گیری پیرنگ را صورت می دهند اما قهرمان اصلی پلیس خوب است که باید با پلیس بد یعنی حریف اصلی اش مبارزه کند. حریفی که بی وقفه حمله میکند و قهرمان را وادار میکند تا بر ضعف خود غلبه کند. قهرمان ضعف های روان شناختی دارد مثلا گریز از تشکیل خانواده اما ذاتا خوب است در حالی که حریفش دارای ضعف اخلاقی است و ذاتا اخلاق ستیز. قهرمان ممکن است برای رسیدن به هدفش دچار اشتباه شود اما اعمال غیر اخلاقی انجام نمی دهد همانطور که در شاهد پلیس خوب تا آخرین لحظه قوانین مربوط به آمیش ها را محترم می شمارد اما حریفش به یک سری کارهای غیراخلاقی دست می زند( آدم کشی های پی در پی).

نقد فیلمنامه و بررسی شخصیت ها در فیلم شاهد، نقد از چکاوک شیرازی
نقد فیلمنامه و بررسی شخصیت ها در فیلم شاهد، نقد از چکاوک شیرازی

وقتی "جان " به "مردان آمیش "برای ساختن انبار کمک می کند  و در حین انجام ان کارها به  "ریچل "نگاه می کند است ، در واقع تمایلش را برای ترک کردن دنیای خشن و ایجاد یک پیوند عاشقانه در یک اجتماع آرام بیان میکند و در واقع از نماد در پیشبرد اهداف داستان و پیرنگ استفاده شده، پیرنگی که در آن تک تک وقایع با هم رابطه ی علت و معلولی دارند و هر کدام اهمیت اساسی دارند همینطور تک تک کنش ها از نظر طول و سرعت متناسب هستند. توالی وقایع دارای وحدت است و به قول ادگار آلن پو هیچ بخشی را نمی توان بدون آسیب زدن به کل، جا به جا کرد. 

characters-in-the-witness-film
characters-in-the-witness-film

در انتها آدم بد ها سر می رسند و در پایان یک جنگ و گریز مهیج "جان "قهرمانانه از مبارزه بیرون می آید. درست است که برخلاف تصوری که فیلم ساز در طول فیلم ایجاد کرده، سرزمین آمیش ها را ترک می کند اما چیزی درون او تغییر کرده و این تغییر همان هدفی است که تمام این اتفاقات برای رسیدن به آن طراحی شده بود.

نظر خود را درباره «نقد فیلمنامه و بررسی شخصیت ها در فیلم شاهد، نقد از چکاوک شیرازی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره نقد فیلمنامه و بررسی شخصیت ها در فیلم شاهد، نقد از چکاوک شیرازی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.