زمان مطالعه: 2 دقیقه
سرامیک خودرو

سرامیک خودرو

لایه ای محافظتی و با شفافیت 100% است که از خودروهایمان در مقابل انواع عوامل خارجی محاظت خواهد کرد.

نقش سرامیک خودرو روی ماشین

نقش محافظت از بدنه و رنگ بدنه ی خودروی ما در مقابل آفتاب و احتمال خط و خش افتادن های کنار خیابان های خلوت و شلوغ حدود 15-20سال پیش بر عهده ی چادر ماشین هایمان بود. اما کشیدن و جمع کردن چادر هر روز وقتی میرسیدیم و خسته ی راه بودیم و یا صبح ها قبل از کار که میخواستیم سوار ماشین نازنینمان شویم بسیار سخت بود! پس کاملا آنها را رفته رفته کنار گذاشتیم و اینطور بود که خودروهایمان محافظ و کاور بدنه ای نداشتند و یک گوشه از پارکینگ و خیابان کم کم از قیافه افتادند!
اما راه حل ساده تری هم وجود دارد، روشی به نام سرامیک خودرو امروزه در سراسر جهان رو به رایج شدن است که البته بسیار جدید است و به گوش خیلی هایمان هنوز نخورده بود. آسمونی برای شما توضیح خواهد داد که سرامیک خودرو چطور تبدیل به فرشته ی نجات خودروهایمان میشود! قبلا به طور مفصل در آسمونی توضیح دادیم که ماده ی سرامیک چیست، اما به اختصار میتوان گفت که بله سرامیک در لغت به معنی سفال و شیء پخته است! ابتدا ماده ای کدر و غیرشفاف به ذهنمان خطور میکند، اما وقتی حرف از سرامیک خودرو میزنیم منظور لایه ای محافظتی و با شفافیت 100% است که از خودروهایمان در مقابل انواع عوامل خارجی محاظت خواهد کرد.

آب خوردن به ماشینی که سرامیک کرده است

بسیاری بعد از انجام سرامیک خودرو متوجه شده اند که حتی قطرات آب هم به صورت روان روی سطح ماشین سر میخوردند و لکه بر جای نمیگذاشتند! این به معنی آن میتواند باشد که بعد از انجام سرامیک خودرو نیاز به کارواش تا 60-70 درصد کاهش یابد. یک راز کوچک راجع به سرامیک خودرو این است که از فناوری نانو استفاده شده و کاملا نفوذ ناپذیر و محکم میباشد. بنابراین آلودگی ها نه به آن نفوذ میکنند و نه بر سطحش خواهند ماند.

اشیاء تیز و سخت و فلزی در مواجهه با سرامیک

حتما سوال میشود که حالا این سرامیک خودرو که میگویید قابل نفوذ نیست، یعنی ضد خش هم هست؟ بله دقیقا همینطور هست. خصوصا افرادی که ماشین های گران قیمت دارند و همیشه نگران خط افتادن روی خودرو خود هستند، از این تکنولوژی میتوانند استفاده کنند و برای همیشه خیالشان راحت شود. حتی با در نظر گرفتن هزینه های صافکاری و نقاشی ماشین های عادی هم به نظر بسیار اقتصادی و معقولانه است که به دنبال سرامیک خودرو برویم.

نانوسرامیک خودرو درواقع یک پلیمر مایع است که به طور کلی قابل رؤیت نیست اما اثرات بسیاری دارد. در مقابل نور خورشید و اشعه ی مخرب فرابنفش آن، آلودگی های شیمیایی و اسیدی (باران های اسیدی که رنگ پوسته را میخورند)، اکسیده شدن، و بنابراین حفظ زیبایی کلی خودروی ماست.

فرایند سرامیک خودرو

به صورت دستی، لایه ای از این پلیمر مایع روی خودرو کشیده میشود که مقداری هم زمانبر میباشد. تا به حال سطح چوب را رزین کرده اید؟ این فرایند هم تقریباً شبیه به همان رزین کاریست، و حتی مثل واکس خودرو که موقتی است و درخشش و حفاظت نسبی دارد. منتها با کیفیت بسیار بالاتر و تکنولوژی به مراتب پیشرفته تر و اختصاصی برای بدنه ی خودرو که علاوه بر تمام محافظت های مذکور، درخشندگی و زیبایی خودرو را به طور دائمی افزایش میدهد. به طوری که دوام سرامیک خودرو از رنگ بدنه ی خودرو هم بیشتر است و هیچ چیز راه نفوذ به این ساختار را ندارد و در نتیجه حین حرکت و یا وقتی خودرو پارک است، همه ی عوامل خارجی تنها روی آن غلت میخورند و فرو میریزند و خودروی شما در کمال وقار همانجا مثل قبل میدرخشد.

نظر خود را درباره «سرامیک خودرو» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره سرامیک خودرو فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.