متاسفانه خبر فوری پیدا شدن یک گروه که تهدیدی برای امنیت اطلاعات شخصی شما محسوب میشود در این آخر هفته توسط یکی از منابع موثق آسمونی گزارش شده است.

کلاهبرداری
کلاهبرداری

این گروه با برقراری تماس تلفنی با شماره تلفن همراه شما و ذکر نام و نام خانوادگی تان، خود را از بانک های مختلف معرفی میکنند. که البته بیشتر بانک رفاه و بانک توسعه تعاون گزارش شده است. (که البته دلیل آن هنوز تحت بررسی و نامشخص است.)

در پی این تماس و مکالمه ای که صورت میگیرد، این افراد از شما شماره سریال کارت ملی شما را درخواست خواهد کرد. مانند شناسنامه ها که همگی شماره سریال دارند، کارتهای ملی نیز درکنار کیت خود یک شماره سریال دارند. توجیه و ادعا آن شخص که با شما تماس میگیرد برای درخواست اطلاعات شخصیتان آن خواهد بود که برای امنیت بیشتر حساب بانکی شما لازم است شماره سریال کارت ملی را برایشان سریعاً پشت تلفن بخوانید!

جداً از این کار خودداری کنید و حتی برای کنجکاوی نیز شماره سریال خود را اعلام نکنید!

کلاهبرداری
کلاهبرداری

توصیه جدی آسمونی این است که تحت هیچ شرایطی شماره سریال کارت ملی خود یا هرگونه اطلاعات دیگری که از شما میخواهند را پشت تلفن به اشخاص ناشناس نگویید و سریعاً تماس را قطع کنید. طبق گزارشات، این روند کلاه برداری از شهر شیراز شروع شده است و تعدادی شهروند نیز متاسفانه طعمه این حقه شدند.

هشدار!!!

این کار نه تنها به شخص تماس گیرنده قابلیت دسترسی به حساب ذکر شده شما در بانکهای مذکور را میدهد، بلکه تمامی حساب های بانکی دیگر شما نیز امنیت خود را از دست خواهند داد و به این طریق این افراد به تمام حساب های بانکی شما دسترسی خواهند داشت و بلافاصله اقدام به برداشت و تخلیه حساب بانکی شما خواهند کرد.
روز گذشته، سوم آبان 99، بیش از 20 مورد در بیمارستان کوثر شیراز این مورد را تجربه و گزارش کردند و لازم است حتما این موضوع را جدی گرفته و به دیگران نیز اطلاع دهید! اگر با شما تماس گرفته اند یا چنین موضوعی را تجربه کردید با آسمونی درمیان بگذارید و تجربه خود را اعلام کنید.

نظر خود را درباره «هشدار جدی برای افرادی که این تماس تلفنی را در چند روز آینده دریافت میکنند!» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره هشدار جدی برای افرادی که این تماس تلفنی را در چند روز آینده دریافت میکنند! فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.