زمان مطالعه: 2 دقیقه
کارواش مناسب

کارواش مناسب

کارواش ها مراکزی جهت شستشوی خودرو به حساب می آیند. این مراکز خدمات متنوعی را ارائه می کنند که جهت زیبایی و بالابردن عملکرد خودرو است .

انواع مختلف از کارواش ها در ایران

کارواش سنتی
بیشتر
کارواش ها در ایران سنتی هستند و شستشو خودرو در آن ها با دست انجام می شود. مدل سنتی ساده ترین روش شستشوی خودرو می باشد و کاملا به آب وابسته است. در این روش  از  واترجت (Water Jet) استفاده می شود که آب از طریق آن با فشار به بدنه خودرو پاشیده می‌شود.

کارواش سبز
روش جدیدی در کارواش است که در راستای رفع معایب و مشکلات کارواش سنتی به ایران وارد شده است. کارواش سبز محدود به یک مکان نیست و شما می توانید ماشین خود را در هر جایی که بخواهید به کارواش ببرید. شوینده هایی که در این کارواش استفاده میشوند کم ترین آسیب را به محیط زیست می زنند و از هیچ دستگاهی برای نظافت خودرو استفاد ه نمی شود.

کارواش بخار
با استفاده از این روش در مصرف آب بسیار صرفه‌جویی می ‌شود و شوینده ها در کارواش بخار نقشی ندارند؛ تنها با فشار بخار داغ، آلودگی ها از سطح ماشین پاک می شوند. دستگاه ‌های بخار امکان جا به‌ جایی دارند و در مکان های مختلف می توان از آن ها استفاده کرد.

کارواش نانو
یکی از مهمترین  و جدیدترین سرویس ها، کارواش نانو است. در کارواش نانو از اسپری نانو و دستمال میکروفایبر استفاده می شود. بطور کلی کارواش نانو بع نوان کارواش بدون آب شناخته می شود. کارواش نانو به دستگاه نیاز ندارد و در مکان های مختلف قابل اجرا است.

ویژگی های یک کارواش خوب

1- سریع بودن شست و شو داشتن فضای مناسب برای انتظار
2- بی رویه استفاده نکردن از آب
3- تجهیزات با کیفیت
3- داشتن مجوز از اتحادیه کارواش ها

برخی کارواش ها دارای خدمات بیشتری مانند تعویض روغنی و سرویس واکس و پولیش نیز هستند. پولیش مانند یک لایه محافظتی روی ماشین عمل می کنند و از خط و خش جلو گیری میکنند نیز هستند.

لیست خدمات کارواش

خدمات کارواش خوب
خدمات کارواش خوب

 

روشویی
روشویی خودرو به وسیله آب و مواد شوینده انجام می شود و ساده ترین نوع شست و شوی ماشین است .

زیرشویی
زیر ماشین بیش تر از هر نطه دیگری از ماشین در معرض کثیفی و آلودگی قرار دارد ، در زیرشویی با جک هیدرولیکی ماشین را با جک های هیدرولیک بلند یا با قرار دادن ماشین روی چاله به وسیله دستگاه های شوینده تمیز می کنند.

خشکشویی
بعضی از نقاط ماشین هستند که نباید با آب تماس داشته باشند برای تمیزی این نقاط از خشکشویی استفاده می کنند .

صفر شویی
به مجموعه کارهایی که برای تمیزکاری داخل خودرو بعد از شستشوی اولیه خودرو انجام می شود، صفرشویی گفته می شود.

موتورشویی
موتور قلب تپنده خودرو است و تمیز بودنش نیز بسیار برای عملکرد خودرو مهم است.

نظافت داخل خودرو
داخل خودرو ممکن است طی مرور زمان دچار خاک گرفتگی و سیاه شدن بر اثر دوده شود و به زیبایی خودرو آسیب بزند و تمیز کردن داخل خوردو یکی ازموارد اساسی کارواش ها است.

واکس
یکی از راه های براق و تمیز کردن فضای داخلی ماشین واکس خودرو است.

پولیش
یکی از راه های از بین بردن خط و خش روی ماشین استفاده از پولیش مناسب است.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «کارواش مناسب» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره کارواش مناسب فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.