زمان مطالعه: 1 دقیقه
آیا می توان از یوگا برای کنترل میگرن بهره گرفت؟

آیا می توان از یوگا برای کنترل میگرن بهره گرفت؟

یوگا ورزشی جسمی و روانی است که در شبه قاره هند و توسط هندوها به وجود آمده ‌است و نه تنها بر بدن انسان بلکه بر روح او نیز تاثیر گذار است.

یوگا ورزشی ارزشمند است که یکی از روش‌ های جایگزین برای مدیتیشن، درمان های گیاهی و ماساژ درمانی می باشد. همچنین یوگا در کاهش استرس، درمان زانو درد، آمادگی جسمانی و قدرت و انعطاف پذیری تاثیر فراوانی دارد. با آسمونی همراه باشید تا از تاثیر یوگا بر کاهش میگرن بیشتر بدانید.

 

تمرینات مستمر یوگا می تواند به افراد میگرنی کمک کند تا سر درد های کم تر و خفیف تری را از سر بگذرانند. به تازگی پژوهشی روی 114 فرد میگرنی بین 18 تا 50 سال انجام شد که بین 4 تا 14 سر درد را در ماه تجربه می کردند. گروه پژوهشی افراد را به دو دسته تقسیم کردند:

افرادی که تنها از دارو استفاده می کردند و افرادی که از تمرینات یوگا بهره می گرفتند.

آیا می توان از یوگا برای کنترل میگرن بهره گرفت؟

آیا می توان از یوگا برای کنترل میگرن بهره گرفت؟

افرادی که تمرینات یوگا را انجام می دادند به مدت یک ماه، سه روز را در هفته به طور منظم و زیر نظر مربی به انجام حرکات کششی و تنفسی می گذراندند. سپس آن ها به مدت دو ماه بدون مربی و پنج روز در هفته تمرینات خود را ادامه دادند.

هر دو گروه دارو های مناسب و نیز مشاوره های لازم را برای بهبود سبک زندگی خود دریافت کردند. این آموزه ها شامل تنظیم زمان خواب، عادت های غذایی و ورزش بودند. در این بازه زمانی از شرکت کنندگان در این برنامه خواسته شد تا سر درد های خود را یادداشت کنند، اطلاعاتی مانند این که هر یک از حمله ها چه مدت زمانی به طول انجامیده و شدت آن چقدر بوده است.

یوگا

یوگا

محققان دریافتند که حملات میگرن در هر دو گروه شدت کمتری یافته اما افرادی که یوگا انجام می دادند علائم بهبود بیشتری انجام می دادند و دوره های سر درد در آن ها بهتر شده بود. گروه یوگا به طور میانگین ابتدا 9 سر درد را در ماه تجربه می کرد که این عدد پس از اتمام دوره به 4.7 تقلیل پیدا کرد، یعنی حدود 48 درصد بهبود. اما گروهی که تنها به دارو ها متکی بودند ابتدا به طور میانگین ماهانه 7.7 سر درد را تجربه می کردند که در آخر به 8.6 کاهش پیدا کرد.

یوگا

یوگا

مقایسه کاهش 12 درصدی تعداد حملات گروه دوم در مقایسه با گروه یوگا نشان می دهد که یوگا می تواند تاثیر بسیار مثبتی در کاهش میگرن داشته باشد. البته برای اثبات آن به پژوهش های بیشتری نیاز است.

نظر خود را درباره «آیا می توان از یوگا برای کنترل میگرن بهره گرفت؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره آیا می توان از یوگا برای کنترل میگرن بهره گرفت؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.