زمان مطالعه: 2 دقیقه
نقد فیلم پالتو شتری : نقد خودشیفته ها

نقد فیلم پالتو شتری : نقد خودشیفته ها

نقدی بر فیلم پالتو شتری اختصاصی آسمونی نقد از لاله عالم پالتو شتري اولين فيلم سازنده اش ، محمد علی...

نقد فیلم پالتو شتری : نقد خودشیفته ها
نقد فیلم پالتو شتری : نقد خودشیفته ها

نقدی بر فیلم پالتو شتری اختصاصی آسمونی نقد از لاله عالم

پالتو شتری اولین فیلم سازنده اش ، محمد علی میرزایی ، در مقام کارگردان است که قبلا در مقام فیلمنامه نویس شناخته می شد و از او آثاری چون گشت ارشاد 1 و در مدت معلوم ساخته شده است. میرزایی که خود تحصیل کرده رشته فلسفی است، در پالتو شتری به فلسفه و روانشناسی پرداخته است. فیلم لحنی کمدی دارد به همراه با رگه های طنز که گاهی به هجو نزدیک می شود، قهرمان اصلی فیلم فرید با بازی سام درخشانی است که در مواجهه و برخوردهای غیر منطقی و ناشایست دوستش ، با بازی بانیپال شومون و با وسوسه پولدار شدن تصمیم عجیبی می گیرد.کوهیار کهن دژ ، دوست متعادل و نامعقول فرید، سمبل روشنفکر نماهایی است که همه را به سخره می گیرند و خود را عقل کل می دانند. ادم هایی که رفتار زشت و ناپسند خود را پشت جمله های افراد معروف چون فلاسفة یا روانشناسان پنهان می کنند. این افراد چون خود را با سواد تر از دیگران می دانند و احیانا در زمینه تحصیلات یا... به موفقیت هایی هم دست یافته اند، خود را گم کرده اند و خود را مجاز می دانند تا دیگران را تحقیر کنند و مدام سواد و معلومات خود را به رخ دیگران بکشانند، در حقیقت این گونه از افراد تا حدی در پیله ای که خود به دور خویش کشیده اند فرو رفته اند که افراد دیگر می توانند سوار بر نقطه ضعف های انها شوند در حالی که خود فکر می کنند انها هستند که دیگران را به بازی گرفته اند و همه را مسخره می کنند، توجه شما را به سکانس های اول فیلم و رویارویی کوهیار با دختران جلب می کنم که او سعی می کند در همه یک ایرادی پیدا کند و با توسل به دانسته هایش انها را بکوبد.

camel-coats
camel-coats

فیلم پالتو شتری همچنین نقدی است بر روابط برخی روابط دوستانه امروزی که مشخص نیست با هم دوست هستند یا رقیب و دشمن ، توجه شما را به تمام صحنه هایی که دو ظاهرا دوست با بازی های خوب سام درخشانی و بانیپال شومون در ان حضور دارند.به فیلم محمد علی میرزایی برچسب طرفداری از مردان یا زنان نمی چسبد، عنوانی که این روزها شاهد ان هستیم که در مورد برخی از فیلم ها به کار می رود که مثلا این فیلم ضد زن یا ضد مرد است ، چرا که ما به ازای شخصیت کوهیار کهن دژ در این فیلم ما با شخصیت نا معقول کیانا با بازی خوب بهاره کیان افشار روبرو هستیم که أهالی خانه از دست وی عاصی هستند و مادر وی برای ازدواجش جایزه مالی تعیین می کند که این قسمت از قضیه مرا به یاد فیلم رام کردن زن سرکش می اندازد. بدون شک یکی از نقاط قوت فیلم پالتو شتری بازی های خوب ، نقش های اصلی است که می توان برای هر سه نفر ، سام درخشانی، بانیپال شومون و بهاره کیان افشار نقطه عطف باشد. فیلمنامه فیلم در ساختاری سه پرده ای و کلاسیک است که نهایتا قهرمان اصلی ، فرید، برنده ماجراست. هر چند که پرده اولی خلاف قاعده طولانی تر از پرده دوم است، بنابراین مقدمه و معرفی کاراکترها کمی بیش از حد عادی طولانی شده است.پالتو شتری فیلمی خوش ساخت و داستانگوست که بیش‌تر مخاطب نسل جوان را هدف قرار داده است ، هرچند می تواند برای نسل های دیگر هم جالب باشد. یک فیلم کمدی که شوخی های سخیف نمی کند و به تماشاگر احترام می گذارد. این فیلم شروع خوبی نیز برای کارگردانش است. فیلم پالتو شتری به زعم نگارنده از فیلم های خوب سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر محسوب می شود. اختصاصی آسمونی نقد از لاله عالم

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «نقد فیلم پالتو شتری : نقد خودشیفته ها» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره نقد فیلم پالتو شتری : نقد خودشیفته ها فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.