پیش تر در آسمونی راجع به خواص روغن کندر صحبت کردیم، اما در این مطلب میخواهیم از خواص کندر و تاریخچه اش بگوییم. کندر درخت بومی در هندوستان، آفریقا و عربستان سعودی است درواقع صمغ درختی به همین نام است که طب سنتی قرنهاست از آن برای خواص مختلفش استفاده میکند، مهم ترین خاصیت کندر که شناخته شده تقویت حافظه و هوش است. اما درواقع خاصیت ضد التهاب این ماده است که باعث تمام این اتفاقات میشود.

درخت کندر
درخت کندر

کندر حاوی اسید و آنزیم های مخصوص خود است، و بطور علمی ثابت شده که اسید بازولیک تنها در کندر یافت شده و باعث این خاصیت است.

علایم روماتیسم مفصلی نیز با مصرف کندر کاهش میابد. البته باید کاملا مراقب تداخل دارویی کندر با دیگر داروهای تجویز شده بیماری های مختلف باشید.

خواص فرازمینی کندر را میدانستید؟
خواص فرازمینی کندر را میدانستید؟

کندر و تاثیر آن بر سرطان:

سال 2016 طبق تحقیقاتی که پزشکان انجام دادند، به این نتیجه رسیدند که کندر خواص ضدسرطانی دارد. به این صورت که بازولیک اسید برای تومورهای سرطانی سمی است و آن ها را ذره ذره میکشد! حتی روغن کندر که پیش تر راجع به آن صحبت کردیم نیز قادر به درمان نسبی سرطان پوست صدمه ای وارد کند.

کندر و درمان آسم:

به خاطر خواص ضدالتهابی کندر، مصرف آن باعث کاهش التهاب دستگاه تنفسی شده و در نتیجه تنگی نفس و حملات آسمی را نیز کنترل خواهد کرد.

boswellia
boswellia

کندر و بیماری پارکینسون:

تحقیقات صورت گرفته در سال 2019 حاکی از این هستند که کندر دارای خواص آنتی اکسیدان و ضدالتهاب است که این خود باعث حفاظت از نورون ها و سلول های مغزی میباشد. درنتیجه بیماری های مربوط به مغز از جمله پارکینسون نیز تحت تاثیر این ماده قرار خواهند گرفت.

کندر همچنین در تسریع درمان عفونت روده ها نیز میتواند موثر باشد.

روش استفاده از کندر چیست؟

کندر را میتوانید از عطاری ها خریداری کنید، روغن کندر به همراه روغن کنجد میتواند ساخته شود اما خریداری روغن کندر از عطاری به صرفه و معقولانه تر است. همچنین کپسول های حاوی کندر نیز ممکن است به فروش برسد و یا بخور کندر هم میتواند خواص درمانی بالایی برای پوست و تنفس شما به ارمغان آورد.

روغن کندر
روغن کندر

تابحال تداخل دارویی کندر با ناپروکسن، آسپیرین و ایبوپروفن ثابت شده است بنابراین بسیار مهم است که قبل از شروع به مصرف کندر، خوب دقت کنید. مصرف بیش از 3 تکه کوچک از عصاره این گیاه میتواند دردسرساز شود، و همچنین اگر باردار هستید از ماه سوم به بعد مصرف کندر برای شما و فرزندتان خطرناک خواهد بود و ممکن است منجر به سقط یا بیش فعالی نوزادتان شود.

نظر خود را درباره «خواص فرازمینی کندر را میدانستید؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره خواص فرازمینی کندر را میدانستید؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.