زمان مطالعه: 4 دقیقه
بهترین شهرهای شمال برای خرید ویلا

بهترین شهرهای شمال برای خرید ویلا

شهرهای متل قو، نمک آبرود و نوشهر به دلیل داشتن موقعیت عالی نزدیکی به دریا و جنگل و همینطور نزدیک بودن به جاده چالوس بهترین شهرهای شمال برای خرید ویلا است.

شمال کشور در استان مازندران و گیلان یکی از بهترین و زیباترین و خوش آب و هواترین مناطق ایران برای زندگی و تفریح است. اگر شما هم جزء آن دسته از عزیزانی هستید که قصد خرید ویلا در شمال را دارید این بخش از آسمونی را حتما مطالعه نمایید.

بهترین شهر شمال برای خرید ویلا
شمال خرید ویلا

معرفی بهترین شهرهای شمال برای خرید ویلا

ویلا به سازه و ساختمان‌هایی که در مناطق خوش آب و هوا و در مناطق توریستی در یک یا دوطبقه به صورت فلت و یا دوبلکس احداث شده اطلاق می‌شود که در کشور ما مناطق ویلایی در شهرها و ییلاقات متعددی به صورت پراکنده موجود و قابل استفاده برای دارندگان ویلا می‌باشد.

بحث ساخت و ساز ویلا و خرید و فروش ویلا در تمام نقاط کشور از رونق و اهمیت بالایی برخوردار بوده و این امر سلیقه‌ای و به علاقه‌ی خریداران و هموطنان بستگی دارد، اما به طور کلی اگر این سوال از هموطنان عزیز پرسیده شود که کدام یک از شهرهای شمال کشور از نظر توریستی بودن و جذابیت ویلا از اهمیت بیشتری نسبت به شهرهای دیگر شمال برخوردار است، مطمئنا شهرهایی چون تنکابن، نوشهر و چالوس، نور، بابلسر، زیبا کنار، لاهیجان و .. را نام خواهند برد و یا بیشتر شنیده اند و از این شهرها بیشتر خاطره و اقامت داشته‌اند.

اما اشخاصی که به صورت تخصصی و اختصاصی در زمینه ویلا و خرید ویلا و یا فروش ویلا در شمال فعالیت دارند به طبع شهرهای خاصی مانند متل قو، کلاردشت، رامسر و نوشهر را در اولویت خود از لحاظ ساخت و ساز ویلا و یا خرید و فروش ویلا نام خواهند برد.

شهرهای نوشهر ،متل قو، چالوس، نمک آبرود به دلیل داشتن موقعیت عالی با نزدیکی به دریا و جنگل و جاده عبوری بین المللی با گذر از ساحل و جنگل در شهرهای فوق این شهرهای ویلایی و توریستی را به یکی از زیباترین و سرشناس ترین شهرهای ویلایی و گردشگری کشور و بهترین شهر شمال برای خرید ویلا تبدیل کرده است.

افرادی که به قصد خرید و یا تفریح و گذراندن اوقات تعطیلی از تهران به سمت شمال حرکت می‌کنند، بعد از گذراندن مسیر وارد جاده کرج چالوس می‌شوند و با گذراندن مسافتی در حدود 180 کیلومتر وارد شهرستان چالوس و با عبور به سمت شرق وارد شهرستان زیبا و توریستی نوشهر با مناظر بکر و زیبای دریا و جنگل و چنانچه قصد خریدویلا را داشته باشند منطقه نوشهر و روستاهای شهرستان نوشهر با فاصله اندکی که با دریا و جنگل دارند بهترین گزینه برای خریدویلا می‌باشد و عده ای از مسافران نیز بعد از اتمام مسافت جاده تهران چالوس و رسیدن به چالوس و با چرخش به سمت غرب به نمک آبرود با تله کابین معروف و بعد به شهرستان قدیمی متل قو با نام جدید سلمان شهر می‌شوند که زیبایی و مناظر دیدنی با بسیاری از مراکز خرید برندها و فروشگاه های زنجیره‌ای و با آب و هوای مطبوع و موقعیت زیبای دریا و جنگل مواجه و چنانچه قصد خرید ویلا در متل قو را داشته باشند باید گفت که گزینه‌ای بسیار عالی و منطقه‌ای زنده و پر جنب و جوش و زنده را برای داشتن ویلا و اقامت انتخاب کرده‌اند.

ویلا لوکس

ویلا در کدام شهرهای شمالی گران‌تر است؟

شهرهای شمالی کشور سال‌ها است که به دلیل جاذبه‌های اقلیمی و نوع آب و هوا در روزهای تعطیل سال برای شهروندان ایرانی داری کشش بالایی برای گذران اوقات فراغت است.

در ایام نوروز بازار اجاره ویلا در شمال کشور داغ است. صاحبان ویلا در این ایام بدون تعطیلی مشغولند و مسافران را اسکان می‌دهند. در تعیین قیمت اجاره ویلاهای شهرهای شمالی چندین عامل موثر است و تعرفه واحدی ندارد.

مالکان ویلاها در خصوص قیمت‌گذاری‌هایی که انجام می‌دهند نزدیک بودن به دریا یا جنگل را به عنوان یک ملاک درنظر می گیرند. اما شهرهای شمالی هم بسته به جذاب بودن آن برای مسافران و تمیزی شهر برای خود قیمت پیدا کرده‌اند.

  • قیمت بالاتر ویلاهای مجهز به استخر

قیمت ویلا در تعطیلات عید و تابستان بسیار بالا است که البته باید گفت اجاره دادن ویلا کنار دریا راحت‌تر صورت می‌گیرد.

در خصوص ویلاهای لوکس عامل تعیین کننده قیمت در تعطیلات نوروز استخر با امکانات آب گرم است. چرا که آب دریا در این زمان سرد است و امکان شنا کردن برای مسافران نوروزی فراهم نیست.

  • بالارفتن قیمت ویلا با تعداد اتاق خواب

با نگاهی به سایت هایی که در خصوص اجاره ویلا فعالیت می کنند مشخص می شود که این سایت ها بر حسب تجربه بر چند عامل بیشتر تکیه می کنند تا بتوانند ویلاهایی که برای اجاره در اختیار دارند به متقاضیان واگذار کنند. این عوامل اغلب بر شهر، متراژ ویلا و متراژ زمین، امکانات ساحل اختصاصی و استخر و همچنین دسترسی به دریا و نواحی کوهستانی خلاصه می شود. اما وجه اشتراک همه ویلاهای اجاره ای تعداد اتاق خواب است به طوری که ویلاهایی که تعداد اتاق خواب بیشتری دارند به طور حتم گران تر قیمت گذاری می شوند.

در خصوص ویلاهای لوکس به غیر از عوامل فوق امکاناتی مانند میزبیلیارد، اینترنت پرسرعت، امکانات رفاهی کودکان و دسترسی به مراکز تجاری بیشتر مدنظر قرار می گیرد. البته نباید فراموش کرد حضورمالک یا سرایدار برای اجاره موقت ویلا تاثیر گذار است اما این تاثیر در ویلاهای کوچک بیشتر نقش دارد و در خصوص ویلاهای لوکس پذیرفته تر است.

ویلا جنگلی

ترتیب شهرهای شمالی بر اساس قیمت اجاره ویلا

شهرهای شمال کشور در دو استان گیلان شهر لاهیجان گرانترین شهر شمال کشور از نظر قیمت اجاره ویلا برای چند شب است.

برای مسافرانی که وارد استان گیلان می شوند حرکت به سمت شرق استان و ادامه سفر به استان مازندران هزینه های کمتری به لحاظ مخارج سفر به همراه دارد و از این نظر شهرهای مسیر شرق گیلان و مازندران از نظر قیمت اجاره ویلا موقعیت بهتری دارند.

به همین دلیل می توان گفت بعد از لاهیجان و لنگرود، به ترتیب شهرهای آستانه، املش و سیاهکل جاذبه بیشتری برای اقامت مسافران دارد و اجاره ویلا در این مناطق رونق بیشتری دارد.

در شهرهای غربی گیلان مانند انزلی که مناطق آزاد و مراکز خرید و فروش تجاری شکل گرفته است قیمت های اجاره ویلا هم شرایط دیگری پیدا کرده است. به طوری که در این نواحی اغلب شهرهای انزلی، فومن، ماسوله و قلعه رودخانه و آستارا بیشترین سکونت مسافران را شاهد است و به همین دلیل تقاضای مردم برای اجاره ویلا دراین شهرها بیشتر است.

شهر رامسر و متل قو به عنوان گرانترین شهر استان مازندران در اجاره ویلا است. شهرهای استان مازندران با توجه به اتصالش به استان گیلان دارای گردشگر بیشتری است و در این منطقه شهرهای شهسوار، چالوس و بابلسر به ترتیب بیشترین درخواست اجاره ویلا برای اقامت مسافران نوروزی را دارد. در این استان شهرهای نور و محمودآباد همیشه از تعداد مسافران کمتری برای اقامت برخوردار بوده است. 

نظر خود را درباره «بهترین شهرهای شمال برای خرید ویلا» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بهترین شهرهای شمال برای خرید ویلا فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.