زمان مطالعه: 7 دقیقه
جستجوی متوفی

جستجوی متوفی

جستجوی متوفی و پیدا کردن اموات در بهشت زهرا گاهی برای بازماندگان اموات دردسرساز و سخت می شود، لذا بهترین راه جستجوی قبر در بهشت زهرای تهران است

بهشت زهرا (سلام الله علیها) ابتدا 314 هکتار وسعت داشت که در سال 1376 بخش شمالی به مساحت 110 هکتار و در سال 1387 بخش شرقی به مساحت 160 هکتار خریداری و به آن اضافه شد. بهشت زهرا در حال حاضر 1.698.000 نفر را در خود جای داده است. در قطعه 33 بهشت زهرا تعدادی از مبارزان مشهور که در درگیری با رژیم شاه کشته شده یا در زندان اعدام شدند، به خاک سپرده شده‌اند. ده قطعه از بهشت زهرا محل دفن شهدای جنگ ایران و عراق است. آرامگاه شهدای هفتم تیر در قطعهٔ 24 و آرامگاه روح‌الله خمینی در غرب بهشت زهرا قرار دارد و قطعه هنرمندان بهشت زهرا و قطعه نام‌آوران بهشت زهرا ویژهٔ سرشناسان است.

 سال ساخت بهشت زهرا تیر 1349
مالک بهشت زهرا شهرداری تهران
وسعت بهشت زهرا 584 هکتار
تعداد دفن شدگان در بهشت زهرا (طبق آخرین آمار) 1.698.000 تن

 

با توجه به اینکه آمار فوت شدگان در بهشت زهرای تهران روز به روز بیشتر می‌شود، جستجوی سنتی برای بازماندگان نسبت به گذشته دشوارتر شده است. در پورتال آسمونی با مراحل تدفین متوفی، جستجوی اموات در سایت بهشت زهرا و همچنین آدرس این مجموعه آشنا می‌شوید.

سایت جستجوی متوفی بهشت زهرا

برای جستجوی اموات بهشت زهرا می‌توانید وارد سایت بهشت زهرا تهران در لینک زیر شوید و در سامانه جستجوی متوفی تهران، استعلام فوتی با اسم و فامیل را انجام دهید. در بخش مربوطه فقط کافیست نام و نام خانوادگی فرد فوت شده را وارد سیستم جستجو اموات بهشت زهرا کنید تا تمام مشخصات متوفی از جمله (شماره، ردیف، قطعه، نام پدر، تاریخ تولد و تاریخ دفن) را در بهشت زهرا بیابید. لازم به ذکر است برای جستجوی متوفی وارد کردن نام پدر، قطعه و تاریخ دفن الزامی نیست. همچنین اپلیکیشن جستجوی متوفی نیز برای جستجوی غیرحضوری ارائه شده است که می‌توانید آن را دانلود کنید و نصب نموده و از آن استفاده کنید.

  • برای جستجوی سامانه متوفیان بهشت زهرا روی لینک زیر کلیک کنید:

(توجه: مدت کوتاهی است سایت جستجوی متوفی بهشت زهرا درحال به روز رسانی است، بنابراین

در صورت عدم امکان جستجوی متوفی در این سامانه با شماره تلفن 51633186-021 تماس بگیرید.)

https://beheshtezahra.tehran.ir/Default.aspx?tabid=92

نکته: در قطعات قدیمی، ردیف‌های تکراری که با عنوان مکرر (با شماره 500 و 600) از آن‌ها یاد می شود، معمولاً در خارج از ردیف‌های مصوب قرار گرفته است (به عنوان مثال، ردیف 502 = 2 مکرر و یا ردیف 648 = 148 مکرر)

آدرس و تلفن بهشت زهرا

آدرس تهران، جاده قدیم قم، سازمان بهشت زهرا(س)
تلفن

021-55201031-9 و  51633000-021

ساعت کاری بهشت زهرا

هر روز از اذان صبح تا اذان مغرب

شماره پیام کوتاه 30004238
نمابر 55201535
پست الکترونیک  info.beheshtezahra@tehran.ir
صندوق پستی  187454355
شماره تلفن اشیای گمشده 021-51633046 

 

راهنمای جستجوی قطعه و ردیف بهشت زهرا

قطعه بهشت زهرا
نقشه بهشت زهرا
 
طبق نقشه بهشت زهرا، قطعات بسیاری وجود دارد که هرکدام ویژگی خاص خود را دارند:
  • آرامگاه امام خمینی

آرامگاه روح‌ الله خمینی در بخش غربی بهشت زهرا قرار دارد.

  • قطعه عمومی

این قطعات در سه طبقه ايجاد شده‌اند. در طبقه اول هیچ‌گونه هزینه‌ایی در قبال قبر دریافت نمی‌شود.

  • قطعه شهدا

پیکر مطهر شهدای اسلام در این نقطه قرار دارد. حدود 10 قطعه از بهشت زهرا به شهدای 8 سال دفاع مقدس اختصاص دارد.

  • قطعه خانواده‌ شهدا

این قطعات‌ به منظور دفن‌ بستگان‌ درجه اول‌ شهدا ساخته شده‌اند. همچنین جانبازان بالای 25 درصد نیز در این قطعات آرام گرفته‌اند.

  • قطعه‌ هنرمندان و اصحاب رسانه

هنرمندان، نويسندگان‌ و اشخاص معروف در این دو قطعه به خاک سپرده می‌شوند. مجوز دفن‌ در قطعه هنرمندان توسط وزارت‌ ارشاد اسلامی صادر می‌شود.

  • آرامگاه‌ خانوادگی

این قطعات، 25 قبر یک طبقه‌ را در خود جای داده است كه‌ تا دو یا سه طبقه نیز می‌تواند افزایش یابد.

  • قطعه کشته شدگان 7 تیر

کشته شدگان 7 تیر در قطعه 24 بهشت زهرا تهران به خاک سپرده شده‌‌اند.

  • قطعه مبارزین علیه رژیم شاهنشاهی

تعدادی از مبارزان معروف در درگیری‌ها با رژیم شاهنشاهی کشته و یا اعدام شدند در قطعه 33 بهشت زهرا دفن شده‌اند.

مسیر دسترسی به بهشت زهرا

چگونه به بهشت زهرا برویم
مسیر بهشت زهرا با گوگل مپ
مسیر بهشت زهرا با waze
مسیر بهشت زهرا با waze
مسیر دسترسی به بهشت زهرا با نشان
مسیر بهشت زهرا با نشان

 

به چندین روش می‌توان به بهشت زهرای تهران دسترسی پیدا کرد:

  • دسترسی به بهشت زهرا با ماشین شخصی:
  1. ساکنان غرب تهران می‌توانند جهت دسترسی به بهشت زهرا از طریق بزرگراه آیت‌الله سعیدی از مسیر غرب به شرق بزرگراه آزادگان وارد آزادراه خلیج فارس به سمت جنوب شده و از طریق پل حرم وارد بلوار علامه عسگری و نهایتا از طریق در سیزده آبان (باب‌السلام) وارد بهشت زهرا شوند؛ دسترسی به قطعات جدید نیز از این طریق میسر است.
  2. ساکنان مناطق شرق تهران نیز می‌توانند از طریق بزرگراه شهید رجایی یا مسیر شرق به غرب بزرگراه آزادگان وارد جاده قدیم قم به سمت جنوب شده و پس از عبور سه راهی باقرشهر از در‌های باب‌الرضا و باب‌الزهرا (س) وارد قطعات قدیم شوند؛ همچنین از طریق در‌های باب‌الحیدر و باب الحوائج نیز به قطعات جدید نیز دسترسی داشته باشند.
  • دسترسی به بهشت زهرا با مترو:
  1. بهشت زهرا در خط یک مترو قرار دارد. راحت‌ترین راه رفتن به بهشت زهرا استفاده از مترو و پیاده شدن در ایستگاه حرم مطهر یا ایستگاه متروی شاهد و یا ایستگاه متروی کهریزک است که انتخاب ایستگاه مقصد بستگی به قطعه‌ی مورد نظر دارد.

مراحل دفن متوفی در بهشت زهرا

در مرحله اول باید با پایانه آمبولانس‌های بهشت زهرا تماس بگیرید: 9 -88901226-021بیمارستان و پزشکی قانونی فوت شود، به کمک مسئول پذیرش مرکز مورد نظر می‌توانید هماهنگی را انجام دهید.
افراد می‌توانند برای آسان شدن فرآیند دریافت گواهی فوت از ثبت احوال واقع در این سازمان کمک بگیرند. اگر قصد دارید برای گرفتن گواهی فوت المثنی اقدام کنید می‌توانید با استفاده از اصل شناسنامه، گواهی فوت و شماره ملی متوفی به اداره ثبت احوال در سراسر کشور و مناطق تهران مراجعه کنید.

مراحل دفن متوفی
مراحل دفن متوفی

مدارک مورد نیاز دفن متوفی در بهشت زهرا

  1. اصل شناسنامه
  2.  کارت ملی متوفی
  3.  همراه داشتن جواز دفن صادر شده از سوی پزشک

هزینه های خدمات کفن و دفن در بهشت زهرا

تمامی هزینه‌ها طبق تعرفه‌های مصوب مراجع قانونی و توسط فیش بانکی دریافت می‌شود که شامل استفاده از آمبولانس، تطهیر، خاکسپاری، نماز میت و ... است. بر اساس مصوبات شهرداری تهران هزینه کفن و دفن در بهشت زهرا (س) چیزی در حدود 5 میلیون تومان هزینه در پی دارد (هزینه مربوط به سال 1400 است). این هزینه در سال 1400، 25 درصد افزایش داشت.

اقدامات لازم برای رزرو خدمات بهشت زهرا 

افراد با مراجعه به سایت بهشت زهرا، به نشانی beheshtezahra.tehran.ir و با ورود به بخش "خدمات الکترونیکی سامانه" برای درخواست آنلاین خدمات بهشت زهرا اقدام کنند.

خرید قبر در بهشت زهرا

بهشت زهرا در سه فاز با قیمت‌های مختلف قبرهای یک طبقه، دو طبقه و سه طبقه را برای فروش در اختیار قرار داده است. قیمت قبر در بهشت زهرا از رایگان تا 25 میلیون تومان می‌باشد.

استفاده از قبرهای 30 ساله در بهشت زهرا

به استفاده از قبرهای 30 ساله، احیای قبور می‌گویند. چنانچه از دفن فرد متوفی 30 سال گذشته باشد می‌توان به اقوام درجه یک وی مراجعه کرد و از آن‌ها برای دفن در طبقات بالا اجازه گرفت.

مراسمات بهشت زهرای تهران

  1. برگزاری مراسم‌ مختلف‌ ملی‌ و مذهبی
  2. یادواره‌های‌ شهیدان‌ انقلاب‌ اسلامی
  3. مراسم‌ غبارروبی‌ و عطرافشانی‌ مزار شهدا
  4. مراسم‌ سالگرد ارتحال‌ ملکوتی‌ حضرت‌ امام‌
  5. برگزاری مراسم روز ارتش‌ جمهوری‌ اسلامی
  6. بازدید مستمر مقامات‌ و مسئولین‌ طراز اول‌ داخلی‌ و خارجی‌
  7. حضور امت‌ شهیدپرور در طول‌ سال‌ در حرم‌ مطهر حضرت‌ امام و قبور مطهر شهدا
  8. مراسم‌ سالروز ورود تاریخی‌ حضرت‌ امام‌(ره)
  9. مراسم زنگ دانش آموز شهید همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید

ساختار اداری بهشت زهرا

تنها آرامستان قانونی، فعال و متمرکز کلان شهر تهران بهشت زهرا (سلام الله علیها) است که از های زیر مجموعه حوزه معاونت خدمات شهری شهرداری تهران است که دارای اساسنامه و آیین نامه‌های مالی و اداری مصوب است و کلیه فعالیت‌های این مرکز تحت نظارت هیئت مدیره مستقل به ریاست معاونت خدمات شهری شهرداری تهران برنامه‌ریزی و هدایت می‌شود. بهشت زهرا (سلام الله علیها) از سال 1372 دارای استقلال مالی بوده و از آن تاریخ بر اساس اصول بازرگانی اداره می‌گردد و رأساً متکفل تأمین هزینه‌های خود است. درآمد از محل انجام خدمات شرعی درگذشتگان، اجاره غرفه‌های فروش گل و گلاب و فروش قبور خانوادگی و قبور اختصاصی تحصیل می‌گردد.

جستجوی اموات بهشت زهرا
جستجوی اموات بهشت زهرا
  • ساعت کاری بخش اداری بهشت زهرا

بخش اداری بهشت زهرا تعطیلی ندارد، از روز اول تأسیس تا به امروز بی‌وقفه در حال خدمت‌‌رسانی بوده است. افراد برای انجام فرایند دفن باید در روزهای غیرتعطیل از ساعت 8 صبح تا 15 اقدام کنند و ساعت کار بهشت زهرا در روزهای تعطیل از 8 صبح تا 13:45 دقیقه است.

  • بخش های مهم بهشت زهرا

  1.  اداره فضای سبز
  2. خدمات
  3.  توليدات بتونی
  4.  اداره غرفه‌ها
  5.  حمل متوفی در تهران و انتقال به شهرستان
  6. اكو
  7. مداح
  8. خدمات صندلی و چادر برای انجام مراسم
  9. اداره سالن‌های سوگواری و خدمات سرويس‌های بهداشتی

تاریخچه و نامگذاری بهشت زهرا

دلیل اصلی ساخت بهشت زهرا در سال 1345 خورشیدی، مشکل تعداد آرامگاه‌های متعدد شهر تهران بود و تصمیم گرفته شد که در این مکان قبرستان بهشت زهرا را تأسیس کنند. پس از تائید این تصمیم، زمینی با مساحل حدود 314 هکتار در مسیر تهران-قم در نظر گرفته شد و پس از آن برای ایجاد فضای سبز اقداماتی اخذ گردید. بهشت زهرا در سال 1349 به طور کامل آماده شد اما بیشتر مردم به دلیل وجود آرامگاه‌های بسیاری در شهر تهران، بهشت زهرا را انتخاب نمی‌کردند.
همچنین برای نامگذاری، انجمن شهر و معتمدین بازار تهران در منزل آیت اله احمد خوانسازی، در تاریخ 15 تیر 1349 دور هم گرد آمدند و نام بهشت زهرا را برای این آرامگاه انتخاب کردند. بهشت زهرا در تاریخ 25 تیر 1349 به طور رسمی در حضور مقامات شهری تهران افتتاح گردید.

  • اولین متوفی بهشت زهرا کیست؟ 

اولین فردی که در بهشت زهرا دفن شد، محمد تقی خیال متعلق به خانواده‌ای ارتشی بوده که در قطعه 1، ردیف 1، شماره 1 دفن شده است.

نظر خود را درباره «جستجوی متوفی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
  • Mah
نمایش نظرات بیشتر
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره جستجوی متوفی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.