زمان مطالعه: 5 دقیقه
بایدها و نبایدها در تزئینات و دکوراسیون خانه را بدانید و به کار ببرید

بایدها و نبایدها در تزئینات و دکوراسیون خانه را بدانید و به کار ببرید

وقتی که صحبت از دکوراسیون داخلی می‌شود منظور نحوه چیدمان و انتخاب مناسب وسایل قسمت های مختلف خانه از جمله قسمت پذیرایی و نشیمن، اتاق ها، آشپزخانه، حمام و دستشویی می باشد.

بسیاری از افراد دوست دارند که خودشان دکوراسیون منزل را انجام بدهند و از متخصصین در این حوزه کمتر مشاوره می گیرند. همین امر باعث می شود که گاهی دچار سر درگمی بشوند و علیرغم تلاش و صرف هزینه قابل توجه زحمت هایشان به هدر برود و از حاصل کار راضی نباشند. برای داشتن یک طراحی دکوراسیون داخلی عالی، باید پایه و اساس دکوراسیون داخلی منزل که شامل اصول طراحی، سبک های دکوراسیون و پاسخ به چالش های مربوط به دکوراسیون منزل را یاد گرفت.

درست کردن یک فضای زیبا سخت تر از آن چیزی است که فکرش را می کنید ؛ اگر چه ممکن است درک مبهمی از آنچه می خواهید، در ذهنتان داشته باشید، ولی بدون یک برنامه نباید شروع به کار کنید، چون اشتباه خواهید کرد و به سرعت پشیمان خواهید شد.

اگر شما هم دوست دارید خودتان دست به کار دکوراسیون منزل و چیدمان آن شوید با رعایت برخی از اصول می توانید چیدمان بهتری داشته باشید. در این نوشته قصد داریم تا 20 باید و نباید بسیار ساده برای تزئینات و دکوراسیون خانه را برای شما مطرح کنیم.

20 باید و نباید جالب و ساده در تزئینات و دکوراسیون خانه:

بایدها و نبایدها در تزئینات و دکوراسیون خانه را بدانید و به کار ببرید
بایدها و نبایدها در تزئینات و دکوراسیون خانه را بدانید و به کار ببرید

  1. گذاشتن عکس هایی از اعضای خانواده در گوشه و کنار خانه بسیار خوب است، اما از افراط در این کار خودداری کنید. به خصوص در مورد عکس های خودتان مراقب باشید زیرا ممکن است ناخودآگاه خانه را به صورت پرستشگاه خودتان در آورید.
  2. اضافه کردن گیاه، سنگ، صدف و دیگر عناصر طبیعی به تزئینات خانه تاثیر بسیار خوبی در روحیه اعضای خانواده می گذارد و در واقع طبیعت را به درون خانه می آورد.
  3. هرگز سعی نکنید در تزئین منزل به کمال مطلق دست بیابید. خانه شما باید زنده به نظر برسد و این به معنی کمی به هم ریختگی است. بنابراین همه چیز نباید همیشه درست در جای خود باشد.
  4. با گذاشتن چند شاخه گل تازه در خانه روحیه شادی به اعضای خانه بدهید.
  5. سعی نکنید لوازم منزل را هم رنگ انتخاب کنید. بلکه به هماهنگی رنگ ها توجه کنید. تزئین خوب خانه به این معنا نیست که همه چیز یک رنگ باشد.
  6. در اثاث خانه به دنبال خطوط زیبا و خوشایند و فرم محکم و جاندار باشید. اگر وسیله ای شکلی دارد که می دانید همیشه دوستش خواهید داشت، همان را انتخاب کنید. به طور حتم شما در طول زمان از طرح و رنگ پارچه آن خسته خواهید شد که این مشکل با تعویض رویه حل می شود. مهم این است که فرم و مدل این وسیله را دوست داشته باشید.
  7. هنگام جور کردن پارچه هایی با طرح های مختلف، یک یا دو رنگ پایه را همسان در نظر بگیرید. برای مثال می توانید دو پارچه هم رنگ اما یکی گل دار و دیگری راه راه را جور کنید. اما مراقب باشید این ترکیبات را بیش از حد سنگین نکنید.
  8. اگر در حال انجام تغییرات اساسی در منزل هستید قبل از هر کار جنس موادی را که استفاده می کنید مورد بررسی قرار دهید. کف پوش مرمر در تابستان بسیار خنک و عالی است اما در زمستان به طور آزار دهنده ای سرد است. کف پوش های غیر از فرش و موکت هم به سر و صدای محیط اضافه می کنند. اول این نکته را در نظر داشته باشید که خانواده شما کم جمعیت یا پرجمعیت هستند و بعد نوع کف پوش را انتخاب کنید. کف چوبی از هرنظر عالی است فقط باید مخارج نگهداری آن را در نظر داشته باشید.
  9. آثار هنری جالبی که بیانگر شخصیت شما باشند را در گوشه و کنار خانه قرار دهید. آثار هنری همچنین بهانه بسیار خوبی برای آغاز گفتگو هستند.
  10. لوازم خانه را از نوع راحت و قابل استفاده تهیه کنید تا به خانه شما حال و هوای صلح آمیز و آرام بخش بدهد. استفاده از فرش و گلیم با الیاف طبیعی و پارچه هایی چون کتان و ابریشم خام حس با صفایی به خانه می دهد و آنرا به یک آشیانه گرم مبدل می کند.
  11. از اینکه به دنبال هر مد جدید تزئین خانه باشید بپرهیزید. اشیایی را انتخاب کنید که دوست دارید چرا که باید در کنار آنها زندگی کنید و لوازم منزل چیزهایی نیستند که به تدریج به آن علاقمند شوید.
  12. در چیدن خانه از بعضی لوازم مربوط به فرهنگها و مکان های دیگر استفاده کنید و جنبه جذاب تری به لوازم خود بدهید مثل کمدها و قفسه های چینی، چراغهای ژاپنی یا توری های بلژیکی.
  13. به خاطر داشته باشید که گاهی کمتر، بیشتر است. یک گردنبند زیبا بسیار بیشتر از یک گردنبند با گوشواره و دستبند یک شکل جلب توجه می کند. در چیدن لوازم منزل نیز این قانون وجود دارد. ترکیب جالب و ابتکاری لوازم منزل به شرط آن که در آن افراط نشود، بسیار زیباتر از یک سری مبل و میز و صندلی یک شکل خواهد بود.
  14. حمام و سرویس های بهداشتی خانه را با شمع، نمک های طبی عطرآگین و صابون های خوشبو تزئین کنید.
  15. از لوازمی که توسط بسیاری از مردم استفاده می شوند و گاهی به همین دلیل ارزان ترند، استفاده نکنید. برای مثال ترکیب کاناپه های سنگین چرم مشکی با میز براق مشکی که غیر از سنگین و تنگ کردن فضا کاری انجام نمی دهند. خانه شما باید نماد خودتان باشد نه کسی که روزی بوده اید یا اصلا نبوده اید.
  16. جزئیات کوچکی را که تفاوت فراوان ایجاد می کنند از یاد نبرید. رومیزی، بشقابها، لیوانها، زیر بشقابی ها ،گل و دیگر لوازم روی میز. این رنگ ها و ریزه کاری ها ممکن است به نظر دست و پا گیر بیایند اما انقدر موثرند که ارزش زحمت را دارند.
  17. در انتخاب لوازم فلزی به دنبال کیفیت باشید و در صورت لزوم لوازم کهنه را عوض کنید. سینک ظرف شویی، شیرآلات و امثال آن به تدریج به نظر نمی آیند اما تعویض آنها تاثیر بسیاری بر شمای کلی خانه می گذارد.
  18. از آنجایی که آثار هنری موجود در منزل معرف شخصیت شما است، لوازم خانه را طوری انتخاب کنید که بر زیبایی تابلو ها و آثار هنری دیگر موجود در خانه بیافزاید. وسایل خانه را طوری نچینید که توجه را از آثار هنری به خود جلب کنند.
  19. پاراوان های تاشو و پایه دار بهترین وسیله برای تقسیم فضا در یک اتاق هستند – مثلا برای جدا کردن میز کار از اتاق نشیمن – و به خصوص در فضاهای کوچک تر کاربرد دارند. با استفاده از پاراوان های کوتاهی که نقش یا تزئین روی آن از هر دو طرف دیده شود هم شلوغی میز کار را می پوشانید و هم فضای خانگی تری به اتاق نشیمن می بخشید.
  20. اتاق های خود را پر از وسیله نکنید. هر چیز خوبی با افراط به سوی بدی متمایل می شود. کمی از این و کمی از آن کافی است. مراقب باشید که اتاق را با رنگ یکنواخت، ظروف فلزی کوچک و بزرگ، اشیای چوبی کاغذ دیواری و برگ های طلایی پر نکنید. سعی کنید در یک اتاق ساده و خلوت غافلگیری های خلاقانه ترتیب دهید. طراحی خوب شامل انتخاب رنگ و حس صحیح است با چاشنی هایی از تزئینات زیبایی که دوستشان دارید.
نظر خود را درباره «بایدها و نبایدها در تزئینات و دکوراسیون خانه را بدانید و به کار ببرید» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بایدها و نبایدها در تزئینات و دکوراسیون خانه را بدانید و به کار ببرید فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.