زمان مطالعه: 1 دقیقه
23 مارس؛ اعلام ولیعهدی انوشیروان

23 مارس؛ اعلام ولیعهدی انوشیروان

23 مارس،سالروز اعلام ولیعهدی انوشیروان در سال 519 میلادی است. او در روز های ابتدایی آغاز آن سال یه عنوان شاه بعدی ایران از سوی پدرش، فباد شاه ساسانی انتخاب شد.

قباد شاه ساسانی 23 مارس سال 519 میلادی، در نیمه ایام عید نوروز، سومین پسر خود " خسرو انوشیروان " را شاه بعدی ایران (ولیعهد) اعلام داشت.

قباد سه پسر داشت که یکی از آنان به نام "کاووس" در همین مراسم به سمت فرماندار تبرستان (مازندران) منصوب شد. پسر دیگر قباد "زم" نام داشت.

قباد در مراسم معرفی خسرو انوشیروان به عنوان شاه آتی گفت که این انتخاب نتیجه چند سال بررسی و تجربه او بوده و به درستی این انتخاب اعتماد دارد.

قباد که سالها درگیر جنگ با هون ها بود ، از آنجا که تحت تاثیر افکار مزدک ( که از او به عنوان بنیادگذار سوسیالیسم در جهان نام برده می شود) قرار داشت در سال 515 میلادی ،در مراسم نوروز ، تصمیم خود به کاهش شدید مالیات کشاورزان و مردم کم درآمد و برنامه اصلاحات کشاورزی و افزایش سهم کشاورزان از محصول و نیز برنامه های عمرانی دیگر از جمله ساحتن چند سد را اعلام داشته بود.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «23 مارس؛ اعلام ولیعهدی انوشیروان» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره 23 مارس؛ اعلام ولیعهدی انوشیروان فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.