زمان مطالعه: 1 دقیقه
16 اکتبر، روز جهانی بیهوشی

16 اکتبر، روز جهانی بیهوشی

روز جهانی بیهوشی برابر با 16 اکتبر 1846 روزی است که اولین استفاده موفقیت آمیز از اتر برای بیهوشی به ثبت رسید.

این اتفاق یکی از مهمترین رویدادهای مهم تاریخ پزشکی بود که در بیمارستان عمومی ماساچوست وابسته به دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد به وقوع پیوست. این کشف باعث شد تا بیمار بتواند از مزایای جراحی بدون درد استفاده ببرد.

در 16 اکتبر سال 1846، دکتر مورتون برای اولین بار برای عمل جراحی از گاز اتر در بیمارستان ماساچوست استفاده کرد و این روز، روز اتر نام گذاری شد.

این رویداد یکی از تاثیرگذارترین رخدادهای تاریخ بشری به حساب می آید و علم پزشکی پس از دستیابی به روش های مختلف بیهوشی شاهد پیشرفت های شگرفی در عرصه علوم جراحی و نیز سایر بخش های مهم خود شده است.

بی شک پیدایش و توسعه روش های جدید بیهوشی انقلابی بزرگ در علوم جراحی و نیز سایر عرصه های پزشکی ( حتی اخلاق پزشکی ) ایجاد کرده است. با وجود پیشرفت های علم آنستزیولوژی (بیهوشی) تسکین درد بیماران جز حقوق اولیه بشری محسوب می شود و تامین آن ، یکی از مهمترین اولویت های نظام سلامت هر کشوری می باشد.

امید است با رعایت استانداردهای جهانی شاهد شکوفا شدن هر چه بیشتر علم زیبای آنستزیولوژی در ایران عزیزمان باشیم.

این روز بزرگ که مصادف با 24 مهرماه است را به همه ی اساتید، فوق تخصص ها، متخصصین بیهوشی و همه تکنسین ها و پرستاران بیهوشی تبریک عرض می کنیم.

نظر خود را درباره «16 اکتبر، روز جهانی بیهوشی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره 16 اکتبر، روز جهانی بیهوشی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.