زمان مطالعه: 1 دقیقه
بیوگرافی عباس قادری

بیوگرافی عباس قادری

بیوگرافی عباس قادری عباس قادری (زادهٔ 26 شهریور 1326 در تهران) یکی از خوانندگان قدیمی به سبک موسیقی...

بیوگرافی عباس قادری

بیوگرافی عباس قادری
بیوگرافی عباس قادری

عباس قادری (زادهٔ 26 شهریور 1326 در تهران) یکی از خوانندگان قدیمی به سبک موسیقی کوچه‌بازاری در ایران است. او در سال‌های آغازینِ دههٔ 1350 با اجرای ترانه‌های «بدنام» و «زیارت» (زوار) به شهرت رسید.

شروع فعالیت عباس قادری

در دوران طفولیت شروع به انجام فعالیت‌هایی در عرصه موسیقی کرد. به‌طوری‌که ابتدا در سنین نوجوانی در جمع همکلاسی‌ها و بیشتر در اردوهای پیش‌آهنگ مدارس آن دوران می‌خواند و بعدها با فعالیت‌های هنری در تئاتر ادامه داد ولی فعالیت هنری عباس قادری به‌طور جدی و حرفه‌ای از سن هجده سالگی آغاز شد، که باید راهنمایی‌ها و تشویق‌های استاد انوشیروان روحانی را یکی از مهمترین عوامل آغاز فعالیت جدی و حرفه‌ای او دانست.

اولین آهنگ عباس قادری آهنگی بود به اسم ” چیزی که عوض داره گله نداره” که بعد از عرضه، با استقبال خوبی از طرف مردم رو به رو شد و بعد از این آهنگ او صدها ترانه خاطره انگیز دیگر هم اجرا کرد. عباس قادری تنها خواننده‌ای از نسل خوانندگان مردمی ایران است که بعد از انقلاب 57 دست از کار خود نکشید و همچنان کارش را تا به امروز ادامه داده‌است.

بعد از حدود چهل و پنج سال فعالیت هنری در کارنامه هنری این هنرمند حدود 830 ترانه در آلبوم‌ها و سبک‌های مختلف به چشم می‌خورد. و از این هشتصد و سی آهنگ عباس قادری، حدود هفتاد آهنگ، برای فیلم‌های قبل از سال 57، موسوم به فیلم‌های فارسی اجرا شده‌است؛ که از جمله معروفترین این آهنگ‌ها که برای فیلم اجرا شده‌است، می‌توان آهنگ‌های (بدنام) و (چیزی که عوض داره گله نداره) را نام برد.

عباس قادری دارای دو دختر و دو پسر به نام‌های علیرضا و شهرام است که آهنگ‌های جدیدش از ساخته‌های شهرام است و همچنین تعدادی از آهنگ‌های قدیمی عباس قادری توسط شهرام قادری دوباره تنظیم و بازسازی شده‌است.

نظر خود را درباره «بیوگرافی عباس قادری» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی عباس قادری فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.