انسیه نجفی نشلی

نقد فیلم جوان روس ، برنده جایزه بهترین فیلم در بخش سینمای جشنواره جهانی فیلم فجر
نقد فیلم جوان روس ، برنده جایزه بهترین فیلم در بخش سینمای جشنواره جهانی فیلم فجر

جوان روس ، فیلمی از آلکساندر زولوتوخین است که با ادای دین به سینمای گذشتگان سینما ی روسیه با استفاده از فرم و حوزه تخصصی سینما چون تصویر، صدا، تدوین، موسیقی و ... مرزهای دراماتیک بیان سینمایی را درهم ریخته و جسورانه داستان را بدون پای بندی به اصول روایت درام، همانند شروع، مقدمه، فراز و فرود، با دیدی تازه اما متعهد به فرمالیسم و پیشکسوتان سینما، روایتی مانده در مرحله طرح (پیرنگ، بیرنگ، plot) را با تکیه بر عنصر کشمکش، شخصیت به تصویر کشیده است.

a-russian-youth
a-russian-youth

در طرح یا پیرنگ، روایت اتفاقات درام با تکیه بر سببیت و رابطه علت و معلول مهم است برخلاف داستان که توالی زمانی در روایت اهمیت دارد و کارگردان در روایت خود این اصول را درهم ریخته و طرحی نو در انداخته است . داستان فیلم : جوانی روستایی و ساده و جویای نام با رویای مدال و پیروزی به جبهه جنگ جهانی اول رهسپار می شود ولی در حمله ای بینایی اش را از دست می دهد و پس از آن با حس شنوایی به امور محول شده از سوی فرماندهان خود می پردازد . روایت با چاشنی طنزی خاص همراه است. رنگ ها تیره و مات و کدر بوده و اگر مخاطب نداند فیلم در قرن بیستم ساخته شده، با ذهنیتی خواب زده فیلمی بسیار قدیمی را مرور می کند. در مجموع اثری که راوی خسارات تلخ جنگی سهمگین است با بیانی شیرین و طناز و در عین حال دردناک، فیلمی خاص و نوستالژی سینمای گذشته را تداعی می کند. انسیه نجفی نشلی

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «نقد فیلم جوان روس ، برنده جایزه بهترین فیلم در بخش سینمای جشنواره جهانی فیلم فجر» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره نقد فیلم جوان روس ، برنده جایزه بهترین فیلم در بخش سینمای جشنواره جهانی فیلم فجر فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.