زمان مطالعه: 4 دقیقه
رکوردی که حتی رونالدو هم به آن نرسید!

رکوردی که حتی رونالدو هم به آن نرسید!

رکوردی که حتی رونالدو هم به آن نرسید! /  اختصاصی آسمونی – مهدی زارعی هت تریک های ماندگار در جام جهانی...

رکوردی که حتی رونالدو هم به آن نرسید! /  اختصاصی آسمونی – مهدی زارعی

هت تریک های ماندگار در جام جهانی فوتبال

  به گزارش آسمونی ،  کریس رونالدو می توانست در بازی با مراکش دست به کاری شگرف بزند؛ کاری که از 48 سال پیش نشده بود. وقتی او در ابتدای بازی با مراکش گلزنی کرد، تنها 2 گل تا شاهکار خود فاصله داشت. اما هرگز موفق به این کار نشد؛ رونالدو نتوانست به جمع 2 بازیکنی اضافه شود که در دو بازی پیاپی در جام های جهانی هت تریک کرده اند. با این حال، نام او به عنوان اولین بازیکنی که در جام جهانی روسیه هت تریک کرده است، در تاریخ ثبت شده. با هم مروری داریم بر 3 گله های جام های جهانی و مردانی که با هت تریک در تاریخ فوتبال ماندگار شدند.

a-record-that-even-ronaldo-did-not-get
a-record-that-even-ronaldo-did-not-get

مردی که هرگز نفهمید هت تریک کرده است!

اولین هت تریک جام های جهانی را چه کسی کرده است؟ شاید یک آرژانتین و شاید هم یک اروگوئه ای. اما سالها بعد از جام جهانی 1930، آمار و ارقام چیز دیگری گفت. طبق آخرین آمار، نخستین هت تریک در جامهای جهانی در روز 17 جولای رخ داد. روزی که برت پاتنوآد آمریکایی در دقایق 10، 15 و 50 موفق شد دروازه پاراگوئه را باز کند.پاتنوآد با گلی که در روز نخست مقابل بلژیک به ثمر رساند،‌دومین گل تاریخ جام های جهانی را به ثمر رساند و تنها چند دقیقه برای جاودانه شدن به عنوان زننده اولین گل مسابقات عقب افتاد. اما در مورد گل دوم او در بازی دوم در دقیقه 15 بحث های زیادی شده است و نبودن فیلم و عکس مناسب نیز مزید بر علت شد تا درباره زننده این گل صحبت های متفاوتی شود. سایت RSSSF معتقد است که این گل توسط آئورلیو گونزالز بازیکن تیم مقابل به ثمر رسیده است. سایت فیفا از تام فلوری دیگر بازیکن امریکا به عنوان زننده گل یاد می کند. فیفا در این راه از آرشیو فدراسیون فوتبال امریکا کمک گرفته است. سرانجام در 10 نوامبر 2006 بود که فیفا رسما نام پاتنوآد را به عنوان زننده گل دوم امریکا اعلام کرد در حالی که این بازیکن در سال 1971 در 65 سالگی از دنیا رفته بود و هرگز متوجه کار بزرگ خود نشد!

رکوردی که حتی رونالدو هم به آن نرسید!
رکوردی که حتی رونالدو هم به آن نرسید!

هت تریک پس از 8 سال

به گزارش کره جنوبی کرد، به منزله پایان یکی از رکوردهای منفی در تاریخ جامهای جهانی بود. در سال 2006 هیچ بازیکنی موفق به هت تریک نشد و چنین شد که هیگوآین با تنها هت تریک جام جهانی 2010، هم باعث برد(4-1) آلبی سلسته شد و هم به هشت سال فترت خاتمه داد.

a-record-that-even-ronaldo-did-not-get
a-record-that-even-ronaldo-did-not-get

دو هت تریک در یک مسابقه

اولین بار که دو بازیکن در یک بازی موفق به هت تریک شدند مربوط به 5 ژوئن 1938 و دیدار مهیج برزیل و لهستان در مرحله اول جام جهانی در فرانسه بود. در این بازی لئونیداس مهاجم برزیلی در دقیقه 18 بازی را یک بر صفر به سود برزیل کرد. اما در نیمه دوم ارنست ویلموفسکی مهاجم لهستان زودتر از لئونیداس هت تریک کرد. ویلموفسکی با دو گل دقایق 53 و 59 بازی را (3-3) کرد و آن گاه در دقیقه 89 مسابقه را (4-4) کرد. اما در وقت اضافی نوبت به هتر تریک لئونیداس بود و او با گلهای دقایق 93 و 104 هت تریک خود را تکمیل. تک گل دقیقه 118 ویلموفسکی تنها نتیجه را(6-5) کرد ولی سودی برای لهستان نداشت. با این حال مهاجم لهستان به اولین بازیکنی تبدیل شد که در یک بازی جام جهانی 4 گل زده است.

رکوردی که حتی رونالدو هم به آن نرسید!
رکوردی که حتی رونالدو هم به آن نرسید!

هت تریک در فینال

شاید جف هرست معروف ترین هت تریک جامهای جهانی را کرده باشد. مهاجم انگلیسی تنها بازیکنی است که در فینال جامهای جهانی هت تریک کرده است. هرست در روز 30 جولای 1966 در دقیقه 18 مقابل آلمان گلزنی کرد و بازی را به تساوی(1-1) کشاند. اما هنرنمایی او در وقت اضافی آغاز شد. به گزارش آسمونی ،  ابتدا در دقیقه 98 شوتی زد که معلوم نشد بعد از برخورد به تیر افقی، پشت خط یا بیرون خط دروازه فرود آمده است و آن گاه در دقیقه 120 نتیجه را (4-2) کرد و انگلیس را به تنها قهرمانی خود در جام جهانی رساند.

a-record-that-even-ronaldo-did-not-get
a-record-that-even-ronaldo-did-not-get

هت تریک در دو جام جهانی

سه گلی که گابریل باتیستوتا در دقایق 73، 83 و 87 بازی با جامائیکای ده نفره در روز21 ژوئن 1998 به ثمر رساند، شاید در ظاهر مساله مهمی به نظر نرسد اما اهمین کار باتی گل را باید در 4 سال قبل جستجو کرد. باتیستوتا در روز21 ژوئن 1994 در دقایق 2، 44 و 89 سه بار دروازه یونان را گشود و برتری(4-0) آرژانتین را رقم زد. به این ترتیب او با هت تریک در برتری(5-0) آرژانتین مقابل جامائیکا به تنها بازیکنی بدل شد که در دو جام متفاوت هت تریک کرده است.

رکوردی که حتی رونالدو هم به آن نرسید!
رکوردی که حتی رونالدو هم به آن نرسید!

هت تریک در دو بازی پیاپی

ساندور کوچیش مهاجم مجارستان در جام جهانی 1954 به تنها بازیکنی بدل شد که طی دو بازی پیاپی در جامهای جهانی موفق به زدن 7 گل شده است. کوچیش ابتدا در دقایق 24، 36 و 50 گلهای سوم، چهارم و پنجم مجارستان را وارد دروازه کره جنوبی کرد و زمینه ساز برتری(9-0) مجارستان شد. سه روز بعد در دیدار دوم مجارستان مقابل آلمان کوچیش در دقایق 3، 21، 67 و 78 چهار گل دیگر به ثمر رساند تا مجارهای جادویی (8-3) پیروز شوند. به گزارش آسمونی ،  هت تریک در دو بازی پیاپی شاهکاری بود که فقط گرد مولر آلمانی موفق به تکرار آن در جام جهانی 1970 شد و دیگر کسی به این شاهکار دست پیدا نکرد. حتی رونالدو!

نظر خود را درباره «رکوردی که حتی رونالدو هم به آن نرسید!» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره رکوردی که حتی رونالدو هم به آن نرسید! فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.