زمان مطالعه: 1 دقیقه
رولت مرغ و گوشت

رولت مرغ و گوشت

مواد لازم رولت مرغ و گوشت: گوشت گوساله چرخ كرده: 300 گرم گوشت مرغ چرخ كرده: 200 گرم پياز متوسط: 2 عدد هويج...

رولت مرغ و گوشت
رولت مرغ و گوشت

مواد لازم رولت مرغ و گوشت:

گوشت گوساله چرخ کرده: 300 گرم

گوشت مرغ چرخ کرده: 200 گرم

پیاز متوسط: 2 عدد

هویج متوسط: 2 عدد (پخته شده)

پودر سیر: 2 قاشق چایخوری

نمک و فلفل

آب: یک چهارم لیوان+ آب 2 لیموی تازه

روغن برای سرخ کردن: مقداری

طرز تهیه رولت مرغ و گوشت:

در دو ظرف جداگانه گوشت‌ها را ریخته و در هر کدام 1 پیاز را رنده می‌کنیم و نمک و فلفل و پودر سیر می‌زنیم و خوب مخلوط می‌کنیم.

روی یک کیسه پلاستیکی اول گوشت گوساله را با دست پهن می‌کنیم و بعد وسط آن گوشت مرغ را گذاشته و هویج پخته و خرد شده را هم اضافه می‌کنیم.

با کمک پلاستیک یک طرف را روی گوشت مرغ و هویج بر می‌گردانیم و بعد طرف دیگر.

حالا خیلی آرام دو لبه پلاستیک را گرفته و گوشت را به طرف لبه پلاستیک می‌بریم و با کمک دو لبه رول گوشت را به ظرف پخت منتقل می‌کنیم. در واقع به جای دو کفگیر از دولبه پلاستیک استفاده می‌کنیم. در این قسمت عجله نکنید.

حالا کمی روغن در ظرف ریخته و هر دو طرف رولت را کمی سرخ می‌کنیم. کمی آب از گوشت خارج می‌شود که می‌توانید برای پخت از آن استفاده کنید. به این ترتیب که حدود یک چهارم لیوان آب مخلوط با آب لیموی تازه و کمی نمک را در ظرف ریخته و در ظرف را ببندید و با حرارت کم بپزید تا آبش تمام شود و رولت هم پخته شود. من به این روش پختم چون نمی‌خواستم زیاد روغن بزنم.

می توانید رولت را در سس گوجه هم بپزید و یا در فر. انتخاب روش با شماست. در ضمن به جای هویج برای مواد وسط رولت از تخم مرغ آبپز یا قارچ و یا هرچه که دوست دارید می‌توانید استفاده کنید.

برای تزئین می توانید از خیار شور، گوجه فرنگی و لیموترش تازه استفاده کنید

نکته:

اگر می‌خواهید موقع انتقال گوشت مرغ روی گوشت گوساله کار راحت انجام شود بهتر است گوشت مرغ را دو قسمت کنید و هر قسمت را در دست شکل داده و جدا جدا روی گوشت بگذارید و بعد با دست مرتب کنید.
نظر خود را درباره «رولت مرغ و گوشت» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره رولت مرغ و گوشت فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.