زمان مطالعه: 1 دقیقه
سادیسم چیست؟

سادیسم چیست؟

(سادیسم ) به معنای دیگر آزاری ویا علاقه به آسیب رساندن به دیگران است. این آسیب میتواند جسمی یاروحی ویاروانی باشد که فرد ازاردهنده از آسیب دیدن دیگران لذت میبرد.

بنام یگانه عالم


شاید بیشتر شما عزیزان این کلمه را شنیده باشید (سادیسم ) به معنای دیگر آزاری ویا علاقه به آسیب رساندن به دیگران این آسیب میتواند جسمی یاروحی ویاروانی باشد که فرد ازاردهنده از آسیب دیدن دیگران لذت میبرد.
این افراد از تحقیر و تمسخر و آزار روحی یا جسمی دیگران به خصوص در حضور افراد مختلف لذت زیادی می‌ برند و گاهی رفتارهای پرخاشگرانه یا جنایتکارانه از خود بروز می ‌دهند.برای درمان آنها بایدبه روانپزشک مراجعه کرد وبا تایید متخصص وتشخیص به درمان اقدام نمودکه درطول درمان ازروشهای زیر استفاده میکنند.
روان‌ درمانی و رفتاردرمانی در درمان موثر هستندکه باعث میشود باورها و ویژگی ‌های رفتاری که مدت زمان طولانی برای تثبیت شدن نیاز دارند تغییر کنند هرچند به کندی تغییر می ‌کنند و باید در درمان مداومت وصبوری پیشه کرد.
رفتارهایی همچون  گوشه‌ گیری و پایین بودن اعتماد به نفس در این افراد با چند ماه درمان، قابل تغییر وبهبود هستند. شرکت کردن وهمکاری خانواده درجلسات روانشناسی وخانواده درمانی کمک بسزایی در بهبود این افراد دارد .
دارو درمانی راه دیگر درمان است که در روند بهبودی تاثیر گذار است .

(سارافلاحی-کارشناس ارشد روانشناسی)

نظر خود را درباره «سادیسم چیست؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره سادیسم چیست؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.